Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hej, jag har en jättegullig häst som är jättesnäll o mysig :D Men jag har ett jättestort problem, som inte skedde i början, men som...
2
Svar
34
· Visningar
3 080
Senast: norrland65
·
J
Träning Hej! Igår när jag red min medryttarhäst (detta har även änt tidigare) så skulle jag galoppera typ i mitten av passet. det gick väl bra...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: Jelly_You
·
M
Träning hur får jag fölet att gå med mig ut och bli ledde 7 veckor nu ,grimman går lätt att få av och på ,men idag när vi tog ut stoet och ja...
Svar
5
· Visningar
2 142
Senast: BeastieBabe
·
J
Träning Hej! Jag behöver hjälp, jag rider en sexårig häst som är jättefin. Men problemet är att han har svårt för galoppen. Han förstår inte...
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: Duffy
·
J
Träning Ja som rubriken säger.Jag känner att min ena häst inte är rätt utbildad för hon förstår inte ofta avd man menar så kan man utbilda om på...
Svar
6
· Visningar
1 240
Senast: Mysaan
·
B
Träning Använder ni Boots när ni har broddat hästarna . Tex hopptävlingar på gräs? fälttävlan??:grin:
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Carreau01
·
Träning Har chansen att bli vid ett 6-årigt ponnysto. Kruxet är att hon inte är mkt hanterad. Har aldrig varit hemifrån. Hon är van vid att bli...
Svar
14
· Visningar
1 453
Senast: Mos410
·
Träning Min dam kommer snart hem. Hon har stått på lösdrift relativt ohanterad ca 2 år och bara skrotat i hage och mått gått. Så jag undrar nu...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: Mysaan
·
S
Träning hej! Jag ska, någon gång, rida på en längre tur, under några dagar, och har två hästar till godo. hur långt kan jag rida per dag, och...
Svar
6
· Visningar
1 146
Senast: Siddyy
·
E
Ridning Söker information om så många tidigvarande Ryttmästare som möjligt - vilka ideal, principer de red efter, vilken utrustning de använde...
Svar
7
· Visningar
2 192
Senast: Equiform
·
Träning mitt hbl som ja har går in och så utan större problem nu, men när vi sätter på bommen så får hon som deser ut jätte panik och hoppar och...
9 10 11
Svar
215
· Visningar
13 322
Senast: Demojo
·
S
Träning Jag har haft min nuvarande häst i 3 månader och har börjat mer och mer att utföra NH. Nu har jag kommit till ett läge där jag gärna...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Mos410
·
R
Träning ja det är hon.men hon är väldigkt envis kräver en erfaren ryttare för att klara av henne.som tex när man ska rida ett dressyr-pass så...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Tuvisen
·
Träning Funderar mycket kring detta med modeordet "ledarskap". Jag får ibland känslan av att människor använder detta begrepp utan att...
2
Svar
21
· Visningar
2 187
G
Träning hejsan hejsan, tar hand om ett 1 årigt arab/halvblodsto för ett förhoppningsvis senare köp. Hon är helt underbar när hon är med mig...
Svar
13
· Visningar
1 666
Senast: gossyrran91
·
Träning Mitt kräk till häst stegrade rätt upp idag igen..fast han var så duktig och lugn igår! Vet inte riktigt varför han gjorde det. Det kom...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 738
Senast: Bollan
·
A
Träning Det här kanske låter lite konstigt men jag har en islandshäst och jag vill få bort tölten hur skulle jag kunna göra då? någon som har...
2
Svar
20
· Visningar
2 092
Senast: Roheryn
·
Träning Jag brukar undvika att galoppera på andra underlag än nästan helt jämna p.g.a. att jag har en underliggande rädsla över att hästen ska...
2
Svar
33
· Visningar
4 332
Senast: Angel
·
D
Träning Haha, en fråga till er alla som rider stor häst, eller ponny med stort steg; Hur kan ni sitta ner i traven på dem? :confused: Liksom...
2
Svar
20
· Visningar
2 348
Senast: Woih
·
S
Träning Hejsan! Nu har jag äääntligen hämtat hem hästen, i lördags den 28e Juni närmare bestämt. I går (1/7) satt jag upp för första gången...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: sandrew
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix