Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Min häst är 9 år, och kan inte gå i form. Kan man lära honom det nu, eller är det försent? Om man kan, hur skulle man i såfalll lära...
2
Svar
20
· Visningar
2 028
Senast: spanglish
·
S
Träning Jag har precis köpt en 9åring, som tidigare ridits lite western, men nu inte ridits på ett par år. Själv har jag bara ridit klassisk...
Svar
8
· Visningar
1 244
C
Träning Har fått en ny häst till stallet som är fyra år och valack sedan slutet av mars. Han kom i förrgår och inne i stallet står står mellen...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: cleopatra
·
Träning Hej på er bukelister! Nu har jag fått ett problem igen som vanligt! Min häst brukar jag rida på med hack för hon funkar bäst med det...
Svar
9
· Visningar
907
L
Träning ;) Jag älskar att rida barbacka! Finns det något härligare en att sätta sej på en varm häst och känna hästens rörelser? Brukar ni rida...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 179
Senast: Unafraid
·
D
  • Låst
Träning Hur går det med era 3 åringar(födda 2005) Vart har ni kommit någonstans i ridningen?:laugh: Min går just nu på bete. Innan dess har...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: IngelaH
·
L
Träning Vad rider ni med, och varför? För/nackdelar mot dom båda? Jag rider med både hackamore och bett, har fått för mig att de går bättre med...
Svar
12
· Visningar
3 372
Senast: Mariiee
·
Träning Jag håller just på att lastträna min häst. När jag köpte henne (11 mån sen) var hon panikslagen för transporten, hon reste sig och hade...
Svar
14
· Visningar
1 293
Senast: axel
·
M
Träning Hej, undrar vad ni har för erfarenheter av hästar som är av rasen KWPN? Bl.a. lynne, energi, gångarter osv... Funderar på ett hästköp...
Svar
11
· Visningar
3 309
Senast: malinsky
·
C
Träning Antar att det är fler än jag och min häst som lider i värmen. Det är varmt, kvavt, mygg och flugor överallt och man kan knappt skritta...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 615
Träning Min häst vill inte gå in i transporten längre, har haft honom i drygt ett år och fram till i höstas ungefär så gick han in utan större...
Svar
14
· Visningar
961
Senast: dashy
·
Träning Jag skulle vara tacksam om det fanns någon som kan ge lite råd om hur man rider dom här hästarna. Har funderingar på att bli medryttare...
Svar
2
· Visningar
1 863
Senast: Stallflicka
·
Träning okej, här kommer jag som ridit sedan jag var 5 år (nu 19) och vill veta hur man gallopperar! Jag har såklart gallopperat ;) men jag...
Svar
9
· Visningar
1 758
Senast: hillevie
·
B
Träning Har precis fått min höksta önska uppfylld :love: min mamma har äntligen gett med sig och vår älskade polle kom den 28 maj 2008...
Svar
8
· Visningar
1 406
Senast: Butta
·
A
  • Låst
Träning Har du anlitat nån hästpratare? Hur gick det? Luddig fråga men skulle tycka det var intressant att höra hur ni upplevt det.:)
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 629
Senast: IngelaH
·
M
Träning Har lite funderingar kring en ponny, hon är gudasnäll i all hantering, har inte ont ngn stans eller ngt sånt, (hon är kollad!) hon kan...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Jardina
·
Träning Hej! Jag skulle gärna vilja ha tips på bra bomövningar för skrittarbete. Syftet är att förbereda för hoppningen. Hästen var...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Novelette
·
E
Träning Jag behöver tips på hur jag och hästen ska kunna ta oss förbi grannens unghästar utan stegringar, bakutsparkar, hoppade och pipande...
Svar
12
· Visningar
1 260
Senast: Linker
·
O
Träning Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med min 4 årige ponny. I longeringen stressar han bara upp sig, slappnar inte av och går som en...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Linker
·
K
Träning jag ska sätta igång min pålle efter 10 dagars vila.... och funderar på hur pass försiktig man bör vara. Jag hade tänkt att först...
Svar
9
· Visningar
944
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama