Läderstövlar för korta tjocka ben och små fötter

Snobbwn77

Trådstartare
Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har därmed rätt korta underben. Hon har dessutom lite bredare vader och storlek 37 på fötterna. Har letat på nätet efter mountain horse i modell wild river med korta breda skaft men de verkar inte finnas i stl 37. Just nu har hon ett par Toronto från Hööäks i stl 36 som börjar bli för små i foten, men så fort man kliver upp till stl 37 så blir även skaften 5 cm högre. Någon som kan tipsa?

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
613
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 753
Senast: Squie
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 233
Senast: Zoya
·
Utrustning Jag tänkte beställa ett par graninge ridstövlar men tänkte höra med er som har dom. Är ni nöjda? Är kvalitén bra? Sedan...
Svar
5
· Visningar
5 969
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka