Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
okej nu suger jag på att förklara och var många år sedan någon förklarde det för mej, men iaf så ska de bara vara böjda i nacken inte i hela halsen. Halsen ska vara rakt och nckaen ska vara stäld åt ena hållet. Typ som framhjulen på en bild när du ska svänga då kan du ju vrida hjulen men bilen står ändå rakt. (fast i ridningen så ska hästen endå gå rakt fast vara ställd i nacken). Du relerar ställningen med tyglarna genom att krama och rätar upp hästen med skänklarna sätet. Har för mej att min ridlärare sa för länge sen att man skulle se ögonfransarna och nosvingen när den var ställd. Är ganska svårt att ställa vissa hästar det blir lätt att hela halsen följer med.
Hoppas du förstod lite av min förklaring
Hrm, det lät lite väl våldsamt. Däremot brukar jag, i fall min häst hänger sig fast i bettet och spjärnar emot, "leka" lite försiktigt i innertygeln för att få henne att ge efter/mjukna i munnen och sedan ge eftergift då hon svarar.
Hästhantering
Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Bukefalosnyheter Jag tyckte väl att det var något annorlunda under Nytt häromdagen?
Trodde bara jag hittat nåt jag inte noterat förut.
Har det funnits...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.