Sommarhäst

Sv: Sommarhäst

Vad kul att du ska få ha en sommarhäst! Hade också det några somrar när jag var mindre, innan jag fick egen, och det är verkligen ett minne för livet! Kan bara hålla med andra som skrivit, NJUT av den här tiden! Måla inte upp alla faror i förtid, speciellt inte när du ska ha hästen så kort tid. Rid ut i skogen och bara ha det skönt. Det är sånt man minns senare i livet.

Lycka till! :)

Eftersom det är sommar och varmt (för det mesta) (; så Rid långa, lunga turer och verkligen njut av tiden tsm (:

Jag har haft sommarhäst många gånger och vet hur överlycklig man blir :D

Så mitt tips är Njut av tiden och tänk inte så mycket på träning, Ha skoj det är viktigast :D

Jag har också hyrt sommarhäst! :love: en vacker skimmel new forest vid namn Pompe <3

Vad avis jag blir!! Jag kommer ALDRIG få en sommarhäst! Mina föräldrar vägrar... :(

jag hade sommarhäst förra sommaren i nästan 4 månader, det var så sjukt roligt och det lärorikaste jag varit med om :) red ute jämt, jag tycker du ska ta den lite äldre hästen, unghästar är ju lite mer opålitliga och om du bara vill rida i skogen tkr iaf jag det hade kännts säkrare med en äldre ;) och om du vill rida mkt ska du nog ta den äldre, för jag har en egen 4 åring nu och jag rider henne bara varannan dag och kommer fortsätta med det ett tag till, så på den äldre kan du ju rida mycket mer.
lycka till ;D

Jag tycker inte att det spelar någon roll om du tar Pelle (3) eller Gotthard (8), du har ju ridit in Pelle och vet vad han går för! (Pelle är en mycket lugn, förståndig och säker häst, som aldrig skulle komma på tanken att skygga för något.)
Tahoi

Ja du, då jag antagligen kommer rida sommaren så är nog gotte inte den bästa, han är fortfarande bara 6 år ^^ Det är Jeppe jag snackar om :)

Jeppe???
Det var som tusan. Då skulle du i alla fall ha något att jobba med i dressyren, det vore väl roligt.
Men, vad säger föräldrarna, kommer du att få ha sommarhäst, eller är det bara jag som förvirrar mig själv nu?
Kramar Tahoi

Snacka om att njuta av livet på hästryggen, igår red jag och en kompis i 3timmar(vilket berodde mest på att det var varmt och att vi nästan bara skrittade men) och det var hur mysigt som helst :love:

jag kände bara att när jag såg ditt argument om att "det är bara 2 veckor" så va jag tvungen att svara. MYCKET kan hända på den tiden! Jag bor själv i ett "vilt-fritt" område utanför lund och tog förgivet att jag aldrig skulle råka ut för ett vildsvin eller liknande. En kväll så kom det dock in en stor galt i en hage - skrämde hästarna (inga skador som tur väl är) men alla grannens hästar sprang igenom trådarna i paniken, det tog lång tid innan någon häst kände sig säker ute igen! Om det nu finns mycket vilt så tänk på HÄSTENS BÄSTA och inte på vad som är bekvämt för dig.

Hejsan!:) Om hästen är i bra motion kan du ju ta ut den varje dag, och rida. Men du kan ju ta ut den och pyssla med den och sånna saker också:) Men prata med ägaren vad som är bäst för den hästen, och hut mycket den orkar gå. För om den inte är i topp kondis så kanske du ska ta ut den typ 3 dagar också får den vila en dag eller något sånnt:) Lycka till!:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på sadeljakt, efter dressyrsadel då hans inte ligger så bra. Under tiden så rider jag i hans hoppsadel (ej utprovad, endast...
Svar
16
· Visningar
1 272
Senast: Deimion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama