Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Träning hejsan hejsan, tar hand om ett 1 årigt arab/halvblodsto för ett förhoppningsvis senare köp. Hon är helt underbar när hon är med mig...
Svar
13
· Visningar
1 667
Senast: gossyrran91
·
Träning Mitt kräk till häst stegrade rätt upp idag igen..fast han var så duktig och lugn igår! Vet inte riktigt varför han gjorde det. Det kom...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 744
Senast: Bollan
·
A
Träning Det här kanske låter lite konstigt men jag har en islandshäst och jag vill få bort tölten hur skulle jag kunna göra då? någon som har...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Senast: Roheryn
·
Träning Jag brukar undvika att galoppera på andra underlag än nästan helt jämna p.g.a. att jag har en underliggande rädsla över att hästen ska...
2
Svar
33
· Visningar
4 343
Senast: Angel
·
D
Träning Haha, en fråga till er alla som rider stor häst, eller ponny med stort steg; Hur kan ni sitta ner i traven på dem? :confused: Liksom...
2
Svar
20
· Visningar
2 354
Senast: Woih
·
S
Träning Hejsan! Nu har jag äääntligen hämtat hem hästen, i lördags den 28e Juni närmare bestämt. I går (1/7) satt jag upp för första gången...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: sandrew
·
M
Träning Min medryttarhäst blev dålig i måndags, hosta och lite lätt feber. Han hade feber i går men i dag har han ingen feber. Jag ska ha...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: metropxx
·
B
Träning Jag har en snabb kort fråga; vad använder man bettringar till?(varför använder man dem?):confused: tacktack!
Svar
6
· Visningar
5 174
Senast: rubytoo
·
A
Träning Kan man transportera en häst i 4 timmar utan stop? Om man reser långt, och behöver äta lunch - kan man lämna hästen i transporten...
Svar
15
· Visningar
1 002
Senast: AmelieA
·
M
Träning hur får jag fölet att gå med mig ut och bli ledde 7 veckor nu ,grimman går lätt att få av och på ,men idag när vi tog ut stoet och ja...
Svar
3
· Visningar
1 993
Senast: skuggi
·
B
Träning Hej allihopa! Jag har min häst i ett stall där det oxå finns en gammal travare (hon är 24 år). Min kompis rider henne och vi brukar rida...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: eliis
·
C
Hästhantering Jag har precis hämtat hem mitt ettåriga ardennersto och hennes beteender chockerade mig. Jag ledde ut henne ur transporten och in i...
Svar
6
· Visningar
1 543
Träning Jag har nu borjat titta pa hast och forundras over hur mycket "aldre" hastar som endast ar grundutbildade, men som anda kostar...
2
Svar
20
· Visningar
1 952
Senast: hillevie
·
P
Träning Om denna tråd ligger fel, ber jag om ursäkt, jag är osäker på vart det bör ligga! Jag har ett sto som jag är rädd om. Hon går på bete...
2
Svar
20
· Visningar
1 625
Senast: boella
·
C
Träning Hur seriösa är ni med er ridning? Jag menar planerar ni typ vecka för vecka vad exakt ni ska träna på vid varje ridpass? Gör ni upp ett...
2
Svar
20
· Visningar
1 820
Senast: Shaklima
·
L
Träning :dHej! Har en häst som vi vart till kliniken ett antal ggr nu på sistonde pga hälta. Han har alltid varit snäll att köra och lasta...
Svar
7
· Visningar
900
Senast: Inka-90
·
Träning longerar ni era hästar eller föredrar ni att tömköra dem? om ni longerar, kör ni inspänt eller inte?
2
Svar
30
· Visningar
2 204
Senast: mackan
·
Träning Jag vet inte om jag överreagerar, men i stallet som vi har Polenta inhyrd i står det enbart travhästar. Varmblod och kallblod, Polle är...
Svar
4
· Visningar
1 324
Senast: Tagliabue
·
S
Ridning Vi har haft en sån här tråd förr, men det var länge sedan nu om jag inte minns helt fel. Det hade varit kul att veta, i alla fall på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
18 610
Senast: Gingella
·
D
Träning Nu behöver jag era tips och råd om hur jag ska lösa detta problemet med min valack. Känner mig helt tom på ideér och det känns som jag...
Svar
11
· Visningar
1 404
Senast: CarinaMargret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Födda-24