Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Ridning Jag är så sugen på AR och tycker att det är så fantastiskt att se! Snälla alla ni AR-ryttare sätt in vackra bilder på er och era hästar...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: IngelaH
·
C
Träning har ett fyraårigt halvblod som aldrig varit lastad tidigare i transport endast i lastbil, vi har nu så nätt börjat lastträna i vanlig...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: skuggi
·
C
Träning Egentligen varför ska allt göras ifrån vänster sida? Man leder hästen på vänster sida Man sadlar+tränsar ifrån vänster sida Man...
2
Svar
20
· Visningar
1 850
Senast: ang
·
Träning Jag skulle vilja veta hur ni andra har gjort när ni hoppat in era unghästar. Min kille är tre år, men vi har inte kommit såpass långt...
2
Svar
22
· Visningar
2 803
Senast: SiZo
·
S
Träning finns det någon som kan hjälpa mig med det? bra övningar? förutom bommar:angel:
2
Svar
22
· Visningar
13 807
Senast: straaawberry
·
P
Träning Är det någon mer som har problem med att hästen skrapar med framhovarna när den står uppställd? Vad gör ni åt det?
Svar
9
· Visningar
991
Senast: yuitj
·
Träning Min häst har varit avställd för en ful sårskada i 1,5 månader. Under denna tid tappade han en hel del och överlinjen är inte alls så...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Tuvisen
·
Z
Träning jag är väldigt "grön" vad gäller utbildning av unghästar. och tänkte fråga hur nu andra lägger upp och planerar inridningen och...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Ancor
·
F
Träning vad tycker ni om att rida/träna/tävla hoppning på gräs utan broddar? bara jag som tycker de är snäppet till oansvarigt att göra...
Svar
13
· Visningar
4 010
Senast: fonen
·
G
Träning hej. min valack 6 år som vägrar att stå still i halten, i all övrig ridning har han stadig grundform och helt okomplicerad. men han...
Svar
4
· Visningar
1 324
Senast: Tuvisen
·
T
Träning Hur blir jag av med detta problemet? Spelar ingen roll hur jag driver, säte, sänklar, smackningar eller spö. Hästen svarar genom att...
Svar
19
· Visningar
2 034
Senast: axel
·
R
Träning Rider en väldigt stor häst och har lite svårt att hålla i hop honom samt aktivera bakbenen. Han blir lång och enligt en tjej som ridit...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: EmeelieeS
·
Träning Jag tycker mig märka att vissa människor rider mitt på dagen när solen står högt och det är så varmt ute att man bara vill stanna i...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 032
Senast: Liquitriq
·
Träning hur länge brukar ni låta era unghästar vila på sommaren ,har en 5åring som jag har tänkt ge ledigt ett tag.....
Svar
6
· Visningar
942
D
Träning Min ponny är en riktig snällis, och jag tycker jättemycket om honom. MEN ibland får han för sig att han är lite högre i rang än mig...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Allimac76
·
Träning Jag undrar lite hur långt ni som har ungponnyer har kommit med dom som är tänkta att starta 5-års championatet nästa år, alltså 4-åriga...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Springsteen
·
H
Träning Hejsan! Jag ska börja med en häst i vinter, och hon är helt urdålig på att bedöma avstånd! Har ju från alla år på ridskola fått lära...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: cili
·
K
Träning jag har välldigt svaga ben så när jag rider är det svårt att få dom hålla ut sig i volten exempelvis. och funderar nu på sporrar...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Soranto
·
S
Träning Har en 7 åring som är väldigt vinglig och ostabil när man rider, vad kan man göra åt det? Han har varit sådan sen han blev inriden och...
Svar
15
· Visningar
1 637
Senast: swing
·
L
  • Låst
Träning Jag känner att jag vill göra så mycket och det ska fort att uppnå de målen men så funkar det ju inte tyvärr. Så jag skulle vilja ha...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V