• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare Ecalyptuz_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 290
E

Ecalyptuz_

Nån som kan ge lite övningar och lekar för att bättre kommunicera med sin häst? :bow:

Sv: Nh!

Använd sökfunktionen :idea:
Jättemånga bra trådar om NH finns det här.
Även youtube är ett toppen ställe för inspiration, och på google kan man få upp många bra sidor.

Men det bästa av allt, är att studera hästarna i hagarna. Förutsatt att dom går i en liten flock/två stycken då :D Kolla noga på vad den ena hästen ger för signaler, och hur den andre svarar på dom. Prova sedan lite själv och se hur din häst svarar på dina olika signaler.
The Seven Games är ju väldigt bra och gör att man får en otroligt känslig och uppmärksam häst!

Sedan kan man ju alltid gå kurser, på uppvisningar eller kolla när andra tränar. Man lär sig mycket bara av att kolla!

Liknande trådar

Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din... 2
Svar
22
· Visningar
1 798
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 896
Senast: Piaff
·
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
904
Senast: Amha
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka