Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hejsan svejsan alla där ute!
Jag ska hyra en häst på ridskolan nu i sommar(2 veckor),en halvblods valack, Wilmer(Fux m.stjärn f.1990 e.Galloways Ue.Bayard)och nu vill jag gärna ha lite tips om vad som kan vara bra att tänka på.Jag är 15 år(blir 16 i december),hyrde häst från ridskolan förra året,men det blev en tragidi,Katja som jag hyrde då blev sparkad och benet blev brutet!.. Men NU till denna sommaren!,Som sagt så ska jag hyra Wilmer,han är pigg att rida,han gillar att hoppa(kan bli lite hett,men lyssnar bra på skänklarna),han är duktig i dressyren med.Jag har ridit sen jag var ca.6år och har haft egen ponny(Som också fick avlivas,2005 pga spatt)...
SÅ kom med tips på olika övningar man kan göra, o.s.v.!
Ursäkta om det blev långt!
Mvh Nougat
måste bara fråga dig om katja, var det en d-ponny? typ fux?
Det finns flera hundra blodtörstiga vildsvin (vars huvudsakliga föda är människor och ardennerhästar) i olika konstellationer, samt VARG (och det vet väl alla att vargar äter både hästar och människor som huvudsaklig föda) inom 5-10 km från "mitt stall" där jag haft min häst i snart fem år, 365 dagar om året, varav hage cirka 5-12 timmar/dygn i vanliga hagar med trästolp och två trådar. Sommarhagen, samt förbeteshagen har inte ström... Ingen av våra hästar har blivit uppätna av vare sig ekorrar, vildsvin eller varg.