Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning När jag var yngre stretchade jag alltid min dåvarande häst efter ridningen. Det tog lite tid, och jag slutade efter ett tag. Kan inte nu...
Svar
16
· Visningar
1 670
Senast: trams
·
I
Träning jag har ett litet problem ,det är så att jag och en kompis håller på att få iordning på ett 10 årigt nordsvensktsto både när det...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 973
Senast: Igelkottee_
·
M
Träning Hejsan! Jag ska börja ganska om från början med min fd.travare. Han är ridhäst och funkar helt bra som det, fast det som är lite...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: Johanna-79
·
Träning På väldigt gröna hästar som inte har hittat sin balans. Vad anser ni och vad anser ni inte? Personligen rider jag INTE lätt på...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 325
Träning Skulle ut o springa idag och skulle ta med pålle eftersom han gått hårt 3 dagar i rad nu (tränaren bytte dag för sent). Brukar ha grimma...
Svar
11
· Visningar
1 211
T
Träning Vad ska en föredetta ridskoleponny få göra?Hon är elva år pigg glad och älskar att hoppa och tävla för den delen med.Har bara tävlat...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 313
Senast: jagborilysvik
·
Ridning Hej. Sitter o läser lite i denna bok och funderar över en passage där han skriver såhär om början av hästens inskolning. Dvs, direkt...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
7 854
Senast: flashlight
·
K
Träning Jag funderar lite på att skaffa en läromästare, det är än så länge en mycket flyktig tanke. Jag hobbyläser annonser på allt möjligt och...
Svar
14
· Visningar
1 252
Senast: Frajda
·
S
Träning Skulle behöva tips eller råd! Jag har ridit i 4 år i streck nu, men innan red jag ca 1 år också, så ungefär 5 år har jag ridit...
Svar
7
· Visningar
1 125
Senast: Liten
·
S
Träning Nu vill jag inte bli helt dumförklarad, men detta måste jag verkligen få "hjälp" med.. Har haft mitt halvblod i snart tre år, vi har...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Fredrik_
·
T
Träning Hallå! Jag har en 4-åring och känner mig konfunderad. Först krävde en hopptränare som uppvärmning att hästen ska gå stadigt i form och...
2
Svar
22
· Visningar
2 243
Senast: hillevie
·
Träning Hej. Jo, jag undrar lite om överbyggda hästar. Misstänker att min pålle kan vara lite överbyggd bak. Är det något de föds med? Hur...
Svar
3
· Visningar
1 299
Senast: Superselma
·
M
Träning Bakgrund: 1999 fick jag hem ett illaderant föl på två månader, hans mamma hade avlivats (pga sjukdom) han skulle då avlivas men mamma...
Svar
18
· Visningar
1 575
Senast: racerkorv
·
A
Träning Hej, första gången jag skriver här så hoppas att jag gör rätt! Har ett tre årigt halvblodssto, (hon har ej stått fastbunden som föl)...
Svar
9
· Visningar
2 334
H
Träning Hallå där! Har tyvärr ett litet problem :( Jag har riktigt och då menar jag riktigt svårt att få ponnyn lösgjord. Personligen tycker...
Svar
19
· Visningar
1 654
Senast: Lawendel
·
Ridning Halloj :) ! Jag är ren nybörjare på AR med min islänning. Jag har smått provat att arbeta vid handen. Det har gått bra att vänja honom...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: Totola
·
Träning Hej, jag håller på att träna upp pållens kondition och kropp nu, jag rider honom 3-5 gånger i veckan. Han är en kallblodstravare på 17...
Svar
10
· Visningar
6 815
Senast: Tuvisen
·
Träning Ni som ridit in era hästar,hur länge var dom spända och nervösa? min är riden från sista april,riden en hel del i tre veckor,sen pga att...
2
Svar
25
· Visningar
2 576
T
Träning Är det någon som har erfarenheter om att rida in en häst med bettlöst? Jag började fundera på om det går lika bra eftersom att jag ska...
2
Svar
22
· Visningar
3 599
Senast: Gronda
·
S
Träning Har ni några bra tips på hur man kan träna sin isis på att gå in i hästtransporten? Han är nämligen väldigt svårlastad och de gör att...
Svar
15
· Visningar
1 264
Senast: Yhlva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama