Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Min ponny är en riktig snällis, och jag tycker jättemycket om honom. MEN ibland får han för sig att han är lite högre i rang än mig...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Allimac76
·
Träning Jag undrar lite hur långt ni som har ungponnyer har kommit med dom som är tänkta att starta 5-års championatet nästa år, alltså 4-åriga...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Springsteen
·
H
Träning Hejsan! Jag ska börja med en häst i vinter, och hon är helt urdålig på att bedöma avstånd! Har ju från alla år på ridskola fått lära...
Svar
1
· Visningar
886
Senast: cili
·
K
Träning jag har välldigt svaga ben så när jag rider är det svårt att få dom hålla ut sig i volten exempelvis. och funderar nu på sporrar...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: Soranto
·
S
Träning Har en 7 åring som är väldigt vinglig och ostabil när man rider, vad kan man göra åt det? Han har varit sådan sen han blev inriden och...
Svar
15
· Visningar
1 637
Senast: swing
·
L
  • Låst
Träning Jag känner att jag vill göra så mycket och det ska fort att uppnå de målen men så funkar det ju inte tyvärr. Så jag skulle vilja ha...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: IngelaH
·
Träning Dum fråga men en som ploppa upp här idag! Jag förstår att det är från individ till individ helt klart men hur resonerar ni? Hur...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 882
Senast: bigganl
·
Träning Jag undrar lite hur långt ni som har ungponnyer har kommit med dom som är tänkta att starta 5-års championatet nästa år, alltså 4-åriga...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: sundance
·
Träning Fan då. Skit skit skit. Nu är det kört. Min häst har kommit på att man kan rymma:eek: Han har rymt med polarn två gånger för länge...
2
Svar
26
· Visningar
2 196
Senast: Tibra
·
Träning Hur länge bör man skritta en häst som vilat 9 veckor? Hästen är ett 13årigt sto som inte hade speciellt bra kondition eller muskler...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Lidd
·
C
Träning Jag har ett femåring fullblodssto som lbir tokig när hon lämnas ensam i hagen. Hon springer och skriker. Efter ett tag brukar hon lugna...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: chira
·
Träning Hur många rider med sina stigläder i olika längd? Kanske bara jag? Efter att ha "kämpat" länge med sadlar (ja, flera stycken) som...
2
Svar
31
· Visningar
3 024
Senast: Madick
·
D
Träning Alltså, hur får man en sånhär busponny att vara lite seriös när man ska longera? :rofl: http://youtube.com/watch?v=LZu-poihLLQ...
2
Svar
31
· Visningar
3 112
Senast: Vita_N_6520
·
J
Träning Nu har bonden i byn släppt ut kona brevid våran tomt och hagar,saken är när tjejerna mina ska ut och rida så går det bra när dem går i...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Bewildered
·
Träning Jah! Jag vill ha ett bra, vanligt och lugnt dressyr pass! Men finns det några roliga övningar man kan träna på dressyren? :idea: Det...
Svar
10
· Visningar
3 115
Senast: spankmyasscharlie
·
A
Träning Hej! Hoppas att detta är rätt forum... Planerar att anlägga en enklare ridvolt(paddock). Behöver råd om måtten på den. Har ett russ...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: Centaur
·
P
Träning Kan nån vänlig själ berätta för mig vad man EXAKT ska klara av om man är på en lätt c nivå?:confused:
Svar
15
· Visningar
3 221
Senast: hendelpendel
·
Träning hej! jag undrar vad ni har för erfaranheter av att ha vuxna hingstar ihop med unghingst? funkar det bra? funkar det även bra när...
2
Svar
29
· Visningar
3 303
Senast: Gullan86
·
J
Träning Har en konvalescent treåring här hemma ( valack ) som håller på att förvandlas till ett litet monster:eek: En liten :devil: helt enkelt...
2
Svar
21
· Visningar
2 042
Senast: Jeeves
·
M
Träning Har någon något bra tips på hur man får fram framåtbjudningen i en häst? Mitt varmblod är nog född utan framåtbjudning. Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka