Att hoppa in en unghäst

Sv: Att hoppa in en unghäst

Ok, tack då vet jag vet! Jag har snarare känt att han skall förstå att han skall hoppa och att dessa olika bommar och ställ inte är läskiga. Men det har inte varit några problem med det, då det finns kanske egentligen inte så mycket mer att träna förrän han är mer inriden, samt att vi åker iväg på löshoppnng.

Men tycker ändå vi glider ifrån min huvudfråga lite :D

Självklart. Jag hade tänkt ställa upp och börja i kurs hos Uno Bohman här i Göteborg på oppänge. Både miljöträning och löshoppning på samma gång, det kan bli riktigt skoj. Nu menade jag mer vad JAG kunde göra, även fram till dess.

Det är ju jättebra :)

Jag skulle vilja säga ingenting just med hoppningen. All annan varierad träning och hantering annars är ju bara positiv men just hoppbiten har jag lämnat helt till tränaren och i annat fall gjort övningar hemma på tränares inrådan. Och mer har absolut inte behövts på min häst iaf. Vi gör mängder med andra saker men inget som har med bommar/hinder att göra.

Min häst är endast löshoppad 1 gång, det gick kanon bra!

sen är hon hoppad på töm oxå, och det har funkat super! det är ju nästan som att rida, och man kan öva på konstiga vägar och allt!

Dock räcker inte min kunskap till det, tyvärr så min tränare gör det åt mig! :banana:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
5 774
Hoppning Jag fick en dressyrhäst förra året som jag nu utbildar vidare. Han är 5år och är "ren" dressyrhäst. Jag har aldrig hoppat honom under...
Svar
4
· Visningar
2 375
Senast: Fiorano
·
Hoppning hej! Jag skulle vilja ha lite tips om hur man hoppar in en slarvig unghäst. Vi tränar med bommar och där går det kanon lyfter fint...
2
Svar
31
· Visningar
7 785
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar