Hur mycket tid i stallet per dag?

Sv: Hur mycket tid i stallet per dag?

4 h

jag har två egna islandshästar (7 + 2år) som står hos mina föräldrar på deras gård där det står två hästar till (mammas) som jag hjälper till med då och då.

jag har 30-45 min resväg (beror på trafiken) en väg.
så en vanlig vardag med restid brukar jag vara i stallet från 15.30-19.30.........

helgerna blir det ibland med ibland mindre....

När jag rider är jag i stallet ca 3-5 timmar (exl. resväg 30 min) beror lite på hur smutsig hästen är och vad jag gör när jag rider.

Hej! Jag är i stallet så mycket jag kan, men en helt vanlig dag, kanske 5-6h (jag har en häst), jag vet att det kanske är lite länge, men tiden bara rinner iväg, men jag älskar det!:D De dagar i veckan jag har profil (hästlektioner) i skolan är jag säkert i stallet 13-14h om man inkluderar skola + min egen häst:D

Jag är i stallet runt 2-3 timmar /dag.
Då hinner jag med mockning, fylla på hö & vatten, blanda mat & ridning. Under sommaren så står hon även med hovarna i blöt en stund, men de gör hon oftast när jag borstar & gör henne i ordning.
:)

Just nu tar det minst 2 timmar inkl. totalt 30 min resväg med bil, men exklusive ridning. Till hösten har jag två hästar på stall, och då blir det närmare fem timmar allt som allt... undrar hur jag ska hinna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På Smedstad ridsportcenter testas just nu en ny behandlingsform. Genom att tillbringa tid i stallet tillsammans med hästar ska ångest...
Svar
0
· Visningar
174
Senast: Gunnar
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 816
Senast: soom
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
653
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama