Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Ja, nu behöver jag råd (igen..). Rakt på sak. När min ponny blir ensam i stallet (har två hästar) så blir han för det mesta...
Svar
5
· Visningar
1 008
Senast: elfi
·
P
Träning Jag är osäker på om denna tråd ligger i rätt kategori, men någon snäll moderator får gärna flytta den om den ligger fel! :) Det jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 265
Senast: Devilish
·
V
Träning Hejsan! Skulle vilja ha lite tips om hur ja får mitt lilla energiknippe där hemma lite lugnare!!! Hon är ett varmblod och är jättepigg...
Svar
11
· Visningar
1 148
Senast: anjas
·
S
Träning Precis som rubriken lyder, hur mycket kan man hantera eller göra med en ettåring. Har tidigare erfarenhet av unghästar, men inte så unga...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: _Sanna_
·
Träning Har ni nå bra tips på hur jag bygger muskler på min fjording? Vi rider bara i skogen. Har ingen ridbana. Gärna lite tips på hur jag får...
Svar
4
· Visningar
1 240
Senast: IngelaH
·
Träning Har en åring efter en rätt vass hingst, detta har inte varit ett så stort problem, vi har haft en del duster men det har gått skapligt...
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: SeagirlM
·
M
Träning Hur lär man hästen att bli rumsren dvs. bajsa i ett hörn? Tacksam för alla svar och tips!
Svar
17
· Visningar
1 629
Senast: Thora
·
T
Träning Några bra tips på hur man lär ett varmblod (travare) höger galopp? Har en jätte fin sköthäst som går hur fint som helst i vänster...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Eureka
·
Träning Ja, nu börjar det dra ihop sig :) Men har ni sett nga proppar ännu? Datum och visningsplats osv? Jag har hört att det ska vara på Udden...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 515
Senast: Bounce
·
M
Träning Hejsan! Jag var och provred en häst idag och jag kände direkt att henne vill jag ha! Men det fanns två små "problem" som jag vill ha...
Svar
18
· Visningar
2 250
Senast: Tinuri
·
A
Ridning Hej! Vart hittar man tillbehör till barocksadlar? tex sadelöverdrag. MVH /Ari.
Svar
19
· Visningar
1 996
Senast: Spirit
·
Träning Ja ha, Har haft min polla i ett år ungefär och i början har allt gått skit bra..... Sen hände ngt och hon blev rädd vilket gjorde att...
2
Svar
32
· Visningar
3 563
Senast: Libra
·
Träning Hej på er! Tränar nu min unga arab i back-övningar eftersom det visat sig att han går att lasta men är nästan omöjlig att få ur...
Svar
9
· Visningar
1 513
Senast: Nea_
·
S
Träning Hejsan! :D Det skulle vara väldigt roligt och se hur ni lägger upp träningspass! (: Hur red ni till exempel förra veckan? Såhär red...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 181
Senast: iloveyou
·
Z
Träning Jag har nyligen köpt en angloarab,8-årig valack.Den förra ägaren hade haft honom sedan föl och kände honom alltså utan och innan.Hon var...
Svar
15
· Visningar
1 671
Senast: hillevie
·
X
Träning Idag släppte vi ihop 4 hästar i en stor hage (2 hektar), 2 valacker och 2 ston. Det gick väl bra, de sprang omkring och sparkade lite...
Svar
7
· Visningar
2 137
Senast: xect
·
M
Träning Rider in min unghäst och har precis börjat med galoppen. Hon är travare men kan galoppen redan och det är ju bra. Men när jag ska fatta...
Svar
3
· Visningar
1 981
Senast: Totola
·
T
Träning I vintras köpte jag en 16årig fjording som inte varit riden på 10 år. Jag vet även att de förra ägarna har låtit honom bestämma så när...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 030
Senast: Yrja
·
W
Träning Ni som stått i en tråkig,lerig hage utan gräs hela vintern, hur gör ni när era kuser ska ut på bete? Våra hästar kommer att gå ute...
Svar
4
· Visningar
1 090
S
  • Låst
Hästhantering det var ca tio år sedan jag höll på med hästar, så ursäkta om frågan är lite dum! Men vad innebär det att n häst är NH-tränad? har ju...
Svar
1
· Visningar
1 903
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama