Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning Hej! Jag håller på att träna upp en travare. Han ska gå dressyr. Jag har jobbat hela sommaren med honom och det har gått bra. Han har...
Svar
8
· Visningar
1 099
Senast: IngelaH
·
Träning Har nu betäckt min 18 åring och hon ska skos på måndag. HUr ska jag göra med ridningen. har hört att man ska ta det lugnt i början och...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: Novalisa
·
C
Träning Ska rida hästen efter att han har gått på bete och blivit tjock (;)) i ca 1 ½ vecka. Min fråga är hur jag ska göra vi igångsättning...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: Cheddargubben
·
V
Träning Hej alla! Jag har mitt fullblod på lösdrift idag, tyvärr ska vi flytta och jag är rädd att inte hitta en plats åt honom då jag inte...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Lustorus
·
Träning Hur brukar ni göra när ni tar hem era hästar efter betet? Jag sätter igång min häst och börjar rida ordentligt så fort han är igång. I...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: Mitrolle
·
Träning Jag skulle vilja höra vad ni tror om detta. Jag har funderat men kommer inte fram till någonting. Följande har hänt: En grupp hästar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 720
Senast: bigganl
·
H
Träning Hejsan! Till vintern ska jag börja hyra en ponny som inte är jättebra på att bedömma avstånd till hinder. Har ju också i alla år på...
Svar
3
· Visningar
1 576
Senast: bigganl
·
Träning Håller på att försöka muskla upp pållan som tappade allt efter en skada med lång konvalecens. Hon är i hyfsat skick nu. Vad tror ni om...
Svar
19
· Visningar
1 509
Senast: fjordtokan
·
P
Träning Min ponny har stått och har inte kunnat ridas pga hälta och att hon haft föl. Nu har jag äntligen satt igång henne men har problem med...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: fjordtokan
·
M
Träning Ibland blir jag bara frustrerad på människor som ser hästar som ett objekt, en tävlingsmaskin. Min häst diagnostiserades för...
Svar
15
· Visningar
1 546
Senast: Tuvisen
·
Ridning Lägger tråden på klassiskt eftersom jag skulle tro att det varierar mellan olika ridstilar. Vilket upplägg använder ni er av för att...
Svar
12
· Visningar
1 327
Senast: Totola
·
A
Träning hej ska visa min 1 åring på utställning om 1 ½ vecka... Har köpt ett jätte fint bettlöst utställningsträns som passar henne perfekt ...
2
Svar
34
· Visningar
3 068
Senast: busigdemon
·
S
Träning hur lägger ni upp ett cantringspass? Har tänkt åka iväg med hästen till ett ställe där de tränar travhästar vid andra tider, för att få...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: scesar
·
A
Träning Jag har ett litet problem när jag sitter upp på min lilla polle. Det är så att när jag sitter upp på ridbanan är det inga problem, då...
Svar
4
· Visningar
874
·
Träning Jag bara kom på mig så där när jag stod och diskade tidigare idag att jag rider varken med spö eller sporrar på min häst. Anledningen...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 630
J
Träning Hej! Rider en häst som när jag är ute i skogen vill vända hem. Jag hade idag ett dressyr spö och det gick bättre. Men vill inte att...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Tarragonan
·
C
Träning Min häst har för vana att ta några steg, typ 5, i slängtrav när man saktar av galopp till trav. Jag trodde att detta berodde på dåliga...
Svar
9
· Visningar
1 416
·
Träning Behöver hjälp med häst som blir släpandes i bak delen! Har en häst som fått ont i ryggen, hade ute massören ikväll & hon hitta felet...
2
Svar
23
· Visningar
1 958
Senast: Terrores
·
Träning Har inte en anning om var jag skall lägga denna men ni får gärna flytta den om det blir fel. Jag vill gärna läsa lite om longering...
Svar
10
· Visningar
2 012
Senast: Blomskan
·
Träning vet inte riktigt vart jag ska lägga tråden men men. nu när jag är 18 år och snart inte får tävla ponny längre:cry: så har jag börjat...
Svar
10
· Visningar
1 899
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama