Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Tror inte det finns någon tråd om detta.... Vill veta: * Hur tränar ni dem? * Hur sätter ni igång de efter vila? * Vad gör ni med...
Svar
8
· Visningar
1 668
Senast: Nitronom
·
S
Träning Hej. Har en fråga angående ridning med föl vid hand: våran lilla pojke (SWE) är nu 2 månader och vi har redan varit ute ett...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: mackan
·
Träning Ja, det här kanske är tvärt emot vad min andra tråd handlar om - att bara vilja rida. Men den tråden fick mig att tänka på en ny sak...
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Chili
·
Träning Känner ni aldrig så? Jag vill bara rida. Inget annat. Inget konstigt, inga krusiduller, inga problem. När jag var 10, då bara red...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 966
Senast: Chili
·
J
Träning jag har en 15-årigt sto nyss igångsatt i dressyren på allvar.jag har enkelt med andr hästar att få dem söka sig neråt i formen och vara...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: juni_cool
·
S
Träning Hej! Om man ska börja med NH, vad ska man lära hästen först ? Ge gärna lite förslag på vad man kan göra. :bow:
Svar
9
· Visningar
1 162
Senast: Beckie
·
V
Träning Hej! Jag skulle vilja ha förklarat vad båda skänklarna och båda händerna gör när man gör en framdelsvändning? (T.ex. till vänster)...
Svar
14
· Visningar
2 619
Senast: VeryGirl
·
Träning Ja, igår när jag kom hem från ridturen sken jag som en sol. :angel: Jag o hästen red "Lasse vägen". Ca 1 ½ km av turen går 6 m ifrån...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: Totola
·
Träning Fryser hästar mer än kor? eftersom man har täcke på hästar men inte på kor!:idea:
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Invinciblestables
·
T
Träning När kan man börja rida hästen igen efter hovslagning? Jag har en gammal herre på 22år som ska skos på söndag och jag undrar när jag kan...
2
Svar
31
· Visningar
4 512
Träning Vilken ålder på häst tycker ni är GULD och vilken är VÄRST? Beskriv varför gärna med egna erfarenheter! :) Allt från föl till...
Svar
17
· Visningar
2 490
Senast: nexxa
·
Träning jag e super nojig när jag ska hoppa studs själv och det är jag själv som räknat avståndet. likadant när jag lägger ut en bom framför ett...
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Zaida
·
T
Träning Vet inte om jag är i rätt forum, men jag undrar vad uttrycket viktbärande häst innebär.......jag förstår att den kanske tål en tyngre...
Svar
2
· Visningar
986
Senast: Roheryn
·
V
Träning Nu har min lilla tjej som jag har haft i 2 månader börjat testa ordentligt... på ridbanan gör hon inte annat än att försöka springa...
Svar
12
· Visningar
1 138
Senast: Zaida
·
R
Träning Som rubriken säger...jag har släppt ihop mina två hästar med fyra andra hästar i en sommarhage i söndags, när "vågar" man ta ut den ena...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Lippy
·
Träning Ingen känsla ingen ridning, ingen häst"handling" alls. Gud efter så många år med hästar så har jag inte fören nu det sista året fått...
2
Svar
20
· Visningar
1 932
Senast: midnight surprise
·
Träning Har en medryttar häst som jag nästan bara rider. Han är ett hbl på 9 år, fungerar toppen att rida ut, lite tittig men inte så att det...
Svar
7
· Visningar
1 214
Senast: Liten
·
W
Träning Kan ni inte berätta lite hur långt ni ska rida och hur ni har planerat. Packning, övernattning mm. Skulle gärna ge mig iväg på en fyra...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Liten
·
Träning Ja är det någon smart idee ? Håller på leta efter en sadel för fullt till min 3 åring , och fick reda på att om jag provar ut en så tar...
2
Svar
29
· Visningar
3 107
Träning Vad har ni för utrustning när ni tömkör era hästar, och varför? Själv brukar jag longera min grabb i kapson eller träns, men linan...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: Millan_gulligast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama