Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag är en vuxen ombörjare som egentligen snarare är nybörjare (som barn och tonåring red jag oskolade hästar och aldrig för instruktör)...
Svar
12
· Visningar
6 413
Senast: TinyWiny
·
H
Träning Är det någon som vet någon bra sida där det står lite hur det går till på treårstesten osv? förberedelser och anvisningar? Finns det...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: älgen
·
M
  • Låst
Träning Hej! Jag har en stickande häst som man inte får stopp på! Jag använder hackamore träns, men det hjälper inte. Han sticker tom. med min...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: IngelaH
·
L
  • Låst
Träning Hur är era bäbisar att hantera osv? Hur långt har ni kommit med allting? Har själv en -06:a E: Akribori 1053, UE: Trofè 703 som jag...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: IngelaH
·
M
Träning Hjälp...någon har flyttat på mina hästar.Nu ikväll när jag kom dit var dom flyttade från sin hage till hagen bredvid.Inget vatten hade...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: jemeni
·
B
Träning Jag är nog inte den enda som tycker att både dressyr och hoppning är lika kul :) Jag älskar verkligen känskan när hästen går precis...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: Epona
·
T
Träning jag har precis köpt en ny häst och har haft henne hemma i dryg 1 och en halv vecka nu. här om dagen tänkte jag longera henne på en åker...
Svar
6
· Visningar
1 179
Senast: CK
·
Ridning Trodde jag hade en klar målbild och kunde bedöma om det är "rätt", "på rätt väg" eller "fel" i den frågan, men efter senaste träningen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 034
Senast: Totola
·
Z
Träning Hej! Jag ska hyra 2 hästar under 2 veckors tid i sommar, till en underbar hage med både öppen mark och skog. Jag har dock inte tillgång...
Svar
5
· Visningar
1 120
L
Ridning Hejsan Jag bor i england och letar just nu efter en pre (andalusian) ung hast, jag letar efter en hingst som jag kommer att visa som...
Svar
10
· Visningar
1 257
·
Träning Vilka framsteg har du och din häst gjort hanteringsmässigt den senaste tiden?
Svar
6
· Visningar
844
Senast: LitenC
·
F
Träning Min ponny är en welshponny och har en ganska stor och jobbig olat(?) Han kan liksom vägra att gå, men om det är någon annan häst med så...
Svar
7
· Visningar
982
·
Träning Hej på er alla unghästägare! Ni får ni gärna ge mig tips för jag har ett litet problem med min lille arabkille på 3 år. Vi har börjat...
2
Svar
29
· Visningar
2 933
S
Träning jo, skulle behöva lite råd/funderingar ang. varför min häst som gör såhär ibland. Lite bakgrunds info; 10 årigt, d-ponny. Inte...
Svar
13
· Visningar
1 273
Senast: Smultron92
·
S
Träning Tjaba! ;) Har en medryttarponny som inte direkt har mycket engergi i sig. :O Han är pigg o så när man rider ut, men det kan man ju...
Svar
9
· Visningar
892
Senast: Uddatyp
·
A
Träning Hej Har en schettis vallack som jag haft i snart två år, men börjat nyligen rymma. Har stark ström och låga vita nylon trådar. Han...
Svar
5
· Visningar
978
Träning Jag letar och letar vid jordbruksverket men hittar inget bra svar, hittar inget vettigt alls faktiskt! Får man köra hästar lösa i...
Svar
11
· Visningar
2 185
B
Träning Hej Jag har för mig att jag läst om ngt land typ spanien där det finns islandshästar. (ja det var ngt varmt land iaf):o Jag är sugen...
Svar
6
· Visningar
2 224
Senast: chrysler
·
Träning Fick möjligheten att ha en häst så jag tog hem en haflinger i lördags. Hon är 5 år och helt underba. Trygg i psyket men inte mycket...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Araminta
·
Ridning Jaha, så var det ju det där med frambenslyften i passagen. Egentligen så lever jag i någon sorts tro att man får det frambenslyft man...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 243
Senast: Johanna-79
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka