Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Behöver många svar om hur jag ska bygga upp muskler och kondition på min medryttarponny. Sadeln verkar inte ligga som den ska då han...
Svar
7
· Visningar
1 428
Senast: Leila
·
I
Träning Är lite nyfiken på hur ni lägger upp en vecka i stallet med ridning, smörjning av sadel, tvättning av täcken etc.. eller gör ni bara...
Svar
17
· Visningar
1 524
Senast: Elisha
·
J
Träning En av våra VBL;sto som alltid har kommit när vi ropar på henne,hon har stått ett bra tag nu från sommaren för en skada, problemet är...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: miwhie
·
A
Träning Jag har fått för mig att man ska lasta på vänster sida av transporten om man bara kör en häst. (Sett bakifrån alltså) Men nu börjar jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 511
Senast: axel
·
P
Träning Vet inte om tråden hamnat rätt, men provar här! Jag har köpt en liten ponny, 2 årig welshmountain/shetlandkorsning, som är inkörd och...
2
Svar
24
· Visningar
4 759
Senast: Prick
·
Träning Hej alla bukare! Hur gör man med en häst som är enormt stark att hantera? Hästen i fråga är en jättegullig maxad C-ponny, av den...
Svar
13
· Visningar
1 536
Senast: M-oaa
·
Träning Hur tål eg svankryggiga hästar ridning??? Och då menar jag rejält svankryggig!!! Den ser inte speciellt musklad ut. Tror den mest rids i...
Svar
11
· Visningar
1 358
Senast: pralin89
·
Träning Jobbar med barnridning och djurfarm i sommar och som barnridningsponnier har vi tre små ädelstenar med olika personligheter, men...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: -m-
·
L
Ridning Hej alla! Jag har alltid känt mig som en ryttare som sysslar med klassisk dressyr kanske man kan kalla det... Nu har min...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
8 151
Senast: LiselotteA
·
T
Ridning Hej alla AR-ryttare! Jag ska snart iväg på en fem dagar lång kurs som lär ut grunderna i akademisk ridkonst. Åker själv utan hästen...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: TheBlackOne
·
V
Ridning Hjälp önskas med tips och råd hur jag ska få min häst att lära sig galoppattningar! Har slitit hårt med att få min hetsiga häst att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 081
Senast: Totola
·
Träning gud, det är så varmt! jag hinner inte med ridningen känns det som, jag går upp vid 7-8 och redan då är det varmt, och största problemet...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Senast: aprilia
·
M
Träning Snart ger jag upp! Jag har haft min häst i snart två månader. Och _alltid_ när jag ska sadla henne så skrapar hon med hoven! Hon skrapar...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: torpsgordon
·
J
Träning Jag har en häst som jag har berättat om förut här och jag har fått ett par olika tips på vad jag kan hitta på när hästen vill vända...
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Pernilla_
·
L
Träning Jag behöver lite tips om hur jag ska få min medryttarponny att slappna av och kunna gå i rätt form. Han är väldigt späns o har gärna...
Svar
14
· Visningar
1 161
T
Träning Jag har nyligen fått i uppgift på jobbet (connemara uppf) att hjälpa till med en åring, hon är grimmvan,kan gå i grimma, stanna, backa...
Svar
12
· Visningar
1 053
Senast: Nethril
·
S
Träning jag undrar om ni kan ge mej lite första hjälpen tips, eller beskriv något tilfälle där du har vart tvungen att använda första hjälpen...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Elina8
·
K
Träning Mitt första inlägg och jag hoppas att det ligger på rätt plats! :) Vi fick i maj ett alldeles underbart föl E. Homme d´Honneur xx UE...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Kismi
·
Träning Jag har ridigt på ridskola i ca 4 år , och trodde att jag kunde rida en dressyrhäst "bra" (har egen häst men inte i den nivån) har...
2
Svar
20
· Visningar
2 351
Senast: Ranger
·
M
Träning Jag har kämpat med min häst som jag köpte i mars... Hennes galopp är inte helt okej hon orkar inte bära upp sig riktigt och det blir...
Svar
7
· Visningar
2 362
Senast: kryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama