Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Har börjat hantera och jobba min häst lite efter Hempfligns filosofi... men har kommit till en punkt där vi/jag har kört fast... Har...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: _jossan__
·
I
Träning Hej , jag har en häst som är 6 år som jag precis bettslat ner till ett vanligt tränsbett o förut red jag på pelambett . o nu är det så...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Luxurios
·
Z
Träning Såg ett progam där dom använde the Tellington TTouch med otroliga resultat. Är det någon här som har erfarenhet av the Tellington...
Svar
6
· Visningar
1 176
Senast: Grålly
·
S
Träning Hej! Är lite nyfiken, eller rättare sagt skulle vilja ha lite hjälp. Har fått mycket hjälp härifrån. Men nu är det dax för min egna...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: Chappe_
·
Ridning Hej! Jag vet att en eller annan här har skrivit C- eller D-uppsatser på universitetet om ridkonst (och till och med en...
Svar
3
· Visningar
1 143
Senast: KungTulle
·
Träning behöver lite hjälp med att få bukt med detta. känner att jag fastnar. Min häst är väldigt tveksam inför nya saker att kliva upp på...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Karja
·
J
Träning jag har slut på idèer... min häst är väldigt svår av sig när det gäller att man ska få pilla i öronen och vid munnen. främst så kan man...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: moa_92
·
Träning Jag har ridit min kallblodstravare på pessoa i flera år, mest föratt jag har varit lite feg tror jag, om jag ska vara ärlig. Fast jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 390
Senast: Nora92
·
S
Träning Jag behöver akut råd. Jag har en varmblod vallack på 20 år som har varit hur underbar som helst tills bara några veckor sedan. Han...
Svar
14
· Visningar
1 636
Senast: Shantou
·
T
Träning Åh, blir så trött på mig själv. I höstas köpte jag världens underbaraste ponny! Jag föll direkt för honom och allt funkar så bra. När...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 903
Träning Hej! Jag är halvfodervärd på världens underbaraset häst! Hon är ett varmblodssto på 12 år. Jag och hästens ägare har haft henne nu i...
2
Svar
30
· Visningar
2 716
Senast: fruxolisa
·
Träning Hur långt bör avståndet vara mellan 2 hagar om man INTE vill att hästarna ska kunna nå varann?? Ska släppa mitt sto o föl på...
Svar
10
· Visningar
3 643
Senast: Spider84
·
E
Träning jag har en liten c-ponny som är lite tjock, som också går på banting just nu. jag rider han 3 dagar i veckan (ridskolehäst) och ska...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: EmelieLundgren
·
M
Träning Vad anser ni om ridning med bettlöst träns? Fungerar det på hästar som blir väldigt heta direkt man tar i tyglarna i trav & galopp...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Anna_
·
J
Träning Har någon nåt tips på vad jag kan göra för att stimulera min d-ponny som just nu är något halt ? Han blir helt tossig av att inte bli...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: Jollypolly
·
S
Träning Hur ofta behöver man rida hästen för att den inte ska tappa konditionen? Altså inte en häst med super kondis men så den orkar med...
Svar
14
· Visningar
1 806
Senast: Sparf
·
E
Träning Hej Hej alla häst människor! Håller på att rida in en häst. Har varit sutten på en 2 gånger innan, men fick ont i ryggen och "sköt...
Svar
2
· Visningar
1 176
P
Träning Heej.:):D Jag rider i ett stall där det finns en minishettis som heter Trollet.;) När jag ska longera honom så går det inte så bra.:(...
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: Patrick_
·
M
Träning Hej, jag har lånat en 17 årig märr av min granne. hon har inte hanterats på ca 3 år. Hur ska jag lägga upp träningen för henne och vänja...
Svar
5
· Visningar
1 132
Senast: Krulidut
·
Träning Rider ett piggt varmblod som jag börjar bli trött på nu. När vi rider ut ska de alltid gå fort, på långa tyglar skrittar han fint men...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 434
Senast: Super Sonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar