Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej, jag har en islandsvalack på ca 1,45-1,47 cm och vi har ett litet problem nämligen att han lätt blir framtung och går på framdelen...
Svar
5
· Visningar
1 602
Senast: Draumsyn
·
M
Träning Hur vet man att man är för tung för sin häst? Kan ni ge några exempel på hur hästen kan visa det. Min ponny hostade när jag satt upp...
2
Svar
24
· Visningar
4 776
Senast: heidi maria
·
Träning ..men vill? Måste få klaga av mig lit nu känner jag. Börjar bli så trött på sadlar nu.. Första sadeln jag köpte, provade jag själv...
2
Svar
32
· Visningar
2 840
N
Träning Jag undrar hur ska jag ta in en ny ponny i hagen med 2 andra ponnier. Jag kanske ha ha honom i en hage bredvid så de kan bekanta sig...
Svar
5
· Visningar
1 150
Senast: Snerra
·
A
Träning Har nu haft min nya häst i två veckor. Han är tjock och omkusklad.;) Har börjat att skritta ut, och skritta på volten. PÅ volten...
Svar
8
· Visningar
1 374
Senast: CeciliaW
·
Träning hej jag undrar hur ni gör när ni ska fånga en ponny/häst som inte vill bli fången eller snarare är rädd... ska försöka förklara lite...
Svar
11
· Visningar
1 145
Senast: TaylorSwift
·
C
Träning Började läsa om Monty Roberts (höll på att skriva "monthy pythons.." ;)) bok "Från dina händer till mina" häromkvällen. Har inte läst...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 030
Senast: Eureka
·
I
Träning Min dotter Ida-Linnéa 16 år har en häst som hon rider tillsammans med sina medryttare.14-17 år. Idag när hon var ner på ridbanan och...
Svar
5
· Visningar
1 455
Träning Kan inte bestämma mig hur jag ska göra. Vill gärna lämna henne till en erkänt duktig unghästryttare, men kan inte bestämma mig för...
Svar
10
· Visningar
1 395
Senast: lil-sis
·
Träning Finns här någon som har tips på en bra pall att ha i stallet/ridbanan. IKEA har ju haft en toppenbra, stadig som knappast välter när man...
Svar
16
· Visningar
1 502
Senast: Vica
·
P
Träning I skogen vill min häst int ta höger galopp. Det var här en tid som tog de snällt i skogen. Alltså hon tar då inte höger galopp i skogen...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: Cummine
·
Träning Jag har en känsla av att 2 av de 3 hästar min häst vistas ute i grushage med på dagarna inte tycker om honom. Han har en massa bitmärken...
2
Svar
26
· Visningar
3 226
Senast: Ante
·
Hästhantering Är det fler här som håller på med det? Vore jättekul att få se lite bilder eller filmer när ni och era hästar tränar i rundkorall...
Svar
2
· Visningar
1 767
Senast: Annie_92
·
S
Träning Hur gammalt bör ett föl vara för att kunna gå ute någon natt då och då? Hade det varit helt galet att låta mitt sto och hennes föl (1,5...
Svar
6
· Visningar
4 786
Senast: Cornelia
·
E
Träning hej.. jag behöver hjälp! jag är väldigt rädd vid uteritter eftersom den hästen jag rider drar iväg väldigt mkt och jag kan nästan inte...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: jenny82
·
S
Träning Hur transporterar man sto och föl? Jag antar att man tar bort mellanväggen, men hur gör man sedan? Låter man stoet stå bundet som...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Siluette
·
Träning Jag står här och stampar och skulle behöva lite råd! Jag har ett 8-årigt sto, som endast är inriden som 3-åring, därefter satt i...
Svar
7
· Visningar
1 361
Senast: Svanhild
·
Träning Vad göra med en häst som varit "felriden" av tidigare ryttare och som nu är totalt oliksidig och försöker springa ifrån arbetet när det...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Spider84
·
Träning Den senaste månaden har jag fört minnesanteckningar från ridlektionerna. En sak som slår mig är att oavsett häst så fungerar vänster...
Svar
14
· Visningar
1 236
Senast: Ranger
·
B
Träning Jag har köpt ett vitt insektstäcke till min häst. Det är bara det att ja inte kan använda det för om han har det på sig i hagen så blir...
Svar
14
· Visningar
1 362
Senast: fenny_92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur