Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning :cry:jag är 13 år och jag gick över till en stor häst när jag var 12 år men alla mina vänner säger att jag är för liten för Elton (min...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 715
Senast: hendelpendel
·
Träning Hästar som inte står still, hästar som går iväg utan tillåtelse, hästar som inte stannar, hästar som knör och till och med trampar på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 780
Senast: knasan
·
F
Träning Jag funderar på att ställa mitt halvblod på lösdrift även under vinterhalvåret. Anledningen är att han blir så svullen i benen av att...
Svar
5
· Visningar
1 447
Senast: Tibra
·
Träning Är det någon som vet om det finns böcker där man kan läsa om hur man lär hästen fri dressyr - inte för avancerat som man kan testa med...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: lata_ungen
·
Träning Min lilla sparkar i luften med frambenet när hon får mat (krubbmat). Har även sett många andra hästar göra så, verkar vara vanligt...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 724
Senast: Shaklima
·
Träning Min nya pålle vill inte stå still när jag sitter upp!, eller han står still tills jag sätter i foten i stigbygeln. då antingen kastar...
2
Svar
39
· Visningar
3 762
Senast: happy_drink17
·
Träning Ska tävla mina 2 oskodda hästar på gräsdressad sandbana i morgon. Brukar funka bra och har inte haft problem med det innan. Har dock...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: Kallebus
·
Träning Hej! Har efter en tids letande hittat en otroligt underbar häst. :) Han har ett kanon psyke och är snäll o tillgiven. Mao, jag är såld...
2
Svar
34
· Visningar
8 374
Senast: Mindful
·
Träning Det är dax att anmäla till kvalitén och anmälningstiden går ut på söndag. Jag måste ta beslutet om lillskrutten är mogen för uppsutten...
Svar
10
· Visningar
1 336
Senast: dobbis
·
M
Ridning Snälla förklara vad som skiljer AR från den "traditionella" ridningen (vet inte hur jag ska uttrycka mig) ge gärna exempel på hur...
2
Svar
31
· Visningar
3 237
Senast: Totola
·
Träning Har för inte så längesen köpt en ny häst som är ganska repspektlös mot människor, jag är tvungen att leda honom i kedjegrimskaft för att...
Svar
2
· Visningar
830
Senast: Verdandi
·
M
Träning Nu är det så att jag ska få hem en häst om drygt en månad, jag ska hyra henne i några månader innan jag bestämmer mig för att köpa...
Svar
15
· Visningar
1 430
Senast: Emuliiaa
·
M
Träning Har en häst som ganska nyligen kom upp från tyskland som har svårt att sätta muskler på bakdelen och rör sig lite stelt bak i början av...
Svar
6
· Visningar
3 724
Senast: 9396
·
K
Träning ...man kan göra med ponny som man bara bråkar med i ridhus :p (så det behöver ni inte komentera det är inte trådämnet) Fram med...
Svar
7
· Visningar
786
Senast: Shettiz
·
B
Träning Hej jag är en tjej som ska få en häst på foder. hästen jag ska få, har blivit räddad från en gård där han blev misshandlad. och har nu...
Svar
8
· Visningar
754
Senast: skrutten
·
Träning I morrn ska ja skicka iväg en häst på hästlastbil. jätte svårlastat i vanlig transport. tror ni de är enklara att få på henne på en...
Svar
14
· Visningar
1 257
S
Träning Hjälp... Min häst har aldrig varit några som helst problem att ta in, hon har alltid kommit till en. Nu har det varit extrem värme här...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Pinto
·
P
  • Låst
Träning Hej! Jag har precis köpt en 9årig travare som jag håller på och försöker vidareutbilda som ridhäst. Han går jättefint i skritt och...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Immer
·
A
Träning Hejsanhejsan :) Nu är det så att ja gärna vill ha lite tips på vad man kan göra med sin häst så att den motioneras från marken :D...
Svar
4
· Visningar
803
Ridning Jag är ute efter en sadel i den "keltiska" modellen men tvekar lite då man oftast importerar dem och då inte har bytesrätt. Ponnyn min...
Svar
6
· Visningar
1 357
Senast: TheBlackOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10