Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hur gör ni när ni rider ut? Rider ni i alla gångarter? Även om ni är fler som rider ut tillsamans? Kräver ni att hästen ska gå i form...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 232
Senast: Murat
·
F
Träning Hej! Undrar var man kan få tag på en hel bom bak (så man slipper mellanvägg). Pålle kan bara lastas utan mellanvägg och därför har vi...
Svar
7
· Visningar
1 189
Senast: Fire-Eye
·
P
Träning passar en nordsvensk travare till ridning,körning(på grusväg, "timmerkörning" & att köra på potatisen)? har även tänkt att tävla...
Svar
10
· Visningar
1 004
Senast: ZorroLouise
·
M
Träning Jag undrar över en sak som jag egentligen inte har någon aning om, eftersom jag inte har någon erfarenhet av att rida in unghästar. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: Morwen
·
B
Träning Hejsan Jag har nu bestämt mig för att börja rida min häst barbacka mkt mera! Dels för att hon tycker det är mysigare plus att jag...
Svar
15
· Visningar
1 229
Senast: Elina8
·
M
Träning Behöver massa tips om hur man kan göra för att känna sig säker på hästryggen igen efter några års avbrott. Jag känner mig helt 100%...
2
Svar
23
· Visningar
2 145
Senast: MissME
·
K
Träning Någon som har erfarenhet av att rida på det sättet? Tacksam för tips o svar. Ska barbackarida min häst ett tag o Hööks har en gjord med...
Svar
13
· Visningar
1 549
Senast: Liten
·
F
  • Låst
Träning hur gammal ska hästen vara när man rider in den ? är et olika för olika raser? Vad ska man tänka på innan !? och hur får man upp...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: IngelaH
·
Träning Jag har varit på klinik med Fabian utan att dom hittar nått som är fel, jag har tagit ut kiropraktor som sa att han var väldigt fin i...
Svar
3
· Visningar
1 261
Senast: C_L
·
Träning Jag har nu haft mitt kallblod i 4 år och har aldrig fått in honom riktigt i galoppen. Både i traven och i skritten går han att samla hur...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: Svanhild
·
P
Träning Hejsan :) Det Finns säkert redan en sådan här tråd! Menmen, det är såhär att nu har min häst varit på sommarbete hela sommaren och nu...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: PilliPilla
·
Träning Jag var med en vän till hennes stall där hon har sin foderhäst idag. Jag hjälpte henne med lite sysslor och så. Pratade med lite folk i...
2
Svar
23
· Visningar
3 352
Senast: isabelledanza
·
D
Träning Min ponny har en såndär tjockismage nu, självklart, så sadeln åker ju gärna fram eftersom sedelgjorden glider fram till det smalaste :p...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: Jessie14
·
K
Ridning Har ngn här åkt till Portugal och ridit klassiskt? Hur var det? Hur var tränaren? Vad var det för hästar??
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Kotten1
·
Träning Hur ska man lära sin häst att inte gå mot skänkeln? Fick nämligen denna fråga och jag kände att jag inte riktigt visste hur man skulle...
Svar
5
· Visningar
1 182
S
Träning Jag och min häst har börjat lära känna varann bättre i traven nu för innan kunde jag inte sitta ner men nu har jag fått tips och han...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: smiling_girl
·
I
Träning Skrev tidigare med problem vid ensamuteritt med min nya islandsvalack. Igår var vi bara på volten och han verkar fortsätta att testa...
Svar
4
· Visningar
852
Senast: fonen
·
Träning Då trivs Tindra som fisken i vattnet, jag har en foderhäst som ÄLSKAR när det regnar, blåser det kallt också e lyckan fullkomlig! Får...
Svar
7
· Visningar
1 241
Senast: Love_energy
·
M
  • Låst
Träning Måste ha en ny sadel till min welsh. Har letat efter en western sadel till henne men hittar ingen till henne. Nu funderar jag på en...
Svar
3
· Visningar
751
Senast: IngelaH
·
L
Ridning jag skulle villa att ni lyckliga ägare av BBs L´art pour l´art och Gaia visar lite bilder! vill jätte gärna se hur sadlen ser ut på häst...
Svar
7
· Visningar
1 548
Senast: Lina_kj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama