Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Vad anser ni om ridning med bettlöst träns? Fungerar det på hästar som blir väldigt heta direkt man tar i tyglarna i trav & galopp...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: Anna_
·
J
Träning Har någon nåt tips på vad jag kan göra för att stimulera min d-ponny som just nu är något halt ? Han blir helt tossig av att inte bli...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: Jollypolly
·
S
Träning Hur ofta behöver man rida hästen för att den inte ska tappa konditionen? Altså inte en häst med super kondis men så den orkar med...
Svar
14
· Visningar
1 813
Senast: Sparf
·
E
Träning Hej Hej alla häst människor! Håller på att rida in en häst. Har varit sutten på en 2 gånger innan, men fick ont i ryggen och "sköt...
Svar
2
· Visningar
1 178
P
Träning Heej.:):D Jag rider i ett stall där det finns en minishettis som heter Trollet.;) När jag ska longera honom så går det inte så bra.:(...
Svar
6
· Visningar
1 107
Senast: Patrick_
·
M
Träning Hej, jag har lånat en 17 årig märr av min granne. hon har inte hanterats på ca 3 år. Hur ska jag lägga upp träningen för henne och vänja...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Krulidut
·
Träning Rider ett piggt varmblod som jag börjar bli trött på nu. När vi rider ut ska de alltid gå fort, på långa tyglar skrittar han fint men...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 444
Senast: Super Sonic
·
I
Träning hej jag har en travare som när den först kom till mej var missköt, alltså så mager att vetrinären sagt att man först inte fick avmaska...
Svar
11
· Visningar
1 129
Senast: Super Sonic
·
S
Träning Hej, har lite funderingar jag skulle behöva svar på.. Jag har två stycken medryttarhästar. Den ena går allt jättefint med i...
Svar
13
· Visningar
1 673
Senast: Hattifnatten
·
Träning jag är inte så hajj på dessa två ämnen men min häst har lite ont i ryggen och behöver helt enkelt bygga muskler innan ja börjar rida...
Svar
4
· Visningar
1 240
Senast: Shantou
·
K
Träning Vi har varit och provridit en häst som var lite irriterad på bettet och nickade och skakade på huvudet. Har aldrig varit med om det...
Svar
7
· Visningar
2 568
Senast: Valkyriaa
·
T
Träning Jag har ett varmblodsto på 10 år som jag har haft sedan januari i år. Då hon kom till oss så hade vi henne i ett litet stall...
Svar
12
· Visningar
1 637
Senast: Elviramax
·
D
Träning Hej! Är det nån som känner igen problemet,vid ridning i paddock,på träningar o framridning,kastar sig min häst så fort man möter en...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Elviramax
·
Träning Jag har flera gånger hört att när man rider ut och skrittar, så skall man ha långa tyglar om man inte arbetar hästen just då...
Svar
17
· Visningar
2 100
Senast: vildros
·
Träning Som rubriken lyder, när ska man ge upp? Jag har haft flera trådar här om mitt fjordsto - 01, som inte klarat av att vara ensam...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 240
Senast: elfi
·
M
Träning Igår på ridlektionen hade jag Kajsa, en liten korsning(?) som är ganska het av sig, men det är när man fått igång henne. I början är hon...
Svar
14
· Visningar
3 349
Senast: Mereng
·
G
Träning Släppte ut mina pollar förra veckan på grönbete.. Men dom står fortfarande inne på nätterna. Igår när jag tränade dressyr var han inte...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 425
Senast: Pansi
·
A
Träning Hur mycket till växer en tvååring på höjden? Jag pratar om ett halvblod som idag är ca 160. Jag minns att min förra häst växte 3 cm...
Svar
8
· Visningar
5 407
Senast: boccia
·
Hästhantering Som någon kanske råkade se i min förra NH-tråd tidigare i år så var jag inte vidare imponerad av kursen vi var på då, men nu har min...
Svar
7
· Visningar
1 755
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Träning Den här filmen hittade jag. Det tar en stund innan det kommer igång, men det handlar om en häst osm är svår att leda och stegrar sig...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
39 604
Senast: Tess82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka