"hästpratare" ?

Sv: "hästpratare" ?

Jo visst men det ena behöver inte utesluta det andra.

Att ha kunskap och erfarenhet då kan man självklart se mycket genom att iaktta och se hur hästen uppför sig osv. Man vet en del sen tidigare händelser etc.

Att kommunicera med hästen det gör vi ju på många sätt bla när vi rider och hanterar hästen tex. då kommunicerar vi på flera sätt.

Hästen förstår ju olika kommandon ord och ljud vi gör tex. Vi förstår en del av hästens språk blickar ljud mm.

Att prata med hästar genom bilder etc berikar ju bara relationen med hästen ytterligare.

Att många har svårt att ta till sig att det skulle finnas mer att utveckla på seendet och med bilder kanske är naturligt när det ej uppmärksammats lika mycket ännu.

Om det nu fungerar så som du säger, så är jag intresserad av att veta följande:

1. Hur hanteras skillnaden i färgseendet?
2. Hur överbrygger din hjärna hästens hjärnförmåga att hantera dubbelseende (två bilder samtidigt)?
3. Hur påverkar hästens ögonlins hur bilderna visas?
- Kan de använda både den övre och den undre ögonlinsen samtidigt på varsit öga?
4. Då hästens synnerv är annorlunda jämfört med människans, hur påverkar det den bild du får?
5. Hästen har även ett extra sinnesorgan som inte människor har, hur påverkar det din uppfattning av hur hästen upplever en viss sak?
6. Det bör krävas någon form av ett media för själva överföringen av bilder från punkt A till punkt B. Vad används för att transportera bilderna?
7. Går det att påvisa att detta media för överföringen existerar?
8. Vilka är beståndsdelarna i bilden som överförs? ("Ett minnescentra" som finns lagrat i hjärnan går att påvisa.)

/V

Om det nu fungerar så som du säger, så är jag intresserad av att veta följande:

1. Hur hanteras skillnaden i färgseendet?
2. Hur överbrygger din hjärna hästens hjärnförmåga att hantera dubbelseende (två bilder samtidigt)?
3. Hur påverkar hästens ögonlins hur bilderna visas?
- Kan de använda både den övre och den undre ögonlinsen samtidigt på varsit öga?
4. Då hästens synnerv är annorlunda jämfört med människans, hur påverkar det den bild du får?
5. Hästen har även ett extra sinnesorgan som inte människor har, hur påverkar det din uppfattning av hur hästen upplever en viss sak?
6. Det bör krävas någon form av ett media för själva överföringen av bilder från punkt A till punkt B. Vad används för att transportera bilderna?
7. Går det att påvisa att detta media för överföringen existerar?
8. Vilka är beståndsdelarna i bilden som överförs? ("Ett minnescentra" som finns lagrat i hjärnan går att påvisa.)

/V

:bow:

Det finns fler frågor som också väntar på svar, i nån av de tidigare hästpratartrådarna. Men än så länge har de inte blivit besvarade. Man ska tydligen inte tänka så mycket - utan känna...

kl

Eftersom det kommit upp frågor om det finns folk som kan detta överhuvudtaget att se saker och ta in och skicka bilder och info samt att pendla fram info. på distans etc. Samt varför folk generellt ej vet om det i så fall. Samt och om forskning inom distansseende etc

Så har jag sökt lite på nätet samt mailat för att få fram mer info. Det visar sig då att det finns forskning och att det har använts i många år inom flera användningsområden inom det militära och ex CIA.

Det finns mer info angående fjärrseende att läsa på nätet. Samt om att pendla fram information.

Bla har USA S och troligen Sovjets militär har använt sig av dessa metoder med att se föremål och hitta personer mm. Detta i 30 år ca.

Det finns åtskilliga ex. på dokumenterat på fall där hur det har använts fjärrseende / distans seende av bla för att hitta kriminella samt droger försvunna personer mm.

Det är ett ex på hur man använt distans seende.

Det har då funnits kurser i USA för militär mm att lära sig detta.

Därför har det varit ganska tyst om det tidigare eftersom militären använt metoderna och de har undervisat metoderna. Men nu finns det böcker sen ett par år i ämnet skrivet av folk inom det militära etc . Samt det har visats på TV på nyheterna i USA hur det har använts för att få fram information mm.

Det fanns tidigare forskning inom det militära i USA bla inom detta ämnet. Dom jobbade också fram metoder för distanseende bla.

Folk har mycket tekniska frågor som man får söka vidare angående kommunikationen häst människa och olika djur mm.

Nu senats här på tråden om bla om hur ögat funkar angående häst människa det får man leta vidare. Jag är inget proffs på detta själv men är intresserad av ämnet.

Angående häst människa kommunikation så har jag mailat frågor till en bla en professor i USA får se vad jag får för svar på det.

svar till alla! När vi hade ute hästprataren så skrev han ju ner massor! Han skrev ju inte bara om fölet och lillmatte utan han skrev tex... att hon var stel, ont i ryggen m.m och det visste vi att hon hade men han hade ju inte äns känt igenom hästen eller något innan så jag tror verkligen på det!

Det stämmer att CIA har gjort försök med människor som påstår sig ha ovanliga förmågor. Bland annat när det handlade om försvunna personer, rån, mord etc. Försöken pågick i över tio år.

Resultat: Att helt använda sig av slumpen hade gett bättre svar. Alltså, försöktspersonerna var till och med sämre att gissa sina svar än slumpen. Försöken är nedlagda.

/V

Problemet med internet är ju att det är svårt att sålla agnarna från vetet. Det finns hur mycket skräp som helst att läsa och det är svårt att ha koll på vilka källor som är tillförlitliga och vilka som inte är det. Det finns en massa människor som sprider diverse irrläror och konspirationsteorier. Internet är ett utmärkt forum för dessa och är därför ingen tillförlitlig källa.

Problemet med internet är ju att det är svårt att sålla agnarna från vetet. Det finns hur mycket skräp som helst att läsa och det är svårt att ha koll på vilka källor som är tillförlitliga och vilka som inte är det. Det finns en massa människor som sprider diverse irrläror och konspirationsteorier. Internet är ett utmärkt forum för dessa och är därför ingen tillförlitlig källa.

Ja, tänk. Det är precis som bukefalos diskussionsforum. :rofl:

Förlåt, jag kunde inte låta bli... *försöker rätta till anletsdragen o se allvarlig ut* Jag har semester...

Senast ändrad:

Jo men det har du läst jag har läst att man lagt ner delar av dem men att man använt ex pendling istället för fjärrdistans då det i vissa lägen passade bättre.

Sen finns det källor som menar att man kanske kallar in personer i vissa läge samt att det kan va i gång fortfarande men att man håller det hemligt.

Dom källor som jag läst är då militärer själva som berättar om personer, kriminella, droger mm som dom hittat med ex pendling samt att dom använt distans seende som spionage mot ryssarna och vise versa.

Att det finns massa olika källor på internet är ju givet.

Men dessa källor är folk som arbetat inom ex CIA och militäreni USA som skrivit böcker om olika fall mm.

Det är också militärer som utbildat andra.

Sen har man använt sig av andra metoder det går ju trender i allt och man uppfinner nya apparater etc.

Kalla kriget är slut man kör andra grejer nu kanske det är därför det kommer ut civilt nu.

Massor med människor har nu i stället tillgång till att utbilda sig civilt inom detta.

Personer som arbetat som ex major inom högt uppsatt militär etc är det jag läst om.

Intresse finns fortfarande och det använts nu också. Det finns ex på att man söker efter information och försvunna personer etc.

Media har också visat inslag där man praktiskt kan se hur det fungerar. Det finns kurser för civila mfl som är intresserade att lära sig hur det fungerar.

Detta kan man läsa om på bra sighter. Man får som du själv säger välja var man läser.

Är TV och Böcker ok för dig samt sighter på UNIVERSITET.

http://www.remoteviewing.com/letter/letter2.html

Här är ett ex som pedagogiskt förklarar mera. Sen finns det böcker skrivna av folk som arbetat med detta med konkreta fall och konkreta uppdrag och dom berättar hur dom gjort och hur det har gått samt det finns Tv inslag som konkret visar mer.

Man kan slå på prof. Michael Jura. Som intervjuat fler högt uppsatta militärer så kan den som vill läsa mer. För övrigt lär det finnas fler försök öven i fler länder.

Att jag överhuvudtaget nämnde detta på denna tråden var för att visa på flera användningsområden förutom hästvärlden. Samt att detta finns och går att genomföra dvs folk har gått utbildning för att lära sig. Samt att det var tex tyst om det länge för det användes militärt. Att det finns lyckade uppdrag finns det här ex på.
Men tillbaka till hästvärlden och vad TS vill höra mer om vore väl bra.

TS - om din häst har tappat lusten till allt (som du skriver), om den verkar allmänt trött, har förlorat gnistan i ögonen, inte orkar hela vägen (som du också skriver), så skulle jag i första hand lägga pengarna på en veterinärundersökning. Ett enkelt blodprov kan ju avslöja om hästen t ex går och bär på någon infektion.

Är hästen vet.kollad ock konstaterat fysiskt frisk, så visst - testa en hästpratare om du tycker det känns rätt.

Ja, tänk. Det är precis som bukefalos diskussionsforum. :rofl:

Förlåt, jag kunde inte låta bli... *försöker rätta till anletsdragen o se allvarlig ut* Jag har semester...

Ja, men det är väl klart.

Jag förstår ärligt talat inte grejen :confused:
Internet inkluderar även det som skrivs på buke - såklart.

(Jag jobbar fortfarande - humorlös...;))

Är TV och Böcker ok för dig samt sighter på UNIVERSITET.

Jag förhåller mig kritisk till all information. Även forskningsrapporter. Universitetssighter brukar presentera vilken slags forskning man bedriver - inte försöka övertyga någon om resultaten. TV är ju främst underhållning - även vissa naturprogram har klara inslag av icke-vetenskaplighet. Böcker - ja det beror ju helt på vem som har skrivit dem...

Ja men det är klart man ska va kritisk det är jag också men det är intressant att det finns olika info om detta. Det som presenteras här är ju ändå material som skrivits av folk som arbetat med det samt material som visats på nyheterna bla.

Att informera om att detta finns är väl ändå intressant sen är det upp till var och en att läsa om det och tro och tycka vad den vill jag är inte ute efter att övertyga nån heller men vill informera att den info finns. Det har bedrivits forskning i detta det har arbetats med detta det finns vissa bra lyckade resulat osv det finns både positiva och negativa slutsatser för den som är intresserad så kan man läsa mer av slutsatser med dem som arbetat med det samt dem som utbildar folk med kurser i dag. Det finns ex på hur man provar detta fortfarande i olika sammanhang. Om man vill kan man läsa dom reultaten.

Hade väl inte trott att det skulle bli sån rektion. Det är bara ett info.

Man ska väl va kritisk och fundera på allt man hör och läser. Det gäller väl det mesta.

Tack för att du försöker svara.

Den här länken som du skickade går tyvärr inte till ett "riktigt" universitet/college och jag får heller inte intrycket av att det rör sig om en seriös forskare. Det verkar tråkigt nog mer handla om någon som vill tjäna pengar på människors naivitet.

/V

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 340
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 595
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama