går emot skänkeln

Sv: går emot skänkeln

Min 5-åring går emot skänkeln ibland, han har en fantastisk personlighet och stort uttryck i allt han gör, så protesterna kan vara rejäla nu när han har
blivit starkare. Eftersom han är bara 5 är jag noga med att vara tydlig, går ofta över och jobbar barbacka för att verkligen vara i balans och känna hela honom, och då ge korta, varierade repriser hellre än att sitta o nöta. Han svarar bra på det, vill ju jobba med honom inte mot, däremot är jag noga med att alltid rida ut den rörelse jag krävt, jag backar inte, men i hans fall blir han generellt mer medgörlig om jag är mjuk tills han utfört än om jag tar i hårdare.

det låter som om du aldrig haft ett sto.
varför säger man annars att
en vallack säger man åt
en hingst ber man
och ettt sto skickar man ett frågeformulär i tre exemplar och hoppas att man får svar. :)

och vadå inte helt inriden... bara för att hon har en egen vilja då eller.

Peter Eriksson tycker att ston är bäst för får du över dem på din sida så gör de allt för en men det tar mycke längre tid än med en vallack.

jag bad bara om tipps och ider från andra som haft ston i denna stil.:)

Joda, jag har haft ett sto och ridit flera.
Jag tror man g;r sig lite en otj'nst genom att s'ga att hasten ar sadan eller sadan. Om man benar upp det i de enkla hj'lper man vill att h'sten ska f;rst[ blir det enklare, tycker jag. Men det verkar ju som att ni kommer framm[t du [ h'sten, det l[ter ju toppen! Jag ville faktiskt ge r[d i all v'lmening och inte klanka. Om du tog det s[ ber jag om urs'kt!

Senast ändrad:

ingen fara :)
nu går allt bättre, tränar ett extra pass i veckan nu för min tränare och då går det så mycke bättre. fått hjälp med problemen genom att lura henne :)
så roligt att vi kommer framåt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 354
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 102
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama