Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning Hej!! Är det någon som har tips på hur jag får hästen att flytta sig i sidled (sidepass) utan att vidröra hästen?? Likaså fram och...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Xenon
·
M
Träning Hej, Rider en häst som hela tiden stannar/gör halt när man är ute och rider. Skrittar och så stannar han bara. Inte upprört eller...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: TinyWiny
·
Träning Hur mycket tycker ni att våra 07;or skall kunna till hösten?! :) Min lilla Amazing kan än så länge: Stå uppbunden i gång (ej själv...
2
Svar
26
· Visningar
4 277
Senast: Novalisa
·
L
Träning Ligger tråden fel får moderatorn ändra. Har Monty Roberts skrivit mer än en bok? Vilken är isåfall bäst tycker ni? Hade tänkt köpa en :)
Svar
7
· Visningar
1 247
Senast: Blomskan
·
Träning Jag vet inte vad jag gör för fel. Jag har fått ovanan att rida med glappande tygel eftersom min häst slappnar av då och går i en låg...
Svar
13
· Visningar
2 502
Senast: fio
·
D
Träning Har börjat sätta igång min ponny nu "på riktigt". Alltså bara skritta med honom (fast ja, jag har travat lite och tränat liiite...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: Tarragonan
·
P
Träning Jag sökte och läste lite gamla trådar men hittade inte riktigt vad jag sökte.. Har märkt att min häst kastar med huvudet när man...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: plymen
·
D
Träning Vad kallas en galopp där hästen sätter vänstersidans ben respektive högersidans ben i marken samtidigt? Kallas den tvåtaktig? Hur...
2
Svar
21
· Visningar
2 826
Senast: Lena_B
·
C
Träning Är helt ny på Buke, första inlägget någonsin, ursäka om jag lagt det fel :) Alla ni som sågar, snälla sluta! Det ser och är så grymt...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 944
Senast: Jollypolly
·
Träning Visste inte riktigt vad jag skulle ha som rubrik.. Men iallafall.. Jag har börjat rida en ridskoleponny (russ) precis, som för det...
Svar
6
· Visningar
3 333
Senast: Totola
·
Träning jag har problem med mina armar och min handställning när jag rider. rider med väldigt raka armar och blir på så sätt väldigt stum i...
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: Maira
·
Träning Hej. Jag har ganska stora problem med att få upp mitt ena varmblod ,Toulose, i galopp. Han är 7 år och har varit ridhäst i ungefär 4-5...
Svar
18
· Visningar
2 374
Senast: Lolami
·
F
Träning Hej, Har ett problem med min foderhäst. Tänkte höra mig för om någon varit ute för liknande och kanske har någon bra lösning. Min...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Falizia
·
Träning Pållen går på pessoa nu, hans ägare rider honom på pessoa jämt. Jag flyttar upp tygeln till stora ringen när jag rider, ger det nått för...
Svar
16
· Visningar
1 169
Senast: lillaana
·
E
Träning Nu är det så att jag går på ett ridsportgymnasium där en av hästarna kastade av mig två gånger på ett hinder så jag har blivit hopprädd...
Svar
18
· Visningar
1 307
H
Träning Jag har en valack f.02 som är grundriden och hoppad. Tanken är att jag så småningom ska börja tävla honom i hoppning, hur skulle ni...
Svar
3
· Visningar
1 284
Senast: cirkus
·
B
Träning Hästen lever jävul i släpet, jag vågar knappt inte köra honom i släp Han sparkar, hoppar, skuttar och krafsar, gungar... hela...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 526
Senast: axel
·
C
Träning Har bara en fråga att ställa och det är; Hur ska man göra för att muskla upp ryggen på hästen? VILL ha MÅÅÅNGA svar nu :p;) (Vet...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 242
Senast: Molle__
·
Träning moderatorn får flytta om tråden ligger fel.. hästen i fråga sparkar inne i boxen. så pass mycket att de börjar bli farligt för honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 173
Senast: loislane
·
F
  • Låst
Träning Vad tycker ni om det? Har hört av många att det ska vara obehagligt för hästen o.s.v, Varför använder man såna bett? Har just köpt...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama