transporttips!

anonymous1756

Trådstartare
Hej!
Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så hög som möjligt, och helst av allt en stor sadelkammare (som man kan stå i). Ett plus är även att det ska vara smidigt med hösegel.

Behöver också tips på vart man kan leta efter mittenväggar som inte har gummi”flärpar” längst ner, den ska vara helt i trä och helst med skydd om dom lutar sig mot väggen😊

tack på förhand🙏🙏

Hej!
Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så hög som möjligt, och helst av allt en stor sadelkammare (som man kan stå i). Ett plus är även att det ska vara smidigt med hösegel.

Behöver också tips på vart man kan leta efter mittenväggar som inte har gummi”flärpar” längst ner, den ska vara helt i trä och helst med skydd om dom lutar sig mot väggen😊

tack på förhand🙏🙏
det får inte heller vara gardin/mjuk överlucka (behöver vara hård/fast!)

Hej!

tack på förhand🙏🙏
Hur hög lastvikt behöver du?
Väldigt avgörande.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har haft uppehåll från hästeriet en tid men har nu köpt häst igen. Nu är det dags att kika på lämplig hästtransport till oss...
2
Svar
20
· Visningar
2 978
Senast: ako
·
Utrustning Vad ska man tänka på då? Att kolla så golv, ramp, väggar etc. är i bra skick, inget i transporten hästen kan skada sig på, bra...
Svar
5
· Visningar
1 692
Senast: Bison
·
Utrustning Funderar på att byta transport. Idag har jag ett Kylinge som jag bara älskar och egentligen inte vill byta ut :love: Men...
Svar
17
· Visningar
5 175
Senast: Horse_power
·
Utrustning Går i tankar att köpa egen transport i sommar, men har dålig koll på vad man ska ha och inte. Läst en del och vet vilka krav jag har...
Svar
8
· Visningar
1 859
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka