Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Träning Nyfiken på er som har hästar födda -00... hur går det med dem? Hur pass långt har ni kommit? Hur ser ni ut? :)
Svar
2
· Visningar
826
Senast: Linisen
·
Träning Min Islandshäst på under 130 har börjat rymma. han har aldrig rymt innan i sitt liv men han har heller inte gått på lika effektvi...
Svar
16
· Visningar
1 728
Senast: memmalotta
·
X
Träning I de privatstall jag har varit uppstallad i är det MÅNGA hästägare som anser att deras hästar inte klarar av att gå med andra hästar, av...
2
Svar
35
· Visningar
4 456
Senast: Yrja
·
Träning Känns som jag provat allt! Hästen får panik när hon känner att hon sitter fast. Har fått kasta ett x-antal grimmor och grimskaft...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 783
Senast: axel
·
E
Träning Nu ska jag snart åka och hämta hem min häst från ridskolan, så han får komma ut till sommarhagen och vara med mig hela sommaren :) nu...
2
Svar
24
· Visningar
2 049
Senast: moa_92
·
S
  • Låst
Träning Jag såg att det fanns en jättelång nålad tråd om ämnet som jag försökte få svar igenom men... (jag är ny här och reggade mig enkom för...
Svar
11
· Visningar
2 392
Senast: IngelaH
·
G
  • Låst
Träning Jag är 15år och börjar känna att ponnytiden är över för mig! Hemskt känns det, men med mina långa 1.70cm och vikt på ca 50-52kg känner...
Svar
12
· Visningar
1 153
·
D
Träning jag är snart där med att sitta upp på min häst nu men hur in i hela friden ska man göra så att man ej sitter upp och skrämmer hästen med...
Svar
17
· Visningar
2 116
·
U
Träning är de bara min häst som blir allmänt lite små stirrig när de blåser som de gör nu och har gjort en längre tid? han är inte lättskrämd...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 384
Senast: Niniz
·
Träning Hur många dagar i veckan rider/jobbar ni era hästar? Har alltid tagit för givet att man rider varje dag,och 1 vilodag ca varannan vecka...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 182
Senast: nyponros
·
A
Träning Mitt halvblod, en dam med mycket humör och vilja började för några veckorsen att vägra gå in i transporten. bara sådär liksom, efter att...
Svar
12
· Visningar
1 881
C
Hästhantering Alltså, finns säkert massa liknande trådar, men hittade inga när ja sökte. Iaf, så ska ja fara iväg till ekerö och hyra häst den 14:e :)...
Svar
12
· Visningar
1 270
Senast: lil-sis
·
H
Träning Hittar inget forum om körning, flytta mej gärna om jag ligger fel. Såhär e dt, jag ska köra in min sköthäst, liten B-ponny. Hon e...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Fahlis
·
S
Träning Hej, jag är medryttare på ett 7årigt halvblod, hur go som helst. Lyssnar bra på både röst och skänkel, snäll och framåt (ej het)...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 812
Träning Kollade pulsen efter jag skrittat ut i rask takt en timme. Han hade 39. Är det mycket?
Svar
7
· Visningar
877
Senast: Tuvisen
·
  • Låst
Ridning vi diskuterar ofta hästens bäckenvinkling mm. Senast nu när jag menade att korset visar hurdana förutsättningar den kan ha. Jacko...
18 19 20
Svar
392
· Visningar
26 409
·
Träning Ja har precis köpt mig en 2.5årig ardenner som varken är inriden eller inkörd så har mkt jobb framför mig. Har ni några enkla småtips...
2
Svar
25
· Visningar
2 407
Senast: Lofsen71
·
O
Träning Vad bör man ränka på när man ska tömköra en häst för första gången? Hästen har aldrig gjort detta och hon är endast sutten på ett 30...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Goldi
·
T
Träning Har hört/läst att man alltid ska ställa hästen till vänster i transporten, om man åker med bara en häst. Det var nåt med balansen på...
Svar
17
· Visningar
1 778
·
C
Träning Jag skriver ett liten arbete i skolan och ska i en uppgift ställa några frågor till någon som visat häst på 3-års testet. Blir...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: vildros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama