Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Kollade pulsen efter jag skrittat ut i rask takt en timme. Han hade 39. Är det mycket?
Svar
7
· Visningar
878
Senast: Tuvisen
·
  • Låst
Ridning vi diskuterar ofta hästens bäckenvinkling mm. Senast nu när jag menade att korset visar hurdana förutsättningar den kan ha. Jacko...
18 19 20
Svar
392
· Visningar
26 448
Senast: IngelaH
·
Träning Ja har precis köpt mig en 2.5årig ardenner som varken är inriden eller inkörd så har mkt jobb framför mig. Har ni några enkla småtips...
2
Svar
25
· Visningar
2 410
Senast: Lofsen71
·
O
Träning Vad bör man ränka på när man ska tömköra en häst för första gången? Hästen har aldrig gjort detta och hon är endast sutten på ett 30...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Goldi
·
T
Träning Har hört/läst att man alltid ska ställa hästen till vänster i transporten, om man åker med bara en häst. Det var nåt med balansen på...
Svar
17
· Visningar
1 779
Senast: axel
·
C
Träning Jag skriver ett liten arbete i skolan och ska i en uppgift ställa några frågor till någon som visat häst på 3-års testet. Blir...
Svar
5
· Visningar
1 042
Senast: vildros
·
K
Träning Har en kompis som precis köpt sig en oinriden arab pojke, kalas snygg sak som kommer bli jätte fin MEN hon rider han med upp och...
Svar
19
· Visningar
1 935
Senast: hillevie
·
D
Träning Har börjat löshoppa min 9-åriga islänning som omväxling och skulle kunna behöva lite tips angående det här med hindermått och avstånd...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: vildros
·
Träning Mitt sto har fölat och det är första fölet för mig. Vill gärna ha tips om böcker som handlar om fölets första levnadsår och...
Svar
4
· Visningar
778
Senast: garibaldina
·
Träning Min häst nöter ut skydd jättefort! Han slår ihop mest bak (hela kotskydden är repiga) men även fram, både på kotorna och ibland skrapar...
2
Svar
36
· Visningar
4 299
Senast: Kaki
·
I
Träning Min häst blev lite uttråkad när jag red igår (bommar, hoppning) Hon brukar vara väldigt framåt men igår blev hon nästan lite seg. Jag...
Svar
14
· Visningar
1 006
Senast: Cindybell
·
Träning Vet att det tidigare har lagts ut länk till lantmäteriets sida, under Distans-tråden, där man kunde mäta sin ridsträcka osv med hjälp an...
Svar
4
· Visningar
903
Senast: Mirraya
·
L
Träning Jag har en nsvd travare som bara gått på travet ett fåtal gånger innan hon blev ridhäst. Hon 9 år nu och det går inte att fatta galopp...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Totola
·
S
Träning Hejhej! Jag hjälper en familj med deras 4-åriga b-ponny. Det är bara jag som rider henne för dottern har fortfarande inte så goda...
Svar
9
· Visningar
1 022
Senast: Elina8
·
S
Hästhantering Ni som vigt ert hästliv åt PNH, hur har er utveckling sett ut? Vore verkligen jättekul att få läsa och se bilder på "Då" och "nu". Vad...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: SAVVY
·
Ridning Några här som testat ha tygeln i ringarna på sidan av bettet på stången? Tänkte om man vill ha tränsbettseffekt istället för kapson men...
Svar
6
· Visningar
1 393
Senast: kolfinnur
·
Ridning Ni som rider med tyglarna 2+2, hur håller ni tyglarna? Vilken av tyglarna har ni överst, alltså mellan ringfingret och lillfingret...
Svar
3
· Visningar
1 254
Senast: Spider84
·
M
Träning Hej=) Jag har möjligheten att få ha en egen foderponny efter vi har flyttat(vilket vi gör den 23juni). Men jag vill hemskt gärna ha det...
Svar
15
· Visningar
1 808
Senast: Moooa
·
I
Träning hej! Visst finns det ett visst avstånd man kan ha mellan bommarna när man rider så man slipper byta avstånd när man ska rida i en annan...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Martenix
·
M
  • Låst
Träning Hur vet man om en häst är viktbärande? Jag har två Welsh i normalkondition, den ena är 127 och den andra är 133 i mankhöjd. Hur lång och...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka