"hästpratare" ?

Sv: "hästpratare" ?

Angående att prata telepatiskt... alla har nog någon gång haft minst en vän som t.ex. ringt när man själv skulle ringa och tänkt samma saker som en själv. Slump? Kan vara men lite många slumpar för att vara en slump :) tycker jag. Eller när man står i en mataffär med en sådan vän och båda tänker på samma maträtt (som man inte äter varje gång tillsammans). Slump? :) och varför skulle inte detta fungera även med andra arter? Eller så har det mycket med energier att göra... who knows!

Angående att prata telepatiskt... alla har nog någon gång haft minst en vän som t.ex. ringt när man själv skulle ringa och tänkt samma saker som en själv. Slump? Kan vara men lite många slumpar för att vara en slump :) tycker jag. Eller när man står i en mataffär med en sådan vän och båda tänker på samma maträtt (som man inte äter varje gång tillsammans). Slump? :) och varför skulle inte detta fungera även med andra arter? Eller så har det mycket med energier att göra... who knows!

Fast man blir ju bara medveten om detta de gånger då vännen man tänkte på faktiskt ringer. Inte alla de andra gånger man tänkt på någon och de inte ringer - vilket är oerhört många gånger fler.

Som sagt, människans hjärna är fantastiskt bra på att hitta på mönster som inte finns och att sortera information. Mycket information om världen omkring oss är vi inte medvetna om. Men den registreras ändå och kan "ploppa upp" till ytan i något helt annat sammanhang om rätt association ges.

Hejsan allla bukefalister :D
(hoppas jag lagt denna tråd rätt nu)

Nu är det så att min ögonsten helt enkelt har tappat lusten till allt, funderar på att dra in någon sorts hästpratare till honom :confused:

har någon av er testat detta?
resultat?

snälla, dela gärna med er av era egna erfarenheter
tacksam för svar
låter mest som den har fått Anaplasma.

Min såg ut som ett vrak o som om den skulle dö vilken sekund som helst:eek:

svar till alla! När vi hade ute hästprataren så skrev han ju ner massor! Han skrev ju inte bara om fölet och lillmatte utan han skrev tex... att hon var stel, ont i ryggen m.m och det visste vi att hon hade men han hade ju inte äns känt igenom hästen eller något innan så jag tror verkligen på det!
Men det där kan man ju med se med blotta ögat utan att för den delen "prata" med hästen...

Men det där kan man ju med se med blotta ögat utan att för den delen "prata" med hästen...

Men han sa så mycket mer! Han sa en massa saker som man verkligen inte kan se! Tex, Hon vart utmobbad av en häst i hagen! Det stod också med och ja! Massor med saker som verkligen inte går att se! *spännande* :angel:

Min poäng är att det finns folk som är intresserade av detta även utanför hästvärlden. Kommunikation med bilder etc. Fjärrdistans. Telepati. etc. Pendling mm.

Sen får var och en bedömma hur intressant den tycker att det är.

Ja det har jag förstått. Men poängen gör inte att det verkligen existerar. (Även om det är en sanning för många.)

Så oavsett vad folk har för intressen och inriktningar, så kan man ställa ungefär samma frågor. Vid tvåvägskommunikation finns
A) En sändare
B) En mottagare
C) En "lina" mellan sändaren och mottagaren för överföring

Saknas "linan" så faller hela kommunikationen oavsett vad det handlar om.

Hittar du en existerande "lina" så lovar jag att jag ska omvärdera allt som har med fjärrbildsända djurbudskap att göra!

/V

Knapp*

Jag provade att ta hem en hästpratare förra året bara för att jag ville prova (tro rinte ett dugg på det där).
Fick ett papper med saker min häst hade "sagt" och det mest astämde väl men det var saker som vilken människa som helst hade kunnat räknat ut och saker som stämde in på nästan alla hästar.. suck.

Det är som du säger verklighet/sanning för många men inte för alla.
Vad som duger som linan är säkert olika också för olika personer.
Ha en fortsatt bra sommar.

vilken häst har aldrig blivit mobbad i hagen? Det är ju oxå nått som är lätt att dra till med.

Kan du inte skriva ner här vad som hästen "sa"?

Till dej som undrade över bilderna som hästarna sänder till människor, jag får bilder som ser jätteroliga ut, avlånga som smalnar av på mitten, ser hästarna så? Ni som hävdar att allt är nonsens, känner ni aldrig av stämmningar när ni tex kommer in i ett hus? Eller träffar på en männinska? I vissa hus känner man sej som en inkräktare men i dom flesta känner jag mej välkommen, jag kan känna om en människa är glad, arg eller ledsen, kan ni inte det? DET skulle jag vilja ha svar på, ni som vet att telepatisk kommunikation bara är nonsens, känner ni aldrig av stämmningar?????

Till dej som undrade över bilderna som hästarna sänder till människor, jag får bilder som ser jätteroliga ut, avlånga som smalnar av på mitten, ser hästarna så? Ni som hävdar att allt är nonsens, känner ni aldrig av stämmningar när ni tex kommer in i ett hus? Eller träffar på en männinska? I vissa hus känner man sej som en inkräktare men i dom flesta känner jag mej välkommen, jag kan känna om en människa är glad, arg eller ledsen, kan ni inte det? DET skulle jag vilja ha svar på, ni som vet att telepatisk kommunikation bara är nonsens, känner ni aldrig av stämmningar?????

Det beror på vad du menar med "stämningar".
Jag förstår när en människa är glad, ledsen, ångestfylld, etc - om det är det du undrar? Jag ser direkt på min häst (och andras) när han inte mår bra. Jag kan absolut få "dåliga vibbar" av vissa ställen och vissa människor, på samma sätt som att man får bra vibbar av andra. Det är väl inget konstigt och har ingenting med telepati att göra.

Att man inte tror på "energier", currylinjer och telepatisk kommunikation innebär inte att man är en oempatisk och känslokall människa.

Jag har - som tydligen många andra också gjort - haft en "djurpratare" ute till en av mina hästar mest på skoj. Personen berättade och skrev efter mötet även ner en hel del saker som bara jag och den aktuella hästen vetat om. Saker som hästen och jag varit med om då ingen annan varit i närheten. Personen berättade också en hel del andra saker som h*n omöjligt hade kunnat känna till.

Vad jag som hästägare sedan hade för direkt nytta av dessa uppgifter kan man fråga sig. Jag hade gärna velat att "djurprataren" förmedlade frågor/önskemål från min sida till hästen men så fungerade det visst inte. Tur var väl kanske det - tänk vad många hästägare/tränare/ryttare som kanske skulle missbruka den förmånen för att få hästen att t ex prestera bättre på tävlingsbanan!

Hejsan allla bukefalister :D
(hoppas jag lagt denna tråd rätt nu)

Nu är det så att min ögonsten helt enkelt har tappat lusten till allt, funderar på att dra in någon sorts hästpratare till honom :confused:

har någon av er testat detta?
resultat?

snälla, dela gärna med er av era egna erfarenheter
tacksam för svar

Jag undrar fortfarande om hästen har undersökts av Vet.?

Det är så fashinerande att varje gång en sådan här tråd dyker upp så lägger folk sååååååå mycket energi på att bevisa att det inte funkar och att det bara är humbug. Den stackarn som frågade efter efter tips var i mina ögon inte ute efter era åsikter så varför lägger ni så mycket energi på att mot bevisa något som jag och många andra tror på. Eftersom jag själv har upplevt att min häst har kommunicerat till mig utan att jag hade tagit kontakt med honom el. ens visste hur man gjorde så tror jag fullt på detta och ingen i hela världen kan motbevisa mina upplevelser. Så ni tvivlare kan väl starta en egen tråd.:laugh:

Peace!

Skicka hit hästen så ska jag säga att -den mår dåligt för att ngt är fel- är sjuk!

Den ska i första hand kollas upp- det är självklart.
Sen frågar man tidigare ägare om hästens historia- sen kan man se om ngt stämmer.
Det brukar oftast vara saker som kan passa in på alla.

Sen finns det ägare som gärna vill tro- sökare.

Å jag var bara nyfiken på vilka sorts människor som känner och ser, absolut ingen kritik till ngn! Som jag alltid hävdar är huvudsaken att hästen får kärlek, omvårdnad och mat å vatten!

Det är så fashinerande att varje gång en sådan här tråd dyker upp så lägger folk sååååååå mycket energi på att bevisa att det inte funkar och att det bara är humbug. Den stackarn som frågade efter efter tips var i mina ögon inte ute efter era åsikter så varför lägger ni så mycket energi på att mot bevisa något som jag och många andra tror på. Eftersom jag själv har upplevt att min häst har kommunicerat till mig utan att jag hade tagit kontakt med honom el. ens visste hur man gjorde så tror jag fullt på detta och ingen i hela världen kan motbevisa mina upplevelser. Så ni tvivlare kan väl starta en egen tråd.:laugh:

Peace!

TS efterfrågade faktiskt också erfarenheter och åsikter.

Man kan ju fråga sig hur intressanta trådarna skulle bli om bara människor som tyckte lika fick skriva i dem. Ifrågasättande och diskussioner leder ju till att man vidgar sina vyer och lär sig något nytt - detta gäller (förhoppningsvis) båda "sidor".

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 764
Senast: Sasse
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 340
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 595
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 318
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama