Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning så vad använder ni för bett på era unghästar ?
2 3
Svar
45
· Visningar
3 628
Senast: Mindful
·
S
Träning Undrar om någon kan hjälpa mig med ett litet problem, som dock börjar bli lite jobbigt nu. Min islandshäst är nyligen kastrerad, två...
Svar
8
· Visningar
1 478
Senast: Allimac76
·
O
Träning Hur rider ni era spatthästar? Rids dem var dag, eller varannan till och med? Rider ni som ni gjorde innan de blev "sjuka"? Har ni...
Svar
10
· Visningar
1 431
Senast: MorvanMorr
·
E
Hästhantering Nån som kan ge lite övningar och lekar för att bättre kommunicera med sin häst? :bow:
Svar
2
· Visningar
1 290
Senast: CoNo
·
M
Träning Jag och min häst gick promenader flera dagar i veckan hela våren och vintern. Nu när gräset börjat växa upp vill han bara stanna och...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: CoNo
·
D
Träning Hej!har ett problem som jag verkligen behöver hjälp med.Har tagit hem ett varmblod på 7 år från en familj som miss skött den .har själv...
2
Svar
36
· Visningar
5 195
Senast: hillevie
·
S
Hästhantering Just sett en tråd under western där hobbles och dess användande diskuteras. Vill höra åsikter från er som sysslar med NH, vad ni...
2
Svar
29
· Visningar
5 104
O
Träning Har någon en bra idé om hur man får sin häst sluta leka med vattnet i beteshagen (=sparka/plaska ut det med framhoven)? Lite trist att...
2
Svar
22
· Visningar
3 124
Z
Träning Hur hanterar ni frustration eller ilska när ni handskas med hästar? Kom inte och säg att ni aldrig blivit förbannad på en häst för det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 848
Träning Hej! Idag tränade jag och min häst för tränare för första gången på 2 år. En ny tränare. Vill mest skriva av mig och veta om...
2
Svar
27
· Visningar
2 292
Senast: Super Sonic
·
C
Träning Min korsningsponny (eng.fullbl o ev. welsh) är helt respektlös, kan ett tu tre bara springa på en, och när man är ute och promenerar med...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 987
Senast: Carismagirl
·
Träning Jag "kan" knappt rida med sadel, jag får så dålig balans att jag knappt kan rida lätt. Tror det beror på att jag ridit så mycket...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Elina8
·
W
Träning Hej ! Jag är en ryttare som är en riktig fegis på marken. När jag sitter på hästryggen känner jag mig mycket säkrare men när jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 517
Senast: GreyHaven
·
C
Träning Jag och min tjej har ganska nyligen blivit medryttare på två hästar. Jag på en shire och Emelie på en Shire/PRE. Ägaren till hästarna...
2
Svar
27
· Visningar
3 387
Senast: schelin_j
·
Träning Har köpt häst, en liten pigg o fräsch arabvalack på 15 år. Jätteroligt och pirrigt - min första häst trots att jag närmar mig de 50...
Svar
7
· Visningar
1 161
Senast: acj
·
H
Träning Hej! Min häst har en väldigt irriterande "ovana" . Hur fint hon är går, trampar under sig med bakbenen och går stadigt i traven så...
Svar
14
· Visningar
1 740
Senast: Ek3n
·
Träning Hejsan, På söndag hämtar jag mig häst :p Ska bli så rooligt! men jag undrar hur ni andra har gjort när ni köpt nya hästar? Hur lång...
Svar
14
· Visningar
1 564
Träning Hästen lever jävul i släpet, jag vågar inte köra henne i släp pågrund av min, hästens och andra säkerhet då det är en livsfara att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 772
Senast: Ecalyptuz_
·
Träning I nästa vecka skall vi åka en längre sträcka med transport (knappt 50 mil) till en kurs. Vi åker upp dagen innan för att kunna köra...
Svar
14
· Visningar
1 206
Senast: fiarosen
·
Träning Jag är verkligen urkass på att rida känner jag. Känns som jag ALDRIG kommer bli bra på det här. Har haft mycket funderingar nu när...
Svar
5
· Visningar
2 258
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka