Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
  • Låst
Träning Nu har betet börjat sina och i ska sätta i gång hästarna. Är det någon som har ett shema hur ni har gjort för bygga muskler mm
Svar
3
· Visningar
707
Senast: aprilia
·
Ridning Någon fler här som har en (passaktig) islandshäst och tar inspiration i ridningen från AR/KR/whatever you want to call it? Ni som har...
Svar
15
· Visningar
1 613
Senast: cristobal
·
Träning Jag har ett problem med mitt nya sto hon går mot skänkeln så gott som hela tiden. Jätte jobbigt.. jag vet inte riktigt hur jag ska gå...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 253
M
Träning Det är såhär, jag har 2 D-ponnyer & 1 storhäst. D-ponnyerna har jag tävlat upp till LA dressyr, en av dom ska gå ponnyderbyt nästa helg...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: BIL
·
J
Träning Jag har ridit i fyra år nu och jag har jätte dålig sitts. Överkroppen är bra, där sitter jag fint. Men det är benen som är problemet...
Svar
17
· Visningar
2 019
Senast: Siggelina
·
T
Ridning Hur gör man? Alla börjar på denna nivån... och det är här jag befinner mig nu... Personligen har jag i flera år faschinerats av AR...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 394
Senast: TheBlackOne
·
Z
Ridning Ja.. inte vad man önskar när man sitter och galopperar på hästen i skogen i full fart för typ första gången. Vad ska man tänka på...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: Zab
·
Träning Ni som har erfarenhet, hur är det att anlita transportfirma för att få hem sin häst? han är ung och oerfaren men tydligen duktig på att...
Svar
5
· Visningar
1 082
Senast: FAVORA
·
J
Träning Har du något tips på faktaböcker om allt som gäller hästar,ridning, sitts, körning osv.? :)
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Siggelina
·
K
Träning Jag rider på ridskola och det är ganska ofta jag får en häst som verkligen är stenhård i munnen. Han är en sådan som alltid går in på...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: Elina8
·
C
Träning Vi har en underbar ponny som fungerar bra i de flesta lägen. Men vi har ett bekymmer som vi behöver tips på hur vi kan jobba bort. Det...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Danetta1990
·
Träning Jag har en känsla av att svaret är ganska uppenbart men måste bolla lite funderingar. Jag rider för tillfället 6ggr i månaden i grupp...
Svar
14
· Visningar
1 307
Senast: ZorroLouise
·
T
Träning Har blivit ägare till ett varmblod, hon är aldrig startad men travtränad. Men hon har typ varit sällskapshäst i ett år och bara blivit...
Svar
4
· Visningar
1 060
A
Träning Hej! I min strävan efter att bli en bättre ryttare har jag nu kommit til lde steget då jag måste träna upp min egen kordination. Så...
Svar
6
· Visningar
2 184
Senast: Tuvisen
·
P
Träning Hej! Jag har en häst som är väldigt pigg! Skritten går bra då är hon lugn och avslappnad, traven är hon ganska lugn, men ibland kan hon...
Svar
9
· Visningar
1 468
Senast: Tuvisen
·
M
Träning Vet inte om jag lägger tråden rätt nu men är bara flytta på den om den ligger fel. Men det är så här jag har en häst på foder som jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 635
Senast: Kallebus
·
Träning För drygt ett år sedan skadade jag mig och har inte kunnat rida med någon ordning sedan dess. Jag har försökt hitta ridhjälp men inte...
Svar
10
· Visningar
939
Senast: MiaMaria
·
Träning Jag håller på med en unghäst som hatar saxar. Då man ska klippa manen försöker hon springa undan, sparkar, ställer sig på bakbenen. Tror...
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Madelene
·
A
Träning Är det nån som håller på med det här? Jag vill verkligen börja med det men jag vet inte hur.. vet ett ställe i England...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Kookaburra
·
Träning Jag och en vän ska köpa två hästar som är närmast ohanterade och finns ca 4 mil från oss. Vi funderar hur vi ska få hem dom på ett...
Svar
11
· Visningar
1 493
Senast: Censur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka