Smakligt krafftfoder med låg stärkelse/socker

QueenLilith

Trådstartare
Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs, samma sak > inte smakligt nog.
Hon älskar Equivital Flourish Evolve foder: men ärlig talat tycker jag det är svindyrt bara för smaken. Finns där något annat foder som är SUPER smakligt. Just nu måste jag göra typ "soppa" med massa vatten för hennes mineraler skall slinka ner. Det tar evigheter för henne att äta det med såfort jag har i mineralerna från FP. Om hon inte har i mineraler äter hon på 0.5 sekunder känns det som. :meh:

Vill inte ha stärkelse/socker över 10%, betfor får hon redan i maten med. Men behöver bara något så hon äter sin mat.... och som inte kostar skjortan. Annars får jag väl fortsätta.

Har inga egna erfarenheter av det men Marstall Bergwiesen mash ser gott ut om jag låtsas vara häst 😅 Fördel att man får gratis leverans till dörr om man köper via zooplus ex.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Har letat runt och fått en hel del råd om vad jag kan ge min kräsna häst för foder, men tänkte höra mig för lite mer. Han behöver...
2
Svar
20
· Visningar
5 147
Foder & Strö Har haft ponny med fång och IR, så är inkörd på att bannlysa socker och stärkelse närmast in absurdum. Det har släppt lite för "normala"...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 821
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V