Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har två olika hagar till mina tre hästar, i den ena finns det två ligghallar och i den andra finns både bete och ett flertal...
Svar
18
· Visningar
1 556
Senast: Lustorus
·
Träning Kan man få en fd löphäst att få rundare språng i galoppen? Min hästs galopp är väldigt markbunden.
Svar
16
· Visningar
1 487
Senast: lis
·
Träning hur får jag fram mer framåtbjudning? hatar att behöva sitta och driva på ett eller annat sätt... :cool: Tips emottages tacksamt!!
Svar
17
· Visningar
1 090
Senast: ch791022
·
  • Låst
Träning nu vill jag höra hur ni gjort med era hingstar? era vuxna hingstar går de själva eller vad har de för sällskap? hur har det funkat...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: IngelaH
·
S
Träning Okej, nu är det såhär att jag rider på både ridklubb och även i ett litet stall med 6 hästar. Jag brukar rida alla ganskaofta men...
2
Svar
29
· Visningar
2 158
Senast: TheBlackOne
·
A
Träning Finns en häst på ridskolan där jag rider. När man ska gå in till honom så hotar han att sparka eller bita, har dock aldrig sparkat eller...
Svar
10
· Visningar
1 732
Senast: Ranger
·
Träning var ska man börja någonstans? halvblod 2år. 11,5, 12,5 ?
Svar
11
· Visningar
1 128
Senast: Blomskan
·
S
Träning Hej!Jag ska shoppa på hööks,och jag vet inte vilket av schabraken som passar pojken bäst! Jag vill köpa iallafall ett goldmedal...
Svar
1
· Visningar
869
Senast: Gelicca
·
P
Träning Om det är möjligt att rida hästen endast två gånger i veckan, hur hårt tycker ni man kan rida då? Är det bara skritt och lite trav...
2
Svar
27
· Visningar
3 248
Senast: nexxa
·
F
Träning Har blivit gårdsägare och kommer på sikt (när stallet är klart) flytta hem pållan och ha henne hemma. Problemet är bara att jag har ju...
2
Svar
25
· Visningar
2 803
Senast: MiaMaria
·
Träning Hej, vet inte om jag lägger denna tråden rätt nu, annras får den gärna flyttas! Jag undrar när man kan köpa en sadel till unghästen...
2
Svar
21
· Visningar
2 206
Senast: scesar
·
  • Låst
Träning Hur ska jag hitta höger galopp på min varmblodskille? Jag har haft honom i två år men aldrig sett honom i höger galopp, inte ens i hagen...
Svar
4
· Visningar
917
Senast: Immer
·
  • Låst
Träning Läste i Wikipedia om PNh´uppbyggnad. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Sen detta Det var ju hästens hjärna o...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: Immer
·
Hästhantering Har tränat NH med pållen sedan jag fick honom (mars) och det har gått super, har aldrig haft problem med honom. Han följer mig lös utan...
Svar
10
· Visningar
1 935
Senast: urkella
·
D
Träning Min ponny är utbildad LA i dressyr, vad bör han kunna göra då? Har frågat lite men alla säger ju olika :p Vill bara veta om vi är på...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: diskho
·
T
Träning Vad tycker ni om stigbett? Tycker ni att det fungerar bra på hästar som drar/reser sig eller krånglar på annat sätt, eller tycker ni att...
2
Svar
30
· Visningar
4 894
Senast: Sara76
·
K
Träning Jag har sett i England unghäst-västar. Finns det i Sverige? Alltså en väst där det står "Caution. Young horse" som ryttaren/ledaren har...
Svar
10
· Visningar
1 324
Senast: Blomskan
·
Träning Ja, som rubriken avslöjar, hur mycket tid tillbringar ni i stallet varje dag? Med eller utan restid.
2 3
Svar
44
· Visningar
3 374
Senast: CiderGirl
·
T
  • Låst
Träning Dum fråga kanske.. men vet ni om det finns någon bok el sidor på internet hur man skolar om en travare till att bli ridhäst?
Svar
1
· Visningar
678
Senast: IngelaH
·
Träning vet inte om det här hamnar rätt men flytta den annars snälla moderator. :) Jag har en ny häst, vi trivs ihop men jag har inte hittat...
Svar
13
· Visningar
1 607
Senast: angelwings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama