Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Träning Har någon en bra idé om hur man får sin häst sluta leka med vattnet i beteshagen (=sparka/plaska ut det med framhoven)? Lite trist att...
2
Svar
22
· Visningar
3 116
Z
Träning Hur hanterar ni frustration eller ilska när ni handskas med hästar? Kom inte och säg att ni aldrig blivit förbannad på en häst för det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 825
Träning Hej! Idag tränade jag och min häst för tränare för första gången på 2 år. En ny tränare. Vill mest skriva av mig och veta om...
2
Svar
27
· Visningar
2 290
Senast: Super Sonic
·
C
Träning Min korsningsponny (eng.fullbl o ev. welsh) är helt respektlös, kan ett tu tre bara springa på en, och när man är ute och promenerar med...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 983
Senast: Carismagirl
·
Träning Jag "kan" knappt rida med sadel, jag får så dålig balans att jag knappt kan rida lätt. Tror det beror på att jag ridit så mycket...
Svar
5
· Visningar
848
Senast: Elina8
·
W
Träning Hej ! Jag är en ryttare som är en riktig fegis på marken. När jag sitter på hästryggen känner jag mig mycket säkrare men när jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 515
Senast: GreyHaven
·
C
Träning Jag och min tjej har ganska nyligen blivit medryttare på två hästar. Jag på en shire och Emelie på en Shire/PRE. Ägaren till hästarna...
2
Svar
27
· Visningar
3 385
Senast: schelin_j
·
Träning Har köpt häst, en liten pigg o fräsch arabvalack på 15 år. Jätteroligt och pirrigt - min första häst trots att jag närmar mig de 50...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: acj
·
H
Träning Hej! Min häst har en väldigt irriterande "ovana" . Hur fint hon är går, trampar under sig med bakbenen och går stadigt i traven så...
Svar
14
· Visningar
1 735
Senast: Ek3n
·
Träning Hejsan, På söndag hämtar jag mig häst :p Ska bli så rooligt! men jag undrar hur ni andra har gjort när ni köpt nya hästar? Hur lång...
Svar
14
· Visningar
1 555
Träning Hästen lever jävul i släpet, jag vågar inte köra henne i släp pågrund av min, hästens och andra säkerhet då det är en livsfara att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 704
Senast: Ecalyptuz_
·
Träning I nästa vecka skall vi åka en längre sträcka med transport (knappt 50 mil) till en kurs. Vi åker upp dagen innan för att kunna köra...
Svar
14
· Visningar
1 205
Senast: fiarosen
·
Träning Jag är verkligen urkass på att rida känner jag. Känns som jag ALDRIG kommer bli bra på det här. Har haft mycket funderingar nu när...
Svar
5
· Visningar
2 253
Senast: Ellyne
·
K
Träning Hej allihopa! :) Jag har köpt en häst för ca 2 månader sedan och under hela den tiden har han varit så rädd för att möta andra hästar...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: hoppeflikkan
·
T
Träning Hjälp mig.. :crazy: Hur får man en häst som totalt vägrar att gå in i en hästtransport ? Jag har försökt med allt, men det funkar...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 104
Senast: Tandros
·
E
Träning hej.. jag behöver hjälp! jag är väldigt rädd vid uteritter eftersom den hästen jag rider drar iväg väldigt mkt och jag kan nästan inte...
Svar
8
· Visningar
1 101
Senast: Pepson2
·
S
Träning Ja! jag undrar om någon har några bra tips om smålekar som hästen ser som roliga och är stimulerande för unghästen? Billy the kid blir...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: SofaijaHhh
·
G
Träning Har en jättefin treårig valack som ska bli dressyrhäst. Otroligt fina rörelser, speciellt bakbensmekaniken. Har bra påskjut och trampar...
Svar
18
· Visningar
1 976
Senast: Rikkan
·
S
Träning Jag har ett problem. Min treåriga islandskille är under inledande inridning och vi har tränat med tränset sedan några månader. Problemet...
Svar
4
· Visningar
916
·
I
Träning hej har ett 14 årig vbl sto, som är den envisaste häst jag träffat. Hon kommer inte när man kommer in i hagen utan man får alltid...
Svar
5
· Visningar
1 405
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama