Sv: Ridskola?

Ja, det är faktiskt riktigt kul att se hur stor skillnad det är när det sitter en orutinerad resp rutinerad ryttare på. De kan lulla runt med huvudet i vädret och bakkärran kvar i stallgången med en nybörjare på ryggen ena dagen och nästa dag tävla LA dressyr med godkänt resultat med en duktig ryttare. Välutbildade och coola i huvudet....vad mer kan man begära?
Tihi, det "fenomenet" blev jag ofta varse om första terminen. En häst som gått hur fint som helst lektionen innan blev plötsligt en kandidat till OS i dragspelsbuss med mig på ryggen. :p Tack och lov är det inte lika illa längre. Nu kan även jag rida ihop en häst...ibland... :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 723
Senast: Ramona
·
Ridning Jag har börjat fundera mer på det här med olika nivåer på ridskola, då jag i helgen var på en värdinnedag i stallet. Där gick de igenom...
Svar
14
· Visningar
2 696
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 003
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 221
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?