Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag tar hand om en New forest ponny han är 32 år och är hur fin som helst i kroppen, dock tappat muskler nu det senaste året. Han älskar...
Svar
4
· Visningar
1 069
Senast: kabitsoo
·
M
Träning Har äntligen bestämt mig för att börja på ridskola efter X antal år med diverse varmblod som enbart skogsmullar. Nu vill jag lära mig...
2
Svar
29
· Visningar
3 186
Senast: kabitsoo
·
V
Träning Idag är min sista arbetsdag sen väntar en efterlängtad semester :banana: Detta innebär att sötebrödsdagarna för betestjockisen är...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: smultronfot
·
Träning Jag skulle sätta träns på Goldie häromdagen eftersom jag vill ha lite mer kontroll än man har i en vanlig grimma. Detta uppskattades...
2
Svar
24
· Visningar
2 216
Senast: Mysaan
·
Träning Hur beter sig era hästar när ni ska hämta dem i hagen? Kommer dem alltid fram till er i hagen eller får ni gå och hämta dem? Springer...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 428
Senast: Ellaan
·
A
Träning Min häst har haft problem med tänderna, som nu har resulterat i en rädsla för bettet. Jag kan inte rida henne på bett utan inspänning...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: Yrja
·
Träning Hej! Finns det några som jag som har upptäkt hur bra Parelli är? Självklart är jag med i savvy club och jag och min häst är snart klara...
Svar
2
· Visningar
1 106
Senast: skuggi
·
Träning letar efter en bok som är rätt väl omtalad. ska handla om ryttarens sits bl.a :p grym förklaring tror att den heter centrerad...
Svar
12
· Visningar
1 361
Senast: fjordtokan
·
Träning Hur ska jag gå till väga med att sätta igång ett fullblod på 10år som har gått på bete i 8veckor. Innan han släpptes på bete blev han...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: axel
·
Träning Jag läser "Rid i harmoni med hästen" av Perry Wood efter ett tips här på Bukefalos. :) Den är jättebra! Dock undrar jag lite vad som...
2
Svar
20
· Visningar
2 200
Senast: Emilieblues
·
P
Träning Hej! Har precis köpt en D-ponny som endast är tränad western/NH av sin förra ägare. Jag ska självklart fortsätta och jobba med...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Totola
·
T
Träning Hej!! Jag har några frågor som jag väldigt gärna vill få svar så tipsa mig!! Jag undrar vad förvänd galopp är? Och vad skillnaden...
Svar
2
· Visningar
1 927
Senast: TeamPlet
·
Träning Hej! Vi fick för ett tag sen en oinriden 7-åring till stallet, vilken jag ridit en del på nu, och hon har lärt sig väldigt fort. Jag är...
Svar
4
· Visningar
1 185
Senast: misen
·
H
Ridning Då intresset för barocksadlar var dåligt under utrustning prövar jag min fråga här.. Är det någon som vet hur många grader en Bent...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 611
Senast: ecila
·
P
Träning Hej! Som rubriken lyder så går jag i föl/unghästtankar. Jag har haft hästar i mitt liv i drygt 13 år och däribland haft egna hästar...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Martenix
·
B
Träning Hej! Ofta när jag ska hoppa en bana har jag problem med att ha kvar fötterna i stigbyglarna. Så det blir mest kanske att jag hoppar med...
Svar
16
· Visningar
1 126
Senast: Luxi
·
Träning min häst hade vintervila i dec och lite i januari då jag var gipsad. jag vill inte ge henne ngn längre vila i sommar hon går på bete...
2
Svar
23
· Visningar
2 019
D
Träning Vill få min häst känsligare för mina hjälper och har då börjat minska mina skänkel- och tygelhjälper för att istället använda mer vikt...
Svar
11
· Visningar
1 020
Senast: Duffy
·
B
  • Låst
Träning (hoppas tråden ligegr rätt nu) Om ni använder kedjegrimskaft, har ni då kedjan under eller över nosryggen då? Varför, varför inte...
2
Svar
23
· Visningar
6 881
Senast: Eureka
·
O
Träning Jag har seriösa problem med att sitta ner i galoppen med stigbyglar. Utan går det oftast jättebra, men med så kommer jag alltid i otakt...
Svar
14
· Visningar
1 302
Senast: BusigPonny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17