Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej. Finns det någon som har erfarenhet hur man tränar en ramsned häst. Märra har en gammal muskelskada i vänster bakskinka som gör...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: skuggi
·
Ridning Nu kommer jag och visar upp min okunnighet inom AR. Jag har börjat träna lite AR, men inte så mycket än. Nu undrar jag vad det är för...
Svar
18
· Visningar
4 252
Senast: Eufemia
·
D
Träning När ni ska rida en häst ni aldrig ridit förut, börjar ni direkt med att försöka få den att gå i form då eller väntar ni med det...
2
Svar
23
· Visningar
1 902
Senast: Tuvisen
·
N
Träning Vet inte om jag lägger den här tråden i rätt forum, men om det är fel får moderator flytta den någon annanstans. Jag undrar om det är...
Svar
19
· Visningar
1 903
I
Träning Liten fråga om ledarskaps lekar... Skulle leka lite med en häst idag och det gick skit!! :angel: Jag skulle köra "jojjo" när man får...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 536
Senast: Sammet
·
R
Träning Jag har alltid varit MYCKET skeptisk till folk som anser att dem kan tala med djur. Men vi har en bekant som är synsk och håller på med...
Svar
17
· Visningar
1 584
Senast: Lizenz
·
R
Träning Senaste tre dressyrpassen jag har haft har varit riktigt kämpiga för mig. Hästen jag rider har blivit superkonstig. För bara någon vecka...
Svar
11
· Visningar
1 609
Senast: Lizenz
·
Träning Är lite nyfiken på hur det står till med Bukes alla andra ridtravarryttare. Vad går bra med era hästar? Vad är mindre bra? Vad tränar ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 712
K
Träning Red mellan jag var 6 och 13, skötte häst/ar nästan dagligen de senaste två-tre åren. Nu är jag 21 och har börjat sakna allt vad ridning...
Svar
2
· Visningar
4 953
Senast: annakg
·
M
Träning Hej igen :P Som jag skrivit om i tidigare trådar så har jag köpt en ungponny, new forest, valack på 4 år. Han såldes eftersom tjejen...
2
Svar
21
· Visningar
2 625
Senast: MalinArnells
·
M
Träning Hejsan. Jag har köpt mig ett sto med föl som jag ska hämta hem under sommaren står kvar hos förra ägaren på bete. Men hur ska man göra...
Svar
19
· Visningar
1 629
I
Träning har läst lite om Monty Roberts och join up och börjar bli riktigt intresserad av detta :D tyvärr så är det för dyrt för lilla mej annars...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: MorvanMorr
·
M
Träning Någon som har nån idé eller förslag vad man kan göra för kul när man ska tömköra en ponny? (Han är ingen unghäst eller nått sånt, det är...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Mandh
·
M
Träning Hej! Undrar om ni har några tips till mig och min 11-åriga islandskorsning... Har haft honom i 1½ år nu och har hela tiden haft stora...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Malin80
·
H
Träning Hur bedöms hästarna som har kvalificerat sig till 3-års championatet i hoppning i Oktober på Flyinge. Hur går bedömningen till? Rids...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: cirkus
·
Träning Jag har sedan någon månad tillbaka blivit medryttare på en 3åring. Letade från början efter någon lite äldre häst då jag aldrig ridit...
Svar
16
· Visningar
3 565
Senast: Snowball
·
C
Träning En sak jag undra bara , rider alla här ut med era hästar? Jag kan rider alltid ut så för mig är det självklart!Men ni som inte gör det ...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 883
Senast: Tooveee
·
T
Träning jag har en varmblodsvalack som bara har blivit westernriden innan och han har haft ganska så skarpa bett - vet ej varför, men jag håller...
Svar
12
· Visningar
1 622
Senast: urkella
·
Träning De senaste 2 veckorna har min pålle fått gå själv då han började hoppa på stona då dom brunstar som s*tan för honom (han blev kastrerad...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: urkella
·
A
  • Låst
Träning Jag har bestämt mig att införskaffa en wintec sadel, men eftersom jag helst vill ha en brun (eller new tan) så har jag fastnat för...
Svar
1
· Visningar
590
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix