från lugnaste matvraket i stallet till världens nervösatste häst?

Sv: från lugnaste matvraket i stallet till världens nervösatste häst?

jo men fölet springer ju bredvid henne

jo det med ( men tänk om du hade ett barn som bara ville att du skulle få för dej att bara gå ut utan att ta med barnet) så känner sej nog juni det vet hon är ju orolig över henne tänk om det skulle hända något med fölet eller mamman? man vet aldrig avd som kan hända så var på din vakt!

men jag tar ju emd mig barnet(fölet) . hon följer ju mamma sin löst :)

ja men man vet alrdrig vad som kan hända. tänk bara på ta det försigkt i början( har ochså samma problem nu)

okej okej hur hon nu då? lika jobbig eller? min är det pga hormonförändringar!

jag bestämde mig för att gå åp min känsla och jag ahde rätt för juni var som vanligt när jag satt upp på ryggen på henne och hon jobbade på bra och efter ridturen var hon min lugna snälla ponny :)

okej men var på din vakt !

klara= tufing ge dig! du är ett troll och du har inegn ritkig häst IRL

Ditt sto behöver kanske lugn och ro och bara vara häst på bete. :grin: Och ta hand om sitt föl. Alla hästar är ju olika och reagerar olika när de har föl.

Mitt f.d sto var tvärtom när hon fick sitt första föl. Hon var i full gång så länge hon ville och orkade. De sista två månaderna drog vi ner på ridningen för vi trodde vi gjorde rätt mot henne men det funkade inte.:o Hon slutade äta och blev sur och grinig och helt omöjlig. Hon var tävlingshäst så det här med och vila var inte uppskattat. Det blev skrittpromenader några dagar innan hon fölade. Vi skulle skicka ut henne på bete med sitt föl men det funkade inte överhuvudtaget. Hon slutade äta, rasade i vikt och blev även här sur och grinig. Vi tog hem henne och fölis och sedan var det lugna turer i början och sedan var hon i full gång igen.

Vi tog aldrig fler föl på henne.

Får man inte ge råd om man inte har egen häst så är det många här på buke som inte skulle få ge råd.

Jo men hon hittar ju på saker hela tiden, hon känner oss IRL och hon förföljer mina trådar på buke hela tiden och är banned.Dessutom kan hon inget om hästar utan kopierar av andras svar och hon ahr en skada sen födseln så hon bter sig så här.:grin:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka