Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning som rubriken säger. Jag menar när börjar ni trava, galoppera, gå över bommar? osvosv. Jag ridit min 3-åring ca 15 ggr i bara skritt...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 284
Senast: Niela
·
Träning Jag läste artikeln i H. Magazinet om detta med respekt. Det är ju ett synnerligen intressant ämne att både läsa om och diskutera...
Svar
17
· Visningar
1 386
Senast: racerkorv
·
N
Träning :idea:Vad gör ni när ni har en unghäst som stryker sig? Har en fyraåring hemma som stryker sig bak. Ngt utåttåad, som till vis del...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: Prick
·
Träning Ja, varför märker jag inte att jag glömmer att byta sittben på min unghäst när jag rider t.ex. serpentiner eller åttvolter? :confused...
2
Svar
23
· Visningar
2 843
Senast: chanell_86
·
G
Träning Sitter här och deppar! Äger en nå så otroligt go arabkille på 8 år... Han är otroligt levnadsglad och positivkille som går att göra...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: chanell_86
·
E
Träning Snälla, ge mig förslag på vad jag kan hitta på med min häst, lite nya utmaningar och så! Börjar bli uttråkad på och göra samma saker...
2
Svar
34
· Visningar
2 972
Senast: Mos410
·
E
Träning Har en häst inhyrd i mitt stall som ska gå ute om nätterna på bete from inatt. Han går med en av mina hästar som gått ute dygnet runt...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: ElinH
·
Träning Jag har 2 hästar i mitt stall. Den ena hästen ska åka bort i 3 dagar. Det jag undrar över är om det är jätte elakt att låta den andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 994
Senast: Hilona2003
·
Träning Min häst har börjat bete sig konstigt. Vi flyttade stall för en vecka sedan, och han vägrade gå in i stallet då, det är fortfarande lika...
Svar
9
· Visningar
1 351
Senast: borntoshine
·
G
Träning Ska man, ska man inte? Jag tänkte mest på när det är varmt och man har en transport med dålig luftkonditionering, då kanske det är...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: lil-sis
·
B
Träning jag och pollen ska åka bort under sommaren och han ska då få gå på bete. eftersom jag har en fångponny hemma så står hästarna helt utan...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: becca16
·
Y
Träning Undran är om hur viktigt det är att ett föl måste gå med minst ett till föl (och mamma) När de är unga? Råder brist på andra mammor...
Svar
9
· Visningar
1 171
Senast: milles mamma
·
F
Träning Hej! Har en undran. Är det någon som kan ge 2 exempel på nyckelretnningar hos hästar?? /Frida :confused:
2 3
Svar
42
· Visningar
10 114
Senast: racerkorv
·
Träning Hoppas att någon moderator flyttar tråden om den passar bättre under annan rubrik! Vilken höjd har ni på era elrep i förhållande till...
Svar
11
· Visningar
3 138
Senast: trofé
·
Träning Jag är en vuxen ombörjare som egentligen snarare är nybörjare (som barn och tonåring red jag oskolade hästar och aldrig för instruktör)...
Svar
12
· Visningar
6 402
Senast: TinyWiny
·
H
Träning Är det någon som vet någon bra sida där det står lite hur det går till på treårstesten osv? förberedelser och anvisningar? Finns det...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: älgen
·
M
  • Låst
Träning Hej! Jag har en stickande häst som man inte får stopp på! Jag använder hackamore träns, men det hjälper inte. Han sticker tom. med min...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: IngelaH
·
L
  • Låst
Träning Hur är era bäbisar att hantera osv? Hur långt har ni kommit med allting? Har själv en -06:a E: Akribori 1053, UE: Trofè 703 som jag...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: IngelaH
·
M
Träning Hjälp...någon har flyttat på mina hästar.Nu ikväll när jag kom dit var dom flyttade från sin hage till hagen bredvid.Inget vatten hade...
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: jemeni
·
B
Träning Jag är nog inte den enda som tycker att både dressyr och hoppning är lika kul :) Jag älskar verkligen känskan när hästen går precis...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Epona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama