ingen vila?

Sv: ingen vila?

Hej!Min häst vilar en månad på vintern,i december.sedan sätter jag i gång henne,hon har altså ingen sommar vila.Kankse om jag är bortrest,men inte mer.

Min häst går på bete och rids (eller arbetas från marken) ca 5 dagar/vecka under sommartid. Han får en veckas vila direkt efter betessläppet men det är det enda. Annars blir han riden 6-7 dagar/vecka och får vila 2-4 veckor på vintern istället. Vi har ej tillgång till ridhus så hur många veckor det blir beror på hur kallt det blir (med tanke på frusen paddock och isiga vägar...)

Min häst har kissing spines och får inte vila mer än 3-4 dagar i sträck för att hela tiden underhålla ryggen. Oftast rider jag (tömkör, löshoppar osv.) 5-6 dgr/vecka året runt. Ett par gånger om året får han stå 2-3 dagar. Vilket han hatar!!! Ibland när jag ska vara snäll och låta honom vila kan det ta mig tio minuter att få IN honom i hagen, vi är ju inte klara :)

Min kommer få sommarvila, ca 3 veckor, men inte för att han behöver det, snarare är det jag. :D Skadade benen för 1 ½ månad sedan o känner fortfarande av det + magkatarr + slatterknän. Så så är det. ;) Sen är ju han smart o rejsar alltid i hagen så han håller igång sig + väääääldigt stor hage så han måste ändå gå långt varje dag.

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 465
Senast: Roxy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 766
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix