Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Har en 3-aring som ar hur duktig som helst i all hantering, utom nar det kommer till tomkorning... Blir helt galen nar tommen kommer ner...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: bubbel
·
Träning Jag hjälper till med ett underbart 3:årigt sto :) Hon är perfekt förutom att hon är så grymt bufflig med huvudet när man tex ska spänna...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Mickis88
·
F
Träning Har en härlig hingst under inridning. Han har alltid bockat lite då man fattar galopp, små glädejesprång som kommit även då man longerat...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 337
Senast: Mickis88
·
S
Träning Antar att den här tråden ska vara här, flytta gärna om den ska vara nån annanstans! I vårt stall har vi två ridbanor, jättebra :laugh...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: Emmae__
·
Träning Jag tänker inte att ge upp kampen att få Vilgot (f:01) att sluta med sina konstiga idéer, jag ska få fason på honom :laugh: Frågan är...
Svar
16
· Visningar
1 155
Senast: Dingelass
·
L
Träning Ligger tråden fel får moderatorn flytta den. Håller på att rida in en av hästarna på gården som jag hjälper till på. Skulle vilja ha...
Svar
10
· Visningar
1 414
Senast: axel
·
F
Träning Hej Alla hästvänner! Någon som vill hjälpa mig? Rider sen en tid tillbaka ett 5 årigt sto. Hästen har alltid gått i samma flock...
2
Svar
22
· Visningar
2 810
Senast: Nica2
·
Träning Ja som rubriken lyder, hur stora är era 07: or? Vilken stam osv. lägg gärna in bilder:)
2
Svar
37
· Visningar
3 109
Senast: lewellyn
·
J
Träning Jag vet inte vad som har flugit i mitt sto :eek: hon har alltid varit den snällaste och lugnaste ponnyn av alla jag känner. Hon har...
2
Svar
30
· Visningar
2 139
Senast: juni_cool
·
J
Träning Vet inte riktigt om jag lagt den här tråden rätt, moderator kanske kan vara snäll och flytta den annars? Jag vill bara berätta och...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Spunkgrodan
·
Träning Hur ska få en häst som har blivit riden, så den är hård i mun ,att bli känslig för lätta hjälper igen ?
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Maira
·
R
Träning Min oldenburgarherre fattar oftast inte galopp direkt vid själva galoppfattningen. Jag får liksom trycka till ordentligt med skänkeln...
Svar
19
· Visningar
1 375
Senast: hillevie
·
Träning har inte jobbat form (ordentligt, alltså..) på ca en-två veckor, varken jag eller hästen har orkat eller haft lust, har haft "semester"...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Liten
·
Z
Träning vet inte vart jag skulle posta den här men hoppas det blev rätt. hur långt efter att stoet är konstaterat dräktig har ni börjar rida...
Svar
6
· Visningar
1 702
Senast: clarinho
·
E
Träning hejsan! Är det någon som kan berätta lite om horseman ship eller friendlyship för mig? Vad innebär det, och lite info om det:) Tack!:p
Svar
5
· Visningar
859
Senast: Eira
·
Träning Min "kompis" har ett stort KWPN sto, född 2002. Hon rider stoet regelbundet i dressyr, men hon sätter aldrig muskler direkt som man...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: lillbeka
·
I
Träning Jag undrar om man kan lära sin häst att stå still och stå kvar på stället, utan att den går iväg när man släpper den? Någon som gjort...
Svar
14
· Visningar
1 435
Senast: Love_energy
·
H
Träning Nu vet jag att det är över ett år tills det är dax, men jag tänkte bara höra vad ni har för tips och råd. 2009 ska mitt sto vara med...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Hanna
·
L
Träning vet inte riktigt var jag ska lägga denna, moderator får väl flytta den.. Som rubriken lyder, när (vid vilka "tecken") ska man börja...
2
Svar
30
· Visningar
2 641
Senast: Pansi
·
Träning Har lånat hem en häst som är på alla sätt jättemysig och snäll. Vi har både ridit, longerat, tömkört, ridit barbacka, gått...
Svar
7
· Visningar
1 590
Senast: angelwings
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?