Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Är det något större ide att träna in bett på min polla när mitt mål är att rida i bettlöst eller grimma? Min lilla hingståring som...
Svar
10
· Visningar
1 015
Senast: skuggi
·
T
Träning Min ponny(connemara) är nu nyss fyllda 5år. Kan man räkna med att han växer något mer på höjden/bredden(förutom magen och muskler)? Hur...
Svar
1
· Visningar
812
Ridning Hej! Jag har hittat en sida där jag tror att det går att beställa vackra ridkläder men jag kan inte tyska, inte så bra på engelska...
2
Svar
30
· Visningar
4 631
Senast: Spirit
·
M
Träning Halloj! Läser massa om travare som rusar i trav innan galopp men mitt problem är tvärtom...Min pålle saktar av helt å stannar till eller...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Andorra
·
M
Träning Hur brukar ni transportera shettis i transport. Hur gör ni med bommen där fram? osv osv.......
Svar
8
· Visningar
1 373
Senast: Opartisk
·
Träning Min häst har en tendens att krulla ihop sig i galoppen och röra sig mer uppåt och vääääldigt samlat än framåt. Hon är svår att få...
Svar
11
· Visningar
1 327
C
Träning Ursäkta en mängd dumma frågor, skulle vara jättesnällt om någon tog sig tid att svara :angel: * Åka brett eller inte? Varför/ varför...
2
Svar
20
· Visningar
1 989
Senast: LIA
·
H
Träning Jag funderar bara lite grann.... Vi har ett avelssto som tidigare blivit mkt riden, även tävlad tror jag. Men det var ungefär 8-9 år...
2
Svar
21
· Visningar
2 043
Senast: Hilona2003
·
C
Träning Jag undrar vad ni tycker om att ta två hästar samtidigt? Oansvarigt eller helt okej?! Jag menar alltså när amn tar n hästarna från...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 273
Senast: moa_92
·
Träning Ska till helgen ta hem min häst som varit iväg på foder, tar hem henne tidigare för att det inte funkade längre med tjejen som hade...
2
Svar
23
· Visningar
5 423
Senast: Super Sonic
·
Träning Fick hem en 3 åring för ca 1 månad sen och hade tänkt o börja väldigt försiktigt med honom eftersom han är lite sen. Tömkörning är ju...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: guppyy
·
Träning Bara kom å tänka på igår när jag red, när hästen man rider på böjer huvudet åt sidan(när man står still)för att nosa lite på ens...
Svar
19
· Visningar
1 825
Senast: pinky
·
Träning Jag behöver lite peppning. Jag har en ganska tung häst, dvs inte så känslig utan mer lite åt hållet så att ha stänger av och blir lite...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: gummisnodd
·
Träning Har du tagit ut djurkommunikatör Varför gjorde du det? Vad hade du hoppats få fram ifrån det? - Fick du de svar, du trodde att du...
Svar
2
· Visningar
1 323
Senast: -m-
·
U
Träning vad tror ni hästarna trivs bäst med om man måste välja. gå själv i en större hage med andra hästar på långt avstånd. eller att gå...
2
Svar
37
· Visningar
2 437
Senast: mackan
·
J
Träning Hej! Jag har problem med min sitts, jag kan inte sitta som man ska. Jag lägger alltid mina skänklar alldelens för långt fram och kan...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: Draumsyn
·
E
Träning jag har ett problem och det är ett problem. det är och lasta. jag har luva på han med bomull då jag lastar för han är känslig för ljud...
Svar
10
· Visningar
1 068
Senast: EmelieLundgren
·
Träning Har vårt fullblod i ett litet stall med 6 hästar, dom andra i stallet släpper sina hästar lösa runt om på gården så dom kan beta runt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 455
Senast: Lunketuss
·
Träning Hej! Jag har ett litet proböem med min ponny. När vi köpte henne hade hon endast åkt transport 1 ggr på tre år. Men efter hon kom...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: missm
·
S
Träning Hur gör ni när ni släpper era hästar på sommarbete. Rids dom som vanligt eller får dom bara gå och strosa? Själv ska jag släppa...
Svar
18
· Visningar
1 739
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama