Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
  • Låst
Ridning ....och som av en magnet styrs man då oxå till hästhyllan - de KAN ju ha fått in nåt nytt. De hade de inte, men jag hittade den...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: IngelaH
·
M
Träning hur får man den där verkligen perfekta sitsen igentligen? Jag tycker alltid att det kommer upp något nytt man måste fin slipa på! Har...
2
Svar
20
· Visningar
2 770
M
Träning Om man rider en pigg häst, är det då någon idé att göra halt, rygga ett par steg och sen komma fram i skritt/trav/galopp? Jag upplever...
Svar
19
· Visningar
1 328
Senast: Piraja
·
E
Träning Hej! hoppas på att kanske kunna få ett svar från er andra. Jag hjälper min faster att rida in hennes häst. Allt har gått hyffsat...
2
Svar
26
· Visningar
2 792
M
Träning Igår fick jag veta av en av tjejerna i stallet att en annan tjej använder spö och bråkar med min häst när hon ska ta in hästen. Vi turas...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 768
P
Träning Nu behöver jag all hjälp och alla tips av er som är erfarna shettis ryttare. :) Jag ska hjälpa till att skola ett 4 årig shettis sto...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: Helenea
·
Träning ja som rubriken lyder, brukar ni rida in en häst/rida unghäst/eller en buse ;) med långa eller korta läder? själv rider jag med korta...
Svar
17
· Visningar
1 830
Senast: Piraja
·
L
Träning ...Så här? Utan sadel, träns bara en halsring. Det tycker jag är jättebra! Kolla in den här artikeln jag hitta på Aftonbladet...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
8 337
Senast: ika77
·
H
Träning hej! jag har ett sto på 4 år som är 145-150. hon är PRE fast utan stam. jag håller på att rida in henne nu men har ingen sadel som...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: lady_mike
·
L
Träning Jag har ridit en islandsvallack i snart 1 år, bara jag & ägaren som rider honom men ägaren rider väldigt sällan knappt en gång i...
Svar
19
· Visningar
1 296
T
Träning Min gamla pålle hostar jämnt när jag t.ex travar och ja undrar om ni har ngn aning om vad det kan bero på? :confused:
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Tooveee
·
Träning Jag har ett varmblod på 4 år. Jag har ridit in henne och allt har flytit på bra.Hon har en gammal skada på höger fram. En knöl som...
Svar
8
· Visningar
986
Senast: älgen
·
E
Träning Hej! Min häst lägger tungan över bettet om jag inte har tungfelsbett och nosrem. Då lägger han inte tungan över bettet men bettet är...
Svar
18
· Visningar
3 090
Senast: Ek3n
·
Träning Jag skulle vilja veta exakt vad som krävs av hästen för att den skall få hoppdiplom (gärna även gångarts) på 3:årstestet! Detta gäller...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: Krulidut
·
I
Träning Jag har en häst över sommaren som jag har tänkt att ha hos min granne. Nu vart det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Han är en hyrd...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: Muffe
·
Träning Min häst har vad jag vet aldrig stått uppbunden i en spilta. Ofta på tävlingar så är det ju just spiltor som hyrs ut som övernattning...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Martenix
·
I
Träning om era hästar gör något fel hur reagerar ni då? då menar jag inte sånna fall då hästen fattar fel av misstag eller råkar göra något...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Madelene
·
S
Träning Snabb fråga: Säljs det vojlockar på rusta? :) Mimmi
Svar
11
· Visningar
1 161
Senast: Kratus
·
I
Träning Jag har ett eget Varmblod som just nu står installad hos en "gubbe" som bor här i min by. Vi har precis börjat göra iordning ett eget...
2
Svar
37
· Visningar
3 239
Senast: Totola
·
Träning ja som rubriken säger, skulle ni göra det? Det gäller två ponnys som ridits tillsammans två gånger. Nu ska vi på ridkurs och det andra...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: Tibra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår