Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ang bildtråden på dressyr så reagerar jag lite på några hästar som ALLTID visas med hoppsadel. då tycker jag inte det riktigt platsar på dressyr.
Jag säger inte att det är en allroundponny bara för att hon kan hoppa, eller för att det går att rida ut på henne.
Så jag klassar min häst som hobbyhäst, med dressyrinrikting
Pållan kan hoppa - men inte jag
Fast ja tycker inte man kan jamfora ridning med t.ex badminton...
Det ar ju en idrott bada tva, jag tycker sportdelen kommer in nar man gar over till att tavla i det.. Oavsett idrott
Tavlar man inte tycker jag att man har det om hobby oavsett vad man haller pa med riding, judo, badminton... eller kanske bara som ett satt att halla igang och motionera
Fast det är klart att hästar kan ha en inriktning. Inte vill väl Briar kallas hopp- eller allroundhäst tex?
Jag tycker man har en dressyrhäst när hästen visar talang för dressyr mer än tex hoppning och att ryttaren låter hästen utvecklas inom sitt talangområde.
Fast det är klart att hästar kan ha en inriktning. Inte vill väl Briar kallas hopp- eller allroundhäst tex?
Jag tycker man har en dressyrhäst när hästen visar talang för dressyr mer än tex hoppning och att ryttaren låter hästen utvecklas inom sitt talangområde.
Så länge man är på de lätta klasserna med sin häst oavsett diciplin så tycker jag att det är en allroundhäst, vid medelsvår börjar målet göra sig mer styrt mot en viss diciplin.
mja själv tävlar jag ju inte men när jag säger dressyrhäst så tänker jag på en som rids någorlunda enligt tr.