"hästpratare" ?

Sv: "hästpratare" ?

Jag var en "sån" som inte heller trodde på s k hästpratare. Jag tror att är man duktig hästmänniska och kan lite om djurs beteende så kan man "läsa av" en häst rätt bra överlag. Men nu har jag varit med om en hästpratare själv (ni får gärna PM:a mig om vem) och jag måste nog tro på det. Det kom upp saker om hästen som bara jag vet. Ingen annan. Och hästprataren förmedlade även saker till hästen som jag ville att den skulle veta. Och jag fick bevis för att den hade förstått det.
Sen lade hon nog in lite personliga tolkningar på vissa saker men det får man nog ta.
Men överlag så tror jag nog på det. Men jag har inget behov av att låta någon prata med alla hästar. Utan det är bara om det är något som ligger utanför vad jag kan göra för hästen....Jag kan se överlag att mina hästar mår ganska bra....

Sv: "hästpratare" ?

Han kan ha dåligt självförtroende,därför kan han inte springa hela vägen in i mål. så de är nog en bra grej att ta dit en hästpratare. men han kanske borde få vila från travet ett tag, typ 1 år sen startar du han sen och ser, de kan också funka! men travet sliter otroligt mycket på hästarna så det är bra att dom får vila.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 340
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 595
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama