Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Det pratas ju ofta om lösgörande övningar för hästen, men hur är det egentligen med lösgörande övningar för oss spända ryttare? :devil...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 691
Senast: Balahé
·
J
Träning Har lånat en häst som jag känner sen tidigare. Han har nu börjat med att inte släppa bettet, han biter fast i det och försöker dra sig...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: jennifer_pn
·
S
Träning Har en häst som inte tycker om att backa. Hon lyssnar på skänklarna och rösten men hon slänger sig bakåt. hon drar ner huvudet och aa...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Tuvisen
·
J
Träning Hej, jag kommer snart få hem mitt 7 åriga halvblod som är 163 cm och e. Gazpon 740 eu. Napoleon 625 och han är utbildad LB/LB men nu har...
Svar
2
· Visningar
832
Senast: Jessie14
·
Träning Min ponny har gått på bete 1 månad utan att rymma tillsammans med 3 andra valacker. Det är el i hagen men som ni vet så kan det brytas...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: pidan89
·
D
Träning Hur gör man? Kan man transportera sin häst sadlad och klar för träning (ja inte tränsad så klart!) om transporttiden inte är längre än...
2
Svar
32
· Visningar
2 331
Senast: ELine
·
  • Låst
Träning Hej. Jag har två varmblod i flocken. Jag har också typ en liten, liten "medryttarförening" Turridning, ridläger osv. Men jag är inte...
Svar
1
· Visningar
1 839
Senast: IngelaH
·
Träning Har kikat en del på hästannonser på sista tiden då jag tänker återuppta min ridning efter ett par års uppehåll. Det jag slås av är när...
Svar
5
· Visningar
1 716
Senast: hillevie
·
T
Träning Har en 5-årig ponny som allt funkar kanon med förutom att träna på banan. Och det är något som jag både vill och behöver göra. Så fort...
Svar
16
· Visningar
1 347
Senast: Lolami
·
Träning Hej! Jag skulle bli väldigt glad om ni skulle kunna förklara väldigt bra om hur man sätter på grimman på en häst, alltså detta kunde jag...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: siimone
·
O
Träning Jag har ridit på ridskola sedan 4 år tillbaka, och många av ridskolans hästar är väldigt starka och hårda i munnen. Detta är säkert ett...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: PMMF
·
Träning Ja, som rubriken lyder. Har på senaste tiden uppmärksammat att många rider lätt i galoppen. Min fråga är varför? Har aldrig hört varför...
2
Svar
25
· Visningar
4 678
Senast: oonly
·
T
Träning Finns det någon här som har återupptagit ridningen efter ett avbrott på ett antal år? Efter att inte ha ridit regelbundet på ca 6 års...
Svar
19
· Visningar
2 273
Senast: CeciliaW
·
M
Träning hej jag behöver alla råd och tips jag kan få nu.:) min häst är en lite knasboll som har sina sidor om man säger så:laugh:fast ja...
Svar
11
· Visningar
1 053
Senast: KillerQueen
·
A
Träning Hej allihopa! Har tänkt att starta i kvalitén med min 3 åring nästa år men hittar ingenstans vad man måste ha gjort innan. Trots att jag...
Svar
2
· Visningar
2 326
Senast: Miaa
·
G
Ridning Det är några år sen jag red akademiskt på lektion, så jag undrar om priserna har gått upp, ner eller är oförändrade? Vad kostar en...
Svar
18
· Visningar
1 498
Senast: Totola
·
D
  • Låst
Träning Hej! Min mamma har varit på Landsmot och filmade lite så därför satt vi såklart bänkade framför tvn och kikade lite precis när hon...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: IngelaH
·
T
Träning Har aldrig sett detta innan och blev nyfiken, vad är det förnåt? Nån som kan det? Hur lär an hästen nåt sånt? :)...
Svar
4
· Visningar
1 570
Senast: Siddyy
·
Träning Jag funderar på att köpa en 06:a som kan ta över nu när min "gamla" tant börjar bli lite till åren. Dock behöver jag lite information om...
Svar
3
· Visningar
1 090
Senast: Ravishing
·
Träning När har man egentligen en dressyrhäst? När man rider ett pass på ridbanan, tex rider mjukgörande övningar som serpentiner och...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 244
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar