Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Dum fråga men en som ploppa upp här idag! Jag förstår att det är från individ till individ helt klart men hur resonerar ni? Hur...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 860
Senast: bigganl
·
Träning Jag undrar lite hur långt ni som har ungponnyer har kommit med dom som är tänkta att starta 5-års championatet nästa år, alltså 4-åriga...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: sundance
·
Träning Fan då. Skit skit skit. Nu är det kört. Min häst har kommit på att man kan rymma:eek: Han har rymt med polarn två gånger för länge...
2
Svar
26
· Visningar
2 196
Senast: Tibra
·
Träning Hur länge bör man skritta en häst som vilat 9 veckor? Hästen är ett 13årigt sto som inte hade speciellt bra kondition eller muskler...
Svar
3
· Visningar
861
Senast: Lidd
·
C
Träning Jag har ett femåring fullblodssto som lbir tokig när hon lämnas ensam i hagen. Hon springer och skriker. Efter ett tag brukar hon lugna...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: chira
·
Träning Hur många rider med sina stigläder i olika längd? Kanske bara jag? Efter att ha "kämpat" länge med sadlar (ja, flera stycken) som...
2
Svar
31
· Visningar
3 022
Senast: Madick
·
D
Träning Alltså, hur får man en sånhär busponny att vara lite seriös när man ska longera? :rofl: http://youtube.com/watch?v=LZu-poihLLQ...
2
Svar
31
· Visningar
3 110
Senast: Vita_N_6520
·
J
Träning Nu har bonden i byn släppt ut kona brevid våran tomt och hagar,saken är när tjejerna mina ska ut och rida så går det bra när dem går i...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Bewildered
·
Träning Jah! Jag vill ha ett bra, vanligt och lugnt dressyr pass! Men finns det några roliga övningar man kan träna på dressyren? :idea: Det...
Svar
10
· Visningar
3 100
Senast: spankmyasscharlie
·
A
Träning Hej! Hoppas att detta är rätt forum... Planerar att anlägga en enklare ridvolt(paddock). Behöver råd om måtten på den. Har ett russ...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: Centaur
·
P
Träning Kan nån vänlig själ berätta för mig vad man EXAKT ska klara av om man är på en lätt c nivå?:confused:
Svar
15
· Visningar
3 219
Senast: hendelpendel
·
Träning hej! jag undrar vad ni har för erfaranheter av att ha vuxna hingstar ihop med unghingst? funkar det bra? funkar det även bra när...
2
Svar
29
· Visningar
3 290
Senast: Gullan86
·
J
Träning Har en konvalescent treåring här hemma ( valack ) som håller på att förvandlas till ett litet monster:eek: En liten :devil: helt enkelt...
2
Svar
21
· Visningar
2 039
Senast: Jeeves
·
M
Träning Har någon något bra tips på hur man får fram framåtbjudningen i en häst? Mitt varmblod är nog född utan framåtbjudning. Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 284
Senast: Mos410
·
J
  • Låst
Träning Nu har betet börjat sina och i ska sätta i gång hästarna. Är det någon som har ett shema hur ni har gjort för bygga muskler mm
Svar
3
· Visningar
707
Senast: aprilia
·
Ridning Någon fler här som har en (passaktig) islandshäst och tar inspiration i ridningen från AR/KR/whatever you want to call it? Ni som har...
Svar
15
· Visningar
1 613
Senast: cristobal
·
Träning Jag har ett problem med mitt nya sto hon går mot skänkeln så gott som hela tiden. Jätte jobbigt.. jag vet inte riktigt hur jag ska gå...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 252
M
Träning Det är såhär, jag har 2 D-ponnyer & 1 storhäst. D-ponnyerna har jag tävlat upp till LA dressyr, en av dom ska gå ponnyderbyt nästa helg...
Svar
13
· Visningar
1 314
Senast: BIL
·
J
Träning Jag har ridit i fyra år nu och jag har jätte dålig sitts. Överkroppen är bra, där sitter jag fint. Men det är benen som är problemet...
Svar
17
· Visningar
2 017
Senast: Siggelina
·
T
Ridning Hur gör man? Alla börjar på denna nivån... och det är här jag befinner mig nu... Personligen har jag i flera år faschinerats av AR...
2 3
Svar
40
· Visningar
7 380
Senast: TheBlackOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden