Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Hur bedöms hästarna som har kvalificerat sig till 3-års championatet i hoppning i Oktober på Flyinge. Hur går bedömningen till? Rids...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: cirkus
·
Träning Jag har sedan någon månad tillbaka blivit medryttare på en 3åring. Letade från början efter någon lite äldre häst då jag aldrig ridit...
Svar
16
· Visningar
3 590
Senast: Snowball
·
C
Träning En sak jag undra bara , rider alla här ut med era hästar? Jag kan rider alltid ut så för mig är det självklart!Men ni som inte gör det ...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 887
Senast: Tooveee
·
T
Träning jag har en varmblodsvalack som bara har blivit westernriden innan och han har haft ganska så skarpa bett - vet ej varför, men jag håller...
Svar
12
· Visningar
1 623
Senast: urkella
·
Träning De senaste 2 veckorna har min pålle fått gå själv då han började hoppa på stona då dom brunstar som s*tan för honom (han blev kastrerad...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: urkella
·
A
  • Låst
Träning Jag har bestämt mig att införskaffa en wintec sadel, men eftersom jag helst vill ha en brun (eller new tan) så har jag fastnat för...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: IngelaH
·
J
Träning Ni som har ston, hur rider ni när de brunstar? Som vanligt? Inte alls? Vissa ston kan ju bli helt omöjliga när de brunstar, andra...
2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: vildros
·
F
Träning Halloj! "Rider" nu en treåring. Han är precis påbörjad och min tanke var att han skulle gå skritt, trav och galopp lagom till regnet kom...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: axel
·
Träning Jag har köpt en egen transport(har lånat i stallet tidigare) och för att testa körde vi min häst en kort runda(ca 30min). Vi hade alla...
2
Svar
21
· Visningar
2 417
Senast: ElAmir
·
J
Träning Hej, Vi har en D-ponny i stallet som är slutmätt till 141 cm, hon är 10 år. När hon slutmättes så mättes hon till exakt 141 cm och...
Svar
10
· Visningar
1 754
Senast: lil-sis
·
T
Träning Hej Är en ponnymamma som måste få skriva av mig lite. Har det inte gått lite hysteri kring det här med barn som ska ha dyra och fina...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 862
Senast: ducell
·
Träning Hur gör ni när ni ska "lära" en häst att lyfta fötterna? Tålamod och godis? Något särskilt knep för att få dom lyfta? Min...
2
Svar
36
· Visningar
6 452
Senast: Mansoura
·
J
Träning Hej! Min medryttarhäst är väldigt jobbig. Hon vill nästan aldrig komma in från hagen på sommaren. Visst, man får in henne när det...
Svar
15
· Visningar
1 166
B
Träning Vet en unghäst som är svår att tränsa av , då den när man ska spänna upp tränset försöker klia sig mot allt som finns/trycka mot...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: studs_boll
·
T
Träning Jag ber om ursäkt om tråden hamnat fel, flytta på den isåfall. Jag har en sommarhäst som hela tiden sparkar med ena framhoven i marken...
Svar
6
· Visningar
999
D
Träning Hur vanligt är det att en häst lägger sig och sover i hagen, när den är helt ensam? För man har ju hört att hästar inte lägger sig...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 929
Senast: vanimelde
·
C
Träning Min ponny är extremt spruträdd, hon behandlades nyligen för borrelia men man fick avbryta behandlingen för 3 dagar eftersom vet. var för...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: CarolineB
·
A
Träning Nu startar jag kanske en het diskussion :p En del använder hjälptyglar (gummisnodd, inspänningstyglar, gouge etc) på sina treåringar...
Svar
12
· Visningar
1 934
Senast: Solis
·
P
Träning Jag är en 13-årig tjej som tillsammans med min mamma har köpt ett 5-årigt svart islandssto. När vi provred travade hon, men tog också...
Svar
4
· Visningar
1 722
Senast: Johanna-79
·
Träning :bump: Jag ska flytta med min häst ner till Skåne & ska skicka henne med en lastbil. Är det nån som vet nått bra företag som åker...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: moniq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka