Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Min häst som jag har ägt ca 2 månader har börjat få så bråttom vid utsläpp. Jag hinner knappt ta tag i grimman och lossa haken. Blir...
Svar
9
· Visningar
1 330
Senast: bussig
·
Träning Hejsan alla där ute!:D Jag ska vara med på en Maskeradhoppning den 6/6 ,ska hoppa Wilmer.Nu undrar jag om ni kan komma med tips på...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Sidekick
·
Träning Är det någon här på buke som har jobbat typ NH med flera häster samtidigt lösa i t ex en picadero eller i en roundpen och jobbat med...
Svar
1
· Visningar
808
Senast: skuggi
·
L
Träning Hejsan allihopa! Jag har då ett litet problem...Jag kan inte transportera min häst(ett arabsto på 18 år).. :(Hon lägger sig nämligen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 921
Senast: SiZo
·
M
Träning Hejsan, Min lille pålle gapar så fort man bara rör lite på bettet. Jag har provat flera olika bett, kollat upp hela honom. Kollat...
Svar
13
· Visningar
1 408
Senast: Moja
·
T
Träning Vi söker för fullt efter en ponny som hela familjen kan ha glädje utav. Den får inte vara för stor då ingen av oss gillar höga hästar...
2
Svar
33
· Visningar
3 185
Senast: ANIRROZ
·
E
Träning min ponny fido skjuter ut vänsterbogen då vi oftast hoppar, det är väl då det är mer ett problem. han är svag i den sidan och jag vill...
Svar
8
· Visningar
1 985
Senast: Totola
·
S
Träning Är det något större ide att träna in bett på min polla när mitt mål är att rida i bettlöst eller grimma? Min lilla hingståring som...
Svar
10
· Visningar
1 016
Senast: skuggi
·
T
Träning Min ponny(connemara) är nu nyss fyllda 5år. Kan man räkna med att han växer något mer på höjden/bredden(förutom magen och muskler)? Hur...
Svar
1
· Visningar
815
Ridning Hej! Jag har hittat en sida där jag tror att det går att beställa vackra ridkläder men jag kan inte tyska, inte så bra på engelska...
2
Svar
30
· Visningar
4 633
Senast: Spirit
·
M
Träning Halloj! Läser massa om travare som rusar i trav innan galopp men mitt problem är tvärtom...Min pålle saktar av helt å stannar till eller...
Svar
3
· Visningar
1 011
Senast: Andorra
·
M
Träning Hur brukar ni transportera shettis i transport. Hur gör ni med bommen där fram? osv osv.......
Svar
8
· Visningar
1 378
Senast: Opartisk
·
Träning Min häst har en tendens att krulla ihop sig i galoppen och röra sig mer uppåt och vääääldigt samlat än framåt. Hon är svår att få...
Svar
11
· Visningar
1 330
C
Träning Ursäkta en mängd dumma frågor, skulle vara jättesnällt om någon tog sig tid att svara :angel: * Åka brett eller inte? Varför/ varför...
2
Svar
20
· Visningar
1 991
Senast: LIA
·
H
Träning Jag funderar bara lite grann.... Vi har ett avelssto som tidigare blivit mkt riden, även tävlad tror jag. Men det var ungefär 8-9 år...
2
Svar
21
· Visningar
2 045
Senast: Hilona2003
·
C
Träning Jag undrar vad ni tycker om att ta två hästar samtidigt? Oansvarigt eller helt okej?! Jag menar alltså när amn tar n hästarna från...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 284
Senast: moa_92
·
Träning Ska till helgen ta hem min häst som varit iväg på foder, tar hem henne tidigare för att det inte funkade längre med tjejen som hade...
2
Svar
23
· Visningar
5 429
Senast: Super Sonic
·
Träning Fick hem en 3 åring för ca 1 månad sen och hade tänkt o börja väldigt försiktigt med honom eftersom han är lite sen. Tömkörning är ju...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: guppyy
·
Träning Bara kom å tänka på igår när jag red, när hästen man rider på böjer huvudet åt sidan(när man står still)för att nosa lite på ens...
Svar
19
· Visningar
1 829
Senast: pinky
·
Träning Jag behöver lite peppning. Jag har en ganska tung häst, dvs inte så känslig utan mer lite åt hållet så att ha stänger av och blir lite...
Svar
5
· Visningar
1 011
Senast: gummisnodd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka