Onödigt informationsinhämtande från jobbet

Det vore ju himla intressant att ta reda på om de faktiskt mäter alla delarna på plaggen för att se om det passar. Tänk om man har jätte smal midja, smala ben, breda höfter och stora bröst. Kollar de om allt får plats då? Tänk om vaderna är jättestora och låren jättesmala, blir det specialsytt då? Hur många timmar kommer statskassan behöva lägga på kontrollmätning av alla plagg? Behövs extrapersonal? Om en kollega är gravid, nyss gjort en gbp eller nåt annat som gör att man kan förvänta sig lite plötsligare förändringar i kroppsform, hur mäter man då?

Så mycket frågor! 😂 Spontant känns det som att det vore mer tidseffektivt att bara prova ut plaggen 🤷
 
Det vore ju himla intressant att ta reda på om de faktiskt mäter alla delarna på plaggen för att se om det passar. Tänk om man har jätte smal midja, smala ben, breda höfter och stora bröst. Kollar de om allt får plats då? Tänk om vaderna är jättestora och låren jättesmala, blir det specialsytt då? Hur många timmar kommer statskassan behöva lägga på kontrollmätning av alla plagg? Behövs extrapersonal? Om en kollega är gravid, nyss gjort en gbp eller nåt annat som gör att man kan förvänta sig lite plötsligare förändringar i kroppsform, hur mäter man då?

Så mycket frågor! 😂 Spontant känns det som att det vore mer tidseffektivt att bara prova ut plaggen 🤷
Är man gravid brukar man få gå och mäta sig, sen skickas en beställning på gravid-arbetskläder som är färdiga lagom till att bebisen fyllt 1 år. Lite så 😂

Att jämföra med när jag jobbade på Ikea. När jag behövde gravidbrallor där fanns det typ 50-60 (minst) par att välja på. Alltså i lager i just det Ikea-huset, inte på något centrallager.
 
Det är ju pinsamt att en myndighet har så dålig koll på lagstiftning. Fullständigt absurt.
De har säkert någon lag/grund de lutar sig mot men det är inget som framgår i dokumentet som skickats ut. Men å andra sidan brukar jag aldrig fråga efter lagstöd etc när jag får uppgifter. Nu vill jag däremot inte göra uppgiften och då vill jag gärna veta vad man lutar sig mot. En lärdom kan ju vara att vara mer noggrann i fortsättningen och efterfråga bakgrund etc för uppgifter som jag får.
 
Jättebra av du protesterade! Jag kan ju säga att jag precis som din kollega hade blivit jätteledsen och triggad av den situationen, det hade väckt gamla ätstörningsspöken till liv...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa råttgiftet?
  • Sundsvall?
  • Sociala medier

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp