Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Jag har ett problem: När jag rider så hamnar alltid min blick ner mot/på hästens hals/huvud! Jag vet inte hur jag ska göra för att...
2
Svar
27
· Visningar
2 071
Senast: Amha
·
V
Träning Hej! Har haft min häst i ungefär 1 månad nu, och nu börjar hon testa! På ridbanan är hon jättegullig och snäll, men ute :S hon stannar...
Svar
2
· Visningar
667
Senast: Vakanjaheta
·
M
Träning Idag i stallet så höll jag på att förbereda min häst för tävling imorn. Eftersom veterinärerna kollar munnen på hästarna allt oftare...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 963
Senast: memmalotta
·
B
Träning Har någon nåt tips på övningar som man kan öva på en häst som snubblar och har svårt att trampa in under sig själv (stavning?)? Han har...
2
Svar
23
· Visningar
5 412
Senast: Bettan_G
·
S
Träning Hej!En tjej som jag känner är 10år.Hon fick nyligen en foderhäst som har stått i 5år.Och man ska ju skritta hästen i 6 veckor innan man...
Svar
6
· Visningar
1 076
Senast: Tuvisen
·
S
Träning Ang min foderhäst, hur mycket kan man kräva osv Jag har en tioårig fjording på foder just nu, fick hem henne för en vecka sedan ungefär...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Tuvisen
·
S
Träning Min antagligen blivande foderhäst är inte så jätteutbildad. Hon är ett varmblodssto på nyss fyllda 7 år. Problemet är då att hon inte är...
Svar
6
· Visningar
831
S
  • Låst
Träning Hej! Jag är 1,74 cm & väger 59 kg. Är jag för lång för ponnyer? :crazy:
Svar
6
· Visningar
852
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag blev helt nervös när jag såg på dessa bilderna från idag. Min häst ser fel musklad ut:cry: när jag ser henne irl har jag inte märkt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 587
Senast: ekedal
·
M
Träning Snälla nu måste ni hjälpa mig! i söndags när jag red min min häst så blev vi lite osams, hon var motstridig vilket gjorde att jag tog i...
Svar
13
· Visningar
1 564
Senast: sandraR
·
Träning Vet inte om tråden ligger, flytta gärna annars!! Är det vanlig nu mera att man "bara" rider in hästar/ponnyer? Jag tycker det känns...
2
Svar
20
· Visningar
2 155
Senast: SiZo
·
Z
  • Låst
Träning Nu ska jag vara provokativ och prata om stegring, dvs att lära hästen att resa sig på bakbeen på kommando. Vad tycker ni om detta? För...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 492
Senast: Kiickan
·
S
Träning Hej alla Buke´ar! Tänkte höra med er om det är någon som har ridit i New Lord Dressyrsadel´n från märket Pfiff? Är den bekväm...
Svar
3
· Visningar
1 784
Senast: sarawinther
·
Träning Skrev för ett par dagar sedan om min nyinköpta 15-åriga arabvalack. Skulle gärna vilja ha lite mer råd om hur ni andra skulle agerat...
2
Svar
35
· Visningar
3 517
Senast: acj
·
  • Låst
Träning Vad grundar du din åsikt på? Läst i tidningen, lyssnat på skivor, band, läst på internet, läst böcker, gått på kurser, sett på TV, egna...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
19 564
Senast: IngelaH
·
B
Träning Hej ! Är i färd att köpa annan hästtransport och inser nu när jag har kollat ett antal begagnade att många ej har bom fram som går att...
Svar
19
· Visningar
2 086
Senast: trofé
·
  • Låst
Ridning Är det bara jag som läst Häst och Ryttare idag? Eller har jag missat att någon redan skrivit om detta men är det så så får moderator...
20 21 22
Svar
424
· Visningar
29 628
Senast: ginnies
·
C
Träning Har en 5årig valack som aldrig har gått med andra hästar. Han kom till Sverige som hingst i december från Spanien där han aldrig ens...
Svar
4
· Visningar
1 000
A
Träning Hej! Jag har fått fem stycken sköthästar som inte har varit hanterade mer än några enstaka ggr.. Dom har inte mått så bra.. Har varit...
Svar
2
· Visningar
1 101
Senast: Ankiz90
·
J
Träning Hej! Ska för första gången släppa min häst på bete (ute dygnet runt), ska gå i ca 8 veckor och kommer inte att ridas alls under tiden...
Svar
10
· Visningar
1 265
Senast: lynxlady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama