Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning hej, jag hoppade lite igår med min häst och hon travade bara över hindret och rev, hindret var inte så högt och bestod bara av en bom så...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 237
Senast: Lajke
·
Träning Idag var jag ute och red min älsklingskille På ängarna ovanför där jag bor Jag har just flyttat hem honom nära där jag...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Van Remo
·
Träning Hejsan :) Jag är just nu super glad, ska för första gången hyra sommarhäst ungefär 2 veckor :banana: Jag skulle vilja ha massor av tips...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 607
Senast: Eira
·
Träning Någon som har tips om hur man skonsammast lugnar ner en i övrigt mycket snäll tvååring som får får utbrott och studsar som en galning...
Svar
18
· Visningar
3 835
Senast: Jenny
·
Träning Halloj bukelister :bump: Nu sitter jag här med mina tre andra muppar och vi tänker....:crazy: jaah vi försöker tänka ut nått vi ska göra...
Svar
16
· Visningar
2 431
Träning Undrar om någon har erfarenhet av det? Jag har en valack som jag köpte som nyss fyllda 4 åring, nu fyller han 9 till vintern så jag har...
Svar
5
· Visningar
1 354
Senast: mackan
·
N
Träning Har en 3-aring som ar hur duktig som helst i all hantering, utom nar det kommer till tomkorning... Blir helt galen nar tommen kommer ner...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: bubbel
·
Träning Jag hjälper till med ett underbart 3:årigt sto :) Hon är perfekt förutom att hon är så grymt bufflig med huvudet när man tex ska spänna...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Mickis88
·
F
Träning Har en härlig hingst under inridning. Han har alltid bockat lite då man fattar galopp, små glädejesprång som kommit även då man longerat...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 357
Senast: Mickis88
·
S
Träning Antar att den här tråden ska vara här, flytta gärna om den ska vara nån annanstans! I vårt stall har vi två ridbanor, jättebra :laugh...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Emmae__
·
Träning Jag tänker inte att ge upp kampen att få Vilgot (f:01) att sluta med sina konstiga idéer, jag ska få fason på honom :laugh: Frågan är...
Svar
16
· Visningar
1 156
Senast: Dingelass
·
L
Träning Ligger tråden fel får moderatorn flytta den. Håller på att rida in en av hästarna på gården som jag hjälper till på. Skulle vilja ha...
Svar
10
· Visningar
1 415
Senast: axel
·
F
Träning Hej Alla hästvänner! Någon som vill hjälpa mig? Rider sen en tid tillbaka ett 5 årigt sto. Hästen har alltid gått i samma flock...
2
Svar
22
· Visningar
2 812
Senast: Nica2
·
Träning Ja som rubriken lyder, hur stora är era 07: or? Vilken stam osv. lägg gärna in bilder:)
2
Svar
37
· Visningar
3 111
Senast: lewellyn
·
J
Träning Jag vet inte vad som har flugit i mitt sto :eek: hon har alltid varit den snällaste och lugnaste ponnyn av alla jag känner. Hon har...
2
Svar
30
· Visningar
2 141
Senast: juni_cool
·
J
Träning Vet inte riktigt om jag lagt den här tråden rätt, moderator kanske kan vara snäll och flytta den annars? Jag vill bara berätta och...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Spunkgrodan
·
Träning Hur ska få en häst som har blivit riden, så den är hård i mun ,att bli känslig för lätta hjälper igen ?
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Maira
·
R
Träning Min oldenburgarherre fattar oftast inte galopp direkt vid själva galoppfattningen. Jag får liksom trycka till ordentligt med skänkeln...
Svar
19
· Visningar
1 376
Senast: hillevie
·
Träning har inte jobbat form (ordentligt, alltså..) på ca en-två veckor, varken jag eller hästen har orkat eller haft lust, har haft "semester"...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Liten
·
Z
Träning vet inte vart jag skulle posta den här men hoppas det blev rätt. hur långt efter att stoet är konstaterat dräktig har ni börjar rida...
Svar
6
· Visningar
1 703
Senast: clarinho
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025