Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vet att det finns ett antal trådar under ämnet köra häst, ur hästen reagerar i släpet mm mm. Men jag tror ingen tar upp det jag har...
Svar
17
· Visningar
2 098
Senast: trofé
·
Träning Ni med Islandshästar. Hur mkt och hur tidigt hanterar ni era föl och unghästar? Jag vet nämligen inte hur jag ska göra! Jag vill ju...
Svar
15
· Visningar
1 249
Senast: em76
·
T
Träning hej! jag är en tjej på 13 år och skulle bli jätteglad om ni kan ge mig lite tips om ridning. har ni nått bra tips om hur man får hästen...
Svar
1
· Visningar
849
Senast: Elina8
·
A
Träning Lite bakgrund. Hästen är en 16årig nvs/arab (korkad korsning) som alltid har varit.. erhm.. speciell. Rätt var det är får han för sig...
Svar
10
· Visningar
3 428
Senast: Aeternum
·
V
Träning Hej! Jag har postat lite trådar om att jag behöver tips på ridövningar till ett ridläger jag ska vara ledare på i sommar. Men nu...
Svar
10
· Visningar
2 605
Senast: VeryGirl
·
Träning Är det bara jag som får en usel sits i hoppsadeln om jag gör något annat än hoppar? Trodde att jag skulle klara mig utan dressyrsadel...
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Energi
·
Träning Hej! Jag har ett problem: När jag rider så hamnar alltid min blick ner mot/på hästens hals/huvud! Jag vet inte hur jag ska göra för att...
2
Svar
27
· Visningar
2 077
Senast: Amha
·
V
Träning Hej! Har haft min häst i ungefär 1 månad nu, och nu börjar hon testa! På ridbanan är hon jättegullig och snäll, men ute :S hon stannar...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Vakanjaheta
·
M
Träning Idag i stallet så höll jag på att förbereda min häst för tävling imorn. Eftersom veterinärerna kollar munnen på hästarna allt oftare...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 969
Senast: memmalotta
·
B
Träning Har någon nåt tips på övningar som man kan öva på en häst som snubblar och har svårt att trampa in under sig själv (stavning?)? Han har...
2
Svar
23
· Visningar
5 446
Senast: Bettan_G
·
S
Träning Hej!En tjej som jag känner är 10år.Hon fick nyligen en foderhäst som har stått i 5år.Och man ska ju skritta hästen i 6 veckor innan man...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Tuvisen
·
S
Träning Ang min foderhäst, hur mycket kan man kräva osv Jag har en tioårig fjording på foder just nu, fick hem henne för en vecka sedan ungefär...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Tuvisen
·
S
Träning Min antagligen blivande foderhäst är inte så jätteutbildad. Hon är ett varmblodssto på nyss fyllda 7 år. Problemet är då att hon inte är...
Svar
6
· Visningar
832
S
  • Låst
Träning Hej! Jag är 1,74 cm & väger 59 kg. Är jag för lång för ponnyer? :crazy:
Svar
6
· Visningar
855
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag blev helt nervös när jag såg på dessa bilderna från idag. Min häst ser fel musklad ut:cry: när jag ser henne irl har jag inte märkt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 591
Senast: ekedal
·
M
Träning Snälla nu måste ni hjälpa mig! i söndags när jag red min min häst så blev vi lite osams, hon var motstridig vilket gjorde att jag tog i...
Svar
13
· Visningar
1 565
Senast: sandraR
·
Träning Vet inte om tråden ligger, flytta gärna annars!! Är det vanlig nu mera att man "bara" rider in hästar/ponnyer? Jag tycker det känns...
2
Svar
20
· Visningar
2 162
Senast: SiZo
·
Z
  • Låst
Träning Nu ska jag vara provokativ och prata om stegring, dvs att lära hästen att resa sig på bakbeen på kommando. Vad tycker ni om detta? För...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 499
Senast: Kiickan
·
S
Träning Hej alla Buke´ar! Tänkte höra med er om det är någon som har ridit i New Lord Dressyrsadel´n från märket Pfiff? Är den bekväm...
Svar
3
· Visningar
1 787
Senast: sarawinther
·
Träning Skrev för ett par dagar sedan om min nyinköpta 15-åriga arabvalack. Skulle gärna vilja ha lite mer råd om hur ni andra skulle agerat...
2
Svar
35
· Visningar
3 537
Senast: acj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!