Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Z
Ridning Ja.. inte vad man önskar när man sitter och galopperar på hästen i skogen i full fart för typ första gången. Vad ska man tänka på...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: Zab
·
Träning Ni som har erfarenhet, hur är det att anlita transportfirma för att få hem sin häst? han är ung och oerfaren men tydligen duktig på att...
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: FAVORA
·
J
Träning Har du något tips på faktaböcker om allt som gäller hästar,ridning, sitts, körning osv.? :)
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Siggelina
·
K
Träning Jag rider på ridskola och det är ganska ofta jag får en häst som verkligen är stenhård i munnen. Han är en sådan som alltid går in på...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: Elina8
·
C
Träning Vi har en underbar ponny som fungerar bra i de flesta lägen. Men vi har ett bekymmer som vi behöver tips på hur vi kan jobba bort. Det...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Danetta1990
·
Träning Jag har en känsla av att svaret är ganska uppenbart men måste bolla lite funderingar. Jag rider för tillfället 6ggr i månaden i grupp...
Svar
14
· Visningar
1 307
Senast: ZorroLouise
·
T
Träning Har blivit ägare till ett varmblod, hon är aldrig startad men travtränad. Men hon har typ varit sällskapshäst i ett år och bara blivit...
Svar
4
· Visningar
1 060
A
Träning Hej! I min strävan efter att bli en bättre ryttare har jag nu kommit til lde steget då jag måste träna upp min egen kordination. Så...
Svar
6
· Visningar
2 181
Senast: Tuvisen
·
P
Träning Hej! Jag har en häst som är väldigt pigg! Skritten går bra då är hon lugn och avslappnad, traven är hon ganska lugn, men ibland kan hon...
Svar
9
· Visningar
1 467
·
M
Träning Vet inte om jag lägger tråden rätt nu men är bara flytta på den om den ligger fel. Men det är så här jag har en häst på foder som jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 635
Senast: Kallebus
·
Träning För drygt ett år sedan skadade jag mig och har inte kunnat rida med någon ordning sedan dess. Jag har försökt hitta ridhjälp men inte...
Svar
10
· Visningar
939
Senast: MiaMaria
·
Träning Jag håller på med en unghäst som hatar saxar. Då man ska klippa manen försöker hon springa undan, sparkar, ställer sig på bakbenen. Tror...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Madelene
·
A
Träning Är det nån som håller på med det här? Jag vill verkligen börja med det men jag vet inte hur.. vet ett ställe i England...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Kookaburra
·
Träning Jag och en vän ska köpa två hästar som är närmast ohanterade och finns ca 4 mil från oss. Vi funderar hur vi ska få hem dom på ett...
Svar
11
· Visningar
1 488
Senast: Censur
·
Träning Hej, för ett tag sedan la jag ut en film på när jag red för att få lite tips osv. Nu några månader senare känner jag att det skulle...
Svar
11
· Visningar
1 658
Senast: alazzi
·
Träning Ja! Jag började tänka lite! gamla travhästar är ju bland dom billigaste hästarna att köpa och galopphästar är ju liiite dyrare :crazy...
Svar
4
· Visningar
764
D
Träning Ja, nu har jag lyckats få min "lata och tröga" ponny som inte tyckte det var så himla kul att bli riden att ÄLSKA att komma ut! :D...
Svar
6
· Visningar
692
·
N
Träning Varför ska inte hästar vara inne vid åska. Vi människor går in och är säkrast inne. Jag funderade på om stallet eller ladugården kunde...
Svar
12
· Visningar
2 742
Senast: Equilina
·
Träning Japp. Hittade ingen sån här så skapar en ny, alltid kul att veta. :idea: Jag har ridit ut i skogen 1,5 timme :) Riktigt härligt. Red...
Svar
12
· Visningar
805
Senast: clarinho
·
C
Träning Hej undrar om någon här vet och kan svara på hur stor en hage bör vara för en d-ponny samt en shettis och om det finns några...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: cina 65
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama