Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Nån som vet om man kan rida på en strand i spanien el frankrike? tänkte åka ner dit i sommar och det skulle va så kul om jag kunde få...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: Woih
·
S
Träning :DHej! Vad bör man tänka på när man ska provrida en ponny ? Hur får man reda på om man passar ihop ? Och vad skall man fråga ägaren ...
Svar
10
· Visningar
1 243
F
Träning Brukar ranghöga hästar vara lättare att rida ut ensam på? Måste man vaccinera (stavas?!) hästarna om dom bara står i stallet och...
Svar
10
· Visningar
1 037
Senast: fraaida
·
A
Träning Hej! Jag har tränat och hållit på med Nh.träning i ca 10 år nu, dock lite från och till. Först nu känner jag att jag att jag verkligen...
Svar
6
· Visningar
1 417
Senast: annamon
·
T
Träning Har efter en langre tids franvaro atergatt till ridningen och inser nu att jag ar alldeles for passiv i min ridning. Detta leder...
Svar
3
· Visningar
959
Senast: taurine
·
L
  • Låst
Träning Detta eviga tjatande huruvida man ska borsta/kamma ur man och svans med piggborste eller inte... hur gör ni? vad använder ni piggborsten...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: IngelaH
·
S
Träning Hejsan :) Det är så att några bekanta har skickat hem en liten welshponny ungefär 7år gammal runt 118cm kanske. Dom köpte honom för...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: Qalle
·
Träning Har fått lära mig lite olika hit och dit. Är bakdelsvändning när baken går runt? Och framdelen stannar kvar? Eller är bakdelsvändning...
Svar
5
· Visningar
1 994
Senast: moa_92
·
K
Träning Hur länge får en häst stå i en transport innan man ska ta ut och rasta den ?
Svar
3
· Visningar
900
Senast: boccia
·
A
Träning Hej!:) Jag skulle vilja veta lite mer om NH (natrual horsemanship- reservation för eventuella stavfel;) ) Det verkar vara roligt och...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Johanna-79
·
U
Träning Jag har ett litet problem som jag säkert tror att ni kloka bukefalister kan hjälpa mig med. Jag står med mina hästar i ett 14-hästars...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: Elina8
·
W
Träning Tänkte höra hur "vanligt" det är med vuxna... ja iallafall de över 18 år som fortfarande rider hästar under 148cm? Har träffat ett...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
19 251
Senast: Juzzzen
·
Träning Jag kom att tänka på att jag när jag var mindre fick höra att trav är den gångart som sliter mest på hästen. Är det verkligen så? Vad är...
2
Svar
30
· Visningar
4 299
Senast: NiraK
·
  • Låst
Träning Tidigare fanns det en undertåd som hette Utrustning. Var har den tagit vägen ? Jag hade tänkt läsa på hur folk har fått till...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: IngelaH
·
Träning Vet att det finns ett antal trådar under ämnet köra häst, ur hästen reagerar i släpet mm mm. Men jag tror ingen tar upp det jag har...
Svar
17
· Visningar
2 090
Senast: trofé
·
Träning Ni med Islandshästar. Hur mkt och hur tidigt hanterar ni era föl och unghästar? Jag vet nämligen inte hur jag ska göra! Jag vill ju...
Svar
15
· Visningar
1 243
Senast: em76
·
T
Träning hej! jag är en tjej på 13 år och skulle bli jätteglad om ni kan ge mig lite tips om ridning. har ni nått bra tips om hur man får hästen...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: Elina8
·
A
Träning Lite bakgrund. Hästen är en 16årig nvs/arab (korkad korsning) som alltid har varit.. erhm.. speciell. Rätt var det är får han för sig...
Svar
10
· Visningar
3 405
Senast: Aeternum
·
V
Träning Hej! Jag har postat lite trådar om att jag behöver tips på ridövningar till ett ridläger jag ska vara ledare på i sommar. Men nu...
Svar
10
· Visningar
2 594
Senast: VeryGirl
·
Träning Är det bara jag som får en usel sits i hoppsadeln om jag gör något annat än hoppar? Trodde att jag skulle klara mig utan dressyrsadel...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Energi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama