Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning vilken ska man välj? har tittat runt lite. jag vill ha en kapson som både går att longera me och användas vid ridning. det finns...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: Gisburne
·
Träning Hur gör ni när ni har en tappsko?! rider ni som vanligt eller låtern i dom stå? Tjejen min har dragit av sig bakskon, inte halt eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 134
Senast: Roheryn
·
S
Träning Kan man lasta/lasta ur en häst i en transport som inte sitter fast i en bil? :) Det finns stöd på transporten, men det känns som att den...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Prick
·
Träning Någon mer här inne som ska dit, med el. utan häst?? Anmälde mig o min 2-årige Shiloh i januari. Trodde ALDRIG att vi skulle komma...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: Fahlis
·
Träning Hejsan. Det är så att min häst varit halt i snart 4 veckor, vi var in till kliniken i tisdags och då visade det sig att hältan satt i...
Svar
6
· Visningar
838
T
Träning Halloj!! Någon som har läst följande böcker? Vilken var isåfall bäst och mest givande?? Monty Roberts: Från mina händer till dina...
2
Svar
29
· Visningar
2 558
Senast: Ella_99
·
A
Träning Ska man låta hästen klia sig mot en? Min häst fäller i pannan och det kliar väldigt mycket, så han vill gärna stå och gnussa pannan mot...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 554
Senast: BeastieBabe
·
Träning Hej! På ridskolan finns det en häst, som min mamma kärat ner sig totalt i. Ska hon ha häst, ska det vara honom. Till hösten ska...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: Ylva86
·
Träning Hej! tog den tråden jag tyckte var lämpligast för detta, men ber om ursäkt om den är fel. Jo, jag har ett new forest sto som alltid...
Svar
17
· Visningar
1 395
Senast: Mitrolle
·
Träning Honey sparkar mot andra hästar emellanåt när jag rider, det är oftast främmande hästar men häromdagen också kompisarna. det är inte bara...
2
Svar
28
· Visningar
1 811
Senast: Liten
·
S
Träning Jag blir snart paranoid på alla trådar om hur viktigt det är att kunna rida sin häst i form. Har en new forest som är 16år, han har...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Uddatyp
·
Träning Hejsan har nu sadel förbud på min häst eller min foderhäst. Hennes ägare har haft fel sadel på henne en längre tid vilket har gjort...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 832
Senast: Mish
·
G
Träning hejsan hejsan, någon som vet hur gammal unghästen måste vara för att kunna bli tömkörd??? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 092
Senast: hopp_o_galopp
·
M
Träning Hej bukare. Jag behöver lite tips och råd hur jag ska träna min nya ungponny inför kommande skoningar. Fick honom för drygt en vecka...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: MalinArnells
·
B
Träning Jag har en häst som varit travare och på gränsen till plågad. Eller tja hon blev väldigt slagen och sådär så man har inte kunnat rida...
Svar
16
· Visningar
1 199
Senast: Boribaby
·
R
Träning Jag undrar bara om det finns några som arbetar seriöst enl Alex Kurland här? Jag har just börjat och skulle tycka det var kul att komma...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: racerkorv
·
M
Träning Jag vet att det säkert finns massa trådar om detta men min häst är lite spec. så vill ha mer exakta svar! :confused: Jag har en...
2
Svar
31
· Visningar
2 305
Senast: BasicLisa
·
Träning Kan någon förklara öppna och sluta för mej,jag är mkt trög:o och har aldrig fått kläm på skillnaden.Tex om jag rider i vänster varv med...
Svar
16
· Visningar
1 590
Senast: CillaW
·
Träning Hej! I helgen skulle vi hämta hem dotterns nya ponny på prov. Ägaren förvissade sig om att vi var vana som hästlastare eftersom han...
Svar
15
· Visningar
1 834
Senast: arrak
·
Träning Har en unghäst som inte varit in i ett ridhus tidigare, tänkte här i sommar prova på så att man kan fara lite på träningar/tävlingar...
Svar
13
· Visningar
1 524
Senast: arrak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama