L
LoweBylowa
Sv: Min häst lägger sig ner i transporten!
Okeej,tack ska defintivt testa det där!! verkade väldigt smart att göra så
när du lastat vad har du haft för transport?? välj en så stabil som möjligt, bättre å låna dragbil än att ha ett wobbligt släp.
Jag hade en häst som din förut. så här löste jag det..
jag överdrev tryggheten för min häst, men jag tyckte det var viktigt att min häst aldrig började bli paralyserad vid lastningen.
1 i en vecka hade jag hästen o transporten öppen i en hage, all mat all godis, allt mums gav jag i transporten, det tog 2 dagar för min häst att äta höet på lastlämmen. sedan avancerade jag o gav innuti transporten. efter 2 veckor gick min häst upp i transporten när jag kom med höet, för då blev det godisregn vilket han snabbt räknat ut.
vi hade under denna tiden stagat upp med halmbalar under hela transporten sä den inte kunde kränga det minsta lilla.
steg 2 var att jag började hantera hästen i trailern, dvs jag sadlade borstade mm i transporten. helt enkelt så blev den vadaglig för hästen.
sedan så tog jag ut transporten ur hagen, och hade den på stallbacken, varje dag när jag tog ut hästen ur stallet till hagen så fick han gå upp i transporten o äta frukosthö där. i en vecka å sedan ut i hagen.då var transporten stängd, han märkte inte ens att vi stängde.
veckan därefter så körde jag en liten vända på typ 3minuter medans han åt hö.
vi ökade sedan dag för dag. den hästen åkte sedan efter ett år med på tävling i italien. han lastades o tävlades varje helg, han stod o sov timme in o ut i transporten på tävling.
Om du ska ta hjälp av någon, så gå inte på snacket utan kolla upp referenserna, spec om man lastat100 tals då bör man ha många referenser.
jag tappade hakan när en last expert hjälpte mej härom sist, hästen skulle inte ens ha benskydd enligt denna. då undrar man hur erfaren denne är????
Okeej,tack ska defintivt testa det där!! verkade väldigt smart att göra så