Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Hej på er alla hästvänner ute i världen, Jag har nyligen gått en kompetensbevis kurs som behövs numera för att kunna transportera...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: boccia
·
Träning Hoppas denna tråd ligger rätt nu.. Idag fattade jag det tunga, men rätta beslutet om min foderpålla. Hon kommer åka hem till sin...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: Niela
·
D
Träning Min kompis kanske ska ta med sin ponny till mig någon dag, så vi kan rida :) Men kan vi bara släppa ihop dem i hagen? Min ponny går just...
Svar
8
· Visningar
1 179
Senast: _Emma_
·
Träning Jag vet att man inte får ha hästen lös i transporten, men vad gäller i lastbil? Får man ha hästen lös inne i en lastbil, dvs ej fastbunden?
2
Svar
23
· Visningar
2 806
Senast: farahdibah
·
C
Träning Rider en fullblodsvalack som tidigare gått som löphäst (sista start för fem år sedan). Hästen har mycket goda gångarter och är väldigt...
Svar
9
· Visningar
2 562
Senast: Tuvisen
·
T
Träning Jag skulle så gärna vilja lära min häst lite olika trick :laugh: Han kan redan 'vacker hov' och nästan buga. Men jag vet inte hur man...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: sthu
·
Träning 3 åringen har nu stått i 2 månader och jag tänkte höra med er hur ni gjort när ni satt igång era småttingar;) Själv kan jag säga att...
Svar
14
· Visningar
1 770
Senast: Niela
·
Träning Jag har ridit i 15 år men aldrig löslongerat. Vad ska jag tänka på? Jag har ingen aning om hästen blivit lös longerad förrut men han...
Svar
13
· Visningar
1 804
Senast: diabla
·
N
Träning Hej! Nu har jag lite frågor ang att transportera hästar. När jag tar ut hästen ska den backa ut? Min häst vill alltid vända sig och...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Holger
·
M
Ridning Vore intressant att höra hur höga och hur kraftigt byggda era hästar är, i förhållande till er längd - och vikt om ni vågar;). Har en...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
13 411
Senast: ecila
·
A
  • Låst
Träning Ska börja tävla hoppning i höst och undrar lite om licens och sånt. På lokal behöver man licens då? och måste man ha tagit grönt kort...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: IngelaH
·
Träning Hej! Flyttade min gamla fullblodsvalack till ett nytt stall för 1,5 vecka sen. Första veckan fick han gå ensam i en hage, och han var...
Svar
14
· Visningar
3 455
Senast: CarinaMargret
·
Z
Träning hej jag är väldigt okunnig om unghästar och så. jag skulle vilja veta när ni börjar lära hästen olika saker. när börjar ni tex: *ut...
Svar
12
· Visningar
2 336
Senast: stallCS
·
J
Träning Hej, jag skulle vilja veta om någon har en bra hemsida om hur man tränar hästen i NH ? :laugh: Själv håller jag på med det mkt med min...
Svar
4
· Visningar
1 155
Senast: Jessie14
·
P
  • Låst
Träning Vill kolla hur vanligt det är att man helt plötsligt efter flera års ridande kan drabbas av rädsla när det gäller sånt som man tidigare...
Svar
13
· Visningar
1 365
·
C
  • Låst
Träning Hej. Jag har lite frågor om medryttare. Jag ( om många andra som jag känner) har letat i medryttarhäst i över ett år. Trots det så är...
Svar
5
· Visningar
801
·
B
Träning Ni som har suttit på en skenande häst, vilken var anledningen till att hästen började skena? Hur slutade skenturen? Frågar eftersom det...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
13 369
Senast: Heulwen
·
E
Träning Att leda sin häst i grimma med hjälp av kedje grimskaft, är det tillåtet på tävling?.tänker främst på meeting tillfällen.
Svar
8
· Visningar
1 235
Senast: CeciliaW
·
Träning vet inte redigt vad jag ska lägga denna tråden , men hoppas den ha hamnat rätt ... som en del vet så ha jag en 4 årig hingst .. och...
2
Svar
25
· Visningar
2 378
Senast: hahaha
·
C
Träning Hej. Köpte en liten hingst för att gå med vår andra men nu är det så att vi får knappt gå in i hagen då han gör utfall på en gång, han...
2
Svar
35
· Visningar
2 557
Senast: miwhie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar