Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning En harig unghäst som kan slita sig på två röda - vad skulle ni använda för huvudlag? Han är den mest lätthanterligaste unghingst jag...
Svar
16
· Visningar
1 205
Träning lite funderingar ang knabstrupper kan man ha dom som hopp o dressyr hästar? om man villl ha en till träning o kanske nån lokal funkar...
Svar
6
· Visningar
2 119
Senast: miamiSwing
·
Träning och bete hur gör ni med hästarna när de är sånnt här väder ni som har dom på bete?! Har min på bete men ingen möjlighet att stalla...
Svar
5
· Visningar
1 016
Träning berätta allt ni vet om överbyggdhet (haha hur säger man??) kan man rida bort det? hur kommer det fram? snälla skriiv!
2 3
Svar
56
· Visningar
8 537
Senast: Totola
·
A
Träning Har en treårig valack som jag rider in själv med tillsyn av en unghästutbildare och även andra erfarna som kommer med tips och idéer...
Svar
12
· Visningar
1 615
Senast: flashlight
·
A
Träning Hej! Jag skulle gärna vilja ha lite tips på hur jag bäst lär min häst galoppombyte? Har provat att sakta av till skritt på samma ställe...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: axel
·
  • Låst
Ridning Jag är så sugen på AR och tycker att det är så fantastiskt att se! Snälla alla ni AR-ryttare sätt in vackra bilder på er och era hästar...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: IngelaH
·
C
Träning har ett fyraårigt halvblod som aldrig varit lastad tidigare i transport endast i lastbil, vi har nu så nätt börjat lastträna i vanlig...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: skuggi
·
C
Träning Egentligen varför ska allt göras ifrån vänster sida? Man leder hästen på vänster sida Man sadlar+tränsar ifrån vänster sida Man...
2
Svar
20
· Visningar
1 851
Senast: ang
·
Träning Jag skulle vilja veta hur ni andra har gjort när ni hoppat in era unghästar. Min kille är tre år, men vi har inte kommit såpass långt...
2
Svar
22
· Visningar
2 814
Senast: SiZo
·
S
Träning finns det någon som kan hjälpa mig med det? bra övningar? förutom bommar:angel:
2
Svar
22
· Visningar
13 857
Senast: straaawberry
·
P
Träning Är det någon mer som har problem med att hästen skrapar med framhovarna när den står uppställd? Vad gör ni åt det?
Svar
9
· Visningar
994
Senast: yuitj
·
Träning Min häst har varit avställd för en ful sårskada i 1,5 månader. Under denna tid tappade han en hel del och överlinjen är inte alls så...
Svar
6
· Visningar
1 238
Senast: Tuvisen
·
Z
Träning jag är väldigt "grön" vad gäller utbildning av unghästar. och tänkte fråga hur nu andra lägger upp och planerar inridningen och...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: Ancor
·
F
Träning vad tycker ni om att rida/träna/tävla hoppning på gräs utan broddar? bara jag som tycker de är snäppet till oansvarigt att göra...
Svar
13
· Visningar
4 016
Senast: fonen
·
G
Träning hej. min valack 6 år som vägrar att stå still i halten, i all övrig ridning har han stadig grundform och helt okomplicerad. men han...
Svar
4
· Visningar
1 326
Senast: Tuvisen
·
T
Träning Hur blir jag av med detta problemet? Spelar ingen roll hur jag driver, säte, sänklar, smackningar eller spö. Hästen svarar genom att...
Svar
19
· Visningar
2 040
Senast: axel
·
R
Träning Rider en väldigt stor häst och har lite svårt att hålla i hop honom samt aktivera bakbenen. Han blir lång och enligt en tjej som ridit...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: EmeelieeS
·
Träning Jag tycker mig märka att vissa människor rider mitt på dagen när solen står högt och det är så varmt ute att man bara vill stanna i...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 055
Senast: Liquitriq
·
Träning hur länge brukar ni låta era unghästar vila på sommaren ,har en 5åring som jag har tänkt ge ledigt ett tag.....
Svar
6
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V