Hur länge håller en tapet?

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag har blivit så kär i en tapet från Rusta.

https://www.rusta.com/sv-se/gor-det...ter/tapet-together-10x053-m-oh-deer-non-woven

Så fort jag kommer till Rusta måste jag gå och titta på den.
Men... jag har inget rum nu som jag ska tapetsera... Tror dock att jag kommer tapetsera om tex mitt sovrum om några år och den skulle vara fin där. Men- hur länge håller en tapet? Om jag förstås då inte öppnar plasten som är runt om.
Klarar den sig typ fyra år?
Jag har aldrig blivit så här förtjust i en tapet...:rofl::rofl::rofl:
så ska jag avvakta och sen kanske tapeten inte finns om några år. Eller ska man chansa men trist att lägga ut ett par tusen om det är liten chans att den är fräsch då..

Men spontant tänker jag att tapet håller väl väldigt länge... Jag har en gammal tapet liggande i förrådet sen jag flyttade in för ca 10 år sen och den ser fräsch ut. Men hur brukar det vara? Någon som är kunnig?

Nu måste jag bara fundera på hur mkt tapet jag ska köpa... Om jag ska satsa på att tapetsera hela rummet eller bara en vägg.

https://www.rusta.com/sv-se/gor-det...ter/tapet-together-10x053-m-oh-deer-non-woven

Men... jag har inget rum nu som jag ska tapetsera... Tror dock att jag kommer tapetsera om tex mitt sovrum om några år och den skulle vara fin där. Men- hur länge håller en tapet? Om jag förstås då inte öppnar plasten som är runt om.
så ska jag avvakta och sen kanske tapeten inte finns om några år. Eller ska man chansa men trist att lägga ut ett par tusen om det är liten chans att den är fräsch då..

Men spontant tänker jag att tapet håller väl väldigt länge... Jag har en gammal tapet liggande i förrådet sen jag flyttade in för ca 10 år sen och den ser fräsch ut. Men hur brukar det vara? Någon som är kunnig?
Det finns väl inget bäst före-datum på tapeter? :confused: Har aldrig ens tänkt tanken.

Det enda jag kan tänka mig skulle skada är väta. Vad skulle annars kunna påverka?

/förbryllad tant

Det finns väl inget bäst före-datum på tapeter? :confused: Har aldrig ens tänkt tanken.

Det enda jag kan tänka mig skulle skada är väta. Vad skulle annars kunna påverka?

/förbryllad tant
Nä jag trodde nog att det inte var något sista datum. Men ville dubbelkolla innan man lägger att par tusen på något så jag inte har missförstått och det inte går att använda sen.

Exakt den tapeten (8 rullar) ligger här hemma och väntar på att bli uppsatt någonstans. Älskar den! 😍😁 Passade på att slå till när Rusta hade 30% på alla tapeter efter jul. Om du har lite is i magen så brukar Rusta ha rabatt på tapeter med jämna mellanrum.

Exakt den tapeten (8 rullar) ligger här hemma och väntar på att bli uppsatt någonstans. Älskar den! 😍😁 Passade på att slå till när Rusta hade 30% på alla tapeter efter jul. Om du har lite is i magen så brukar Rusta ha rabatt på tapeter med jämna mellanrum.
Haha! Flera som också blev kära.
Ja den var på medlemspris nu så lite billigare. 319 kr nu per rulle istället för 399. Frågan är om jag ska köra på det eller tro att det kan bli billigare.

Haha! Flera som också blev kära.
Ja den var på medlemspris nu så lite billigare. 319 kr nu per rulle istället för 399. Frågan är om jag ska köra på det eller tro att det kan bli billigare.
Slå till nu ifall dom får för sig att den ska utgå ur sortimentet eller något annat tok. 😊 Du måste lägga ut bild sen när du har tapetserat med den!

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyligen köpt ett hus och det ska bytas tapeter i alla rum men jag hittar inte en enda som är snygg, eller så är jag för kräsen... 2
Svar
20
· Visningar
5 212
Senast: svea
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
1 071
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025