Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Ska tävla mina 2 oskodda hästar på gräsdressad sandbana i morgon. Brukar funka bra och har inte haft problem med det innan. Har dock...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: Kallebus
·
Träning Hej! Har efter en tids letande hittat en otroligt underbar häst. :) Han har ett kanon psyke och är snäll o tillgiven. Mao, jag är såld...
2
Svar
34
· Visningar
8 371
Senast: Mindful
·
Träning Det är dax att anmäla till kvalitén och anmälningstiden går ut på söndag. Jag måste ta beslutet om lillskrutten är mogen för uppsutten...
Svar
10
· Visningar
1 336
Senast: dobbis
·
M
Ridning Snälla förklara vad som skiljer AR från den "traditionella" ridningen (vet inte hur jag ska uttrycka mig) ge gärna exempel på hur...
2
Svar
31
· Visningar
3 233
Senast: Totola
·
Träning Har för inte så längesen köpt en ny häst som är ganska repspektlös mot människor, jag är tvungen att leda honom i kedjegrimskaft för att...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Verdandi
·
M
Träning Nu är det så att jag ska få hem en häst om drygt en månad, jag ska hyra henne i några månader innan jag bestämmer mig för att köpa...
Svar
15
· Visningar
1 430
Senast: Emuliiaa
·
M
Träning Har en häst som ganska nyligen kom upp från tyskland som har svårt att sätta muskler på bakdelen och rör sig lite stelt bak i början av...
Svar
6
· Visningar
3 706
Senast: 9396
·
K
Träning ...man kan göra med ponny som man bara bråkar med i ridhus :p (så det behöver ni inte komentera det är inte trådämnet) Fram med...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: Shettiz
·
B
Träning Hej jag är en tjej som ska få en häst på foder. hästen jag ska få, har blivit räddad från en gård där han blev misshandlad. och har nu...
Svar
8
· Visningar
754
Senast: skrutten
·
Träning I morrn ska ja skicka iväg en häst på hästlastbil. jätte svårlastat i vanlig transport. tror ni de är enklara att få på henne på en...
Svar
14
· Visningar
1 257
S
Träning Hjälp... Min häst har aldrig varit några som helst problem att ta in, hon har alltid kommit till en. Nu har det varit extrem värme här...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Pinto
·
P
  • Låst
Träning Hej! Jag har precis köpt en 9årig travare som jag håller på och försöker vidareutbilda som ridhäst. Han går jättefint i skritt och...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Immer
·
A
Träning Hejsanhejsan :) Nu är det så att ja gärna vill ha lite tips på vad man kan göra med sin häst så att den motioneras från marken :D...
Svar
4
· Visningar
803
Ridning Jag är ute efter en sadel i den "keltiska" modellen men tvekar lite då man oftast importerar dem och då inte har bytesrätt. Ponnyn min...
Svar
6
· Visningar
1 355
Senast: TheBlackOne
·
Träning En harig unghäst som kan slita sig på två röda - vad skulle ni använda för huvudlag? Han är den mest lätthanterligaste unghingst jag...
Svar
16
· Visningar
1 204
Träning lite funderingar ang knabstrupper kan man ha dom som hopp o dressyr hästar? om man villl ha en till träning o kanske nån lokal funkar...
Svar
6
· Visningar
2 116
Senast: miamiSwing
·
Träning och bete hur gör ni med hästarna när de är sånnt här väder ni som har dom på bete?! Har min på bete men ingen möjlighet att stalla...
Svar
5
· Visningar
1 016
Träning berätta allt ni vet om överbyggdhet (haha hur säger man??) kan man rida bort det? hur kommer det fram? snälla skriiv!
2 3
Svar
56
· Visningar
8 516
Senast: Totola
·
A
Träning Har en treårig valack som jag rider in själv med tillsyn av en unghästutbildare och även andra erfarna som kommer med tips och idéer...
Svar
12
· Visningar
1 615
Senast: flashlight
·
A
Träning Hej! Jag skulle gärna vilja ha lite tips på hur jag bäst lär min häst galoppombyte? Har provat att sakta av till skritt på samma ställe...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama