Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Min medryttarhäst blev dålig i måndags, hosta och lite lätt feber. Han hade feber i går men i dag har han ingen feber. Jag ska ha...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: metropxx
·
B
Träning Jag har en snabb kort fråga; vad använder man bettringar till?(varför använder man dem?):confused: tacktack!
Svar
6
· Visningar
5 173
Senast: rubytoo
·
A
Träning Kan man transportera en häst i 4 timmar utan stop? Om man reser långt, och behöver äta lunch - kan man lämna hästen i transporten...
Svar
15
· Visningar
1 001
Senast: AmelieA
·
M
Träning hur får jag fölet att gå med mig ut och bli ledde 7 veckor nu ,grimman går lätt att få av och på ,men idag när vi tog ut stoet och ja...
Svar
3
· Visningar
1 992
Senast: skuggi
·
B
Träning Hej allihopa! Jag har min häst i ett stall där det oxå finns en gammal travare (hon är 24 år). Min kompis rider henne och vi brukar rida...
Svar
14
· Visningar
1 335
Senast: eliis
·
C
Hästhantering Jag har precis hämtat hem mitt ettåriga ardennersto och hennes beteender chockerade mig. Jag ledde ut henne ur transporten och in i...
Svar
6
· Visningar
1 541
Träning Jag har nu borjat titta pa hast och forundras over hur mycket "aldre" hastar som endast ar grundutbildade, men som anda kostar...
2
Svar
20
· Visningar
1 952
Senast: hillevie
·
P
Träning Om denna tråd ligger fel, ber jag om ursäkt, jag är osäker på vart det bör ligga! Jag har ett sto som jag är rädd om. Hon går på bete...
2
Svar
20
· Visningar
1 623
Senast: boella
·
C
Träning Hur seriösa är ni med er ridning? Jag menar planerar ni typ vecka för vecka vad exakt ni ska träna på vid varje ridpass? Gör ni upp ett...
2
Svar
20
· Visningar
1 818
Senast: Shaklima
·
L
Träning :dHej! Har en häst som vi vart till kliniken ett antal ggr nu på sistonde pga hälta. Han har alltid varit snäll att köra och lasta...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Inka-90
·
Träning longerar ni era hästar eller föredrar ni att tömköra dem? om ni longerar, kör ni inspänt eller inte?
2
Svar
30
· Visningar
2 202
Senast: mackan
·
Träning Jag vet inte om jag överreagerar, men i stallet som vi har Polenta inhyrd i står det enbart travhästar. Varmblod och kallblod, Polle är...
Svar
4
· Visningar
1 323
Senast: Tagliabue
·
S
Ridning Vi har haft en sån här tråd förr, men det var länge sedan nu om jag inte minns helt fel. Det hade varit kul att veta, i alla fall på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
18 603
Senast: Gingella
·
D
Träning Nu behöver jag era tips och råd om hur jag ska lösa detta problemet med min valack. Känner mig helt tom på ideér och det känns som jag...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: CarinaMargret
·
O
Träning Om några veckor få jag hem en häst som jag vågar säga nästintill aldrig har stått i gräshaga :crazy:.. hon har bara stått på stäppmark i...
Svar
5
· Visningar
1 010
I
Träning Jag har börjat få en ovana med att när jag hoppar lite högra hinder så över hindret så drar jag upp hälen och foten åker in i...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: iiidaa
·
E
Träning Hej! Jag skulle vara jätte tacksam om någon eller några kunde ge mig idéer om lite roliga dressyrövningar som hjälper hästen att få en...
Svar
8
· Visningar
1 559
Senast: BasicLisa
·
Träning När är en häst egentligen utbildad LA? Ska den kunna vissa rörelser, eller ska den kunna gå ett dressyrprogram med godkänd procent...
2
Svar
20
· Visningar
1 926
Senast: BernT
·
M
Träning Min häst kommer att ha en paus från tävlingar nu över sommaren, tänkte då passa på att jobba med den från marken för att få bättre...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Marvlan
·
Träning Häst som utan anledning står o slår i väggen i boxen.. Nån som har tips på hur man ska få den sluta innan den slår sönder sig?
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Jossantt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama